Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای سید محمد آقامیری گفت: تاکنون گزارشی از شیوع تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در تهران نداشتیم و به رغم آن که فقط ۷ تا ۸ استان درگیر بیماری هستند، اما شدت بیماری در این استان‌ها زیاد است. بنابر آخرین آمار وزارت بهداشت، ۳۰ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه ۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

به گفته او، جمع آوری مراکز عرضه دام زنده و گوشت در کنار جاده ها، جزو دستورالعمل‌های بهداشتی است که مدیران کل استانی موظف به اجرای این موضوع و برخورد با این مراکز، مطابق با ضوابط و مقررات و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی هستند؛ چرا که عرضه دام و گوشت کنار جاده ها، تهدید علیه بهداشت عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقامیری می‌گوید: ستاد ملی کنترل و مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو در سازمان دامپزشکی کشور تشکیل شده که با ابلاغ دسورالعمل‌هایی برای استان‌ها در بحث پیشگیری، آموزش و ترویج برای مقابله با این بیماری را خواهیم داشت.

سازمان دامپزشکی کشور  اعلام کرده، با توجه به این که بیماری تب کریمه کنگو با افزایش فعالیت کنه‌ها در فصل گرما، قابلیت انتقال از دام به انسان یا انسان به انسان را دارد،  افراد از خرید محصولات پروتئینی عرضه شده خارج از ضوابط دامپزشکی، خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تب کریمه کنگو کشتار دام دام زنده تب کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید زمانی اظهار کرد: ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری برای مدیریت عرضه و تقاضا در بازار قزوین توزیع شد.

وی افزود: این میزان گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگیرم را ن ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فراورده های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه عرضه این میزان گوشت منجمد گوسفندی وارداتی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و ادامه خواهد داشت افزود: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

کد خبر 6090305

دیگر خبرها

  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • ده‌ها کشته بر اثر سیل در تانزانیا و کنگو