Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان بوشهر باتأکید بر برخورد با پدیده زمین خواری، تصرف سواحل و کوه‌ها گفت: در این راستا در سه ماه نخست ۵۴۴ هکتار اراضی ملی تصرفی در استان بوشهر به بیت‌المال بازگشته است. - اخبار استانها -

علی حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به کاهش اطاله دادرسی در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم دستگاه قضا اطاله دادرسی و طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها است که در این راستا افزایش حجم ورودی پرونده‌ها یکی از عوامل اطاله دادرسی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تدوین سند تحول قضایی پرداخت و بیان کرد: در سند تحول قضایی به کاهش اطاله دادرسی توجه ویژه شده که هوشمندسازی ارائه خدمات در اولویت قرار گرفت.

دادستان بوشهر از راه‌اندازی 27 سامانه برای تسریع در ارائه خدمات قضایی به مردم خبر داد و افزود: این سامانه‌ها در ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم نقش مهمی ایفا می‌کنند که یکی از آنها سامانه ثنا است.

حسن‌پور ارائه خدمات الکترونیک قضایی را از طرح‌های مهم دستگاه قضایی دانست و افزود: سامانه ثنا به شعب مختلف دستگاه قضایی متصل است.

وی برخورد با پدیده زمین‌خواران را یکی از اولویت‌های دستگاه قضا دانست و تصریح کرد: در این راستا طرح کاداستر برای تثبیت اراضی اجرا و 98 درصد اراضی تحت پوشش قرار گرفت.

12 نفر در پرونده زمین‌خواری بوشهر نقره‌داغ شدند8 نفر از عوامل زمین‌خواری امیدیه بازداشت شدندزمین‌خواری 11 میلیارد تومان در گناوه کشف شد

دادستان بوشهر از صدور سند مالکیت برای 97 درصد اراضی ملی استان خبر داد و تصریح کرد: در راستای برخورد با متصرفان زمین ملی و دولتی در سال گذشته یک‌هزار و 487 هکتار از اراضی تصرفی با حکم دستگاه قضا آزادسازی شد.

حسن‌پور با اشاره به اینکه برخورد با زمین‌خواران، تصرف کوه و سواحل ادامه دارد تأکید کرد: در سه ماه نخست 544 هکتار اراضی ملی تصرفی در استان بوشهر به بیت‌المال بازگشته است.

انتهای پیام/190/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اطاله دادرسی ارائه خدمات زمین خواری اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان

صالح محمدی گفت: زمان خزانه‌گیری برنج در شالیزارهای داخل شبکه آبرسانی، فومنات و اراضی خارج از شبکه از طریق تقویم زراعی اطلاع‌رسانی شد که برنجکاران باید با توجه به آن کشت و کار را انجام دهند.

وی عنوان کرد: نشاء برنج نیز در ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان انجام شد.


شخم اولیه ۱۷۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شخم اولیه ۱۷۲ هزار هکتار از شالیزارهای استان معادل ۷۲.۲۶ درصد انجام شده‌است، اضافه کرد: با توجه به اهمیت شخم اولیه، شالیکاران برخودار از منابع آب سنتی و آب‌های سطحی با استفاده از این فرصت حتما نسبت به انجام شخم و آماده‌سازی شالیزار اقدام کنند.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۱۸۹ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان معادل ۷۹.۴ درصد به روش نشاء مکانیزه و مابقی سنتی کشت شد و ۲۰۱ هزار هکتار معادل ۸۴.۴۵ درصد به شیوه مکانیزه برداشت شد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود که امسال نیز ۲۰۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان به شیوه مکانیزه کشت شود و برداشت ۲۱۰ هزار هکتار از شالیزارها هم به همین روش انجام شود.

به گفته محمدی، انجام کار وجین مکانیزه نیز برای ۳۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان پیش‌بینی شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از شالیکاران خواست تا برنج را برپایه تقویم زراعی کشت کنند.

به ازای هر هکتار شالیزار حدود ۵۰ تا ۶۰ کیلو بذر برای خزانه‌گیری توصیه می‌شود، شالیکاران قبل از جوانه‌دار کردن بذر، آزمون خاک را در محل خزانه انجام دهند و بذر برنج را ضدعفونی کنند.

شالیکاران برای جدا کردن بذرهای کاملا پُر و سنگین از بذرهای پوک و نیمه پر باید بذر مورد نظر را در محلول آب و نمک قرار دهند، برای این کار باید به آب، نمک اضافه شود تا غلظت آب افزایش یابد، بطوری که یک تخم مرغ به اندازه یک سکه بالای آب قرار گیرد در اینصورت غلظت آب نمک برای بوجاری مناسب است.

بذرها در داخل محلول آب نمک ریخته و هم زده شود بذری‌هایی که در بالای آب قرار گیرند یا در وسط آب غوطه‌ور شدند غالبا ناسالم و غیر بذری هستند و باید توسط یک آبکش از بذرهای سالم جدا و برای مصرف غیربذری استفاده شود.

بذری‌هایی که کاملا ته نشین می‌شوند، بذرهای مناسب برای کاشت بوده که باید سریع از آب نمک خارج و چند مرتبه با آب معمولی شسته شود بطوری که نمک از بذرها کاملا جدا تا هیچگونه اثر سوء بر روی جوانه زنی بذر ایجاد نکند.

منبع : ایرنا

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند