Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز در آیین این اختتامیه گفت: هویت دینی و ملی به یکدیگر با نام اباعبدلله در ایران اسلامی گره خورده است.

علی حفیظی گفت: جایگاه این نماد‌ها و این هویت‌ها و این نماد‌های ملی مذهبی در بین جامعه کاملاً مشخص و تثبیت شده است، هنر، ادب و علم کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا این جایگاه را در بستر جامعه بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: دانشگاه شیراز از سال ۹۴ یادواره بوی سیب حرم را به صورت دانشگاهی آغاز کرد، در این سال‌ها آرام آرام به صورت استانی و منطقه‌ای و از سال ۱۳۹۹ به همت این دانشگاه و وزارت علوم تحقیقات و فناوری به صورت ملی در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: از ماه محرم سال گذشته فرآیند دریافت اثر برای این سوگواره آغاز شد که اهداف مختلفی مثل شناختن و شناساندن قابلیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری دانشگاهیان را دنبال می‌کند همچنین استفاده از این ظرفیت برای معرفی مفاهیم بلند عاشورایی و کربلایی به آحاد جامعه نیز مدنظر بوده است.

به گفته حفیظی، یکی دیگر از اهداف شناساندن مباحث و مسائل مربوط به قیام اباعبدالله (ع) مثل عدالتخواهی، حق‌طلبی و اخلاق حسینی است.

او گفت: این اتصال بین دانشگاه و جامعه از اهداف اصلی آموزش عالی است دقیقاً در همین سوگواره‌ها و جشنواره‌ها و آمدن دانشگاه پای کار جامعه و صنعت است که متبلور می‌شود.

مهدی مومن‌زاده، مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز نیز در این مراسم گفت: اختتامیه آغازی برای دوره بعد آن است از این جهت افراد فعال در حوزه فرهنگی دانشگاه شیراز همگی برای یک حرکت بزرگ و یک جهش در بین‌المللی کردن این سوگواره تلاش می‌کنیم.

او گفت: با شعار اللهم عجل محیای محیا محمد و آل محمد این شعار را که سر لوحه سبک زندگی اسلامی ایرانی است در بین هنرمندان جهان تشیع کمک گرفت و یاری آن‌ها را جلب کرد و در بین کشور‌های شیعه این حرکت سوگواره گسترده شود.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: بخشی از آثار هنر‌های تجسمی مثل عکس، نقاشی و... به نمایش گذاشته می‌شود و در ایام پیش‌رو در مراکز مختلف شهری، استانی و ملی نمایشگاه ادامه خواهد داشت. آثار مختلف مثل شعر، داستان و بقیه آثاری که امکان نمایش بیرونی ندارد در فضای مجازی ارائه خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوگواره اباعبدالله یادواره بوی سیب دانشگاه شیراز دانشگاه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۶۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه زارعی صبح سه‌شنبه با بیان اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌های ادبی که دارد گهواره ادبیات کودک و نوجوان ایران به حساب می‌آید اظهار کرد: دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان دوست من کتاب از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه رسید.

وی افزود: هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان چون مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب تشکیل شده که از افتخارات ایران اسلامی به حساب می‌آیند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: آیین اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن ابن سینا همدان واقع در بلوار مفتح با حضور برگزیدگان، علاقمندان و چهره‌های شاخص ادبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه نیز دو کارگاه آموزشی شعر و داستان در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود ادامه داد: کارگاه آموزشی شعر با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی و کارگاه آموزشی داستان با حضور محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 6093044

دیگر خبرها

  • اختتامیه هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن برگزار شد
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود