Web Analytics Made Easy - Statcounter

هواشناسی اصفهان امروز با صدور اطلاعیه‌ای از وزش بادشدید، احتمال وقوع توفان لحظه‌ای، خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا از روز یکشنبه تا روز سه شنبه هفته آینده در مناطق شمال شرق و شرق استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، شکستن درختان کهن‌سال و نهال‌ها، سقوط اشیا از ارتفاع و آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و کاهش دید افقی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است از حضور در فضای باز به ویژه گروه‌های حساس اجتناب کنند و نسبت به مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک توجه لازم را داشته باشند.

این اداره کل همچنین در اطلاعیه دیگری نسبت به کاهش نسبی دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتی گراد، ایجاد تنش دمایی از اواسط روز یکشنبه تا اواخر روز دوشنبه خبر داد.

این وضعیت برای روز یکشنبه در مناطق شمال شرق و شمال استان و روز دوشنبه در بیشتر مناطق استان و با شدت بیشتری در نیمه شرقی استان فعال خواهد بود.

در این اطلاعیه به کشاورزان، گلخانه داران و مرغداران توصیه شده است نسبت به حفاظت از محصولات کشاورزی در مقابل تنش دمایی، کنترل دمای گلخانه‌ها و مراغداری‌ها، مدیریت بهینه در مصرف حامل‌های انرژی توجه لازم را داشته باشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار تا اوایل هفته آینده بر روی استان است همچنین وضعیت جوی در بیشتر مناطق به‌صورت صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

محمد رضا رفیعی می‌گوید: غبار محلی در مناطق مرکزی و صنعتی استان به کاهش دید و کیفیت هوا منجر می‌شود.

دمای هوا دربیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان برای کلانشهر اصفهان در روز جمعه (فردا) هوای صاف تا کمی ابری و غبارمحلی گاهی وزش باد به نسبت شدید و برای روز شنبه هوای صاف تا کمی ابری و غبارمحلی گاهی وزش باد پیش بینی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی گردوغبار دمای هوا هواشناسی اصفهان پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی در مازندران

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از بعدازظهر جمعه ۱۴ اردیبهشت تا صبح شنبه ۱۵ اردیبهشت در ارتفاعات به ویژه در غرب استان رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش تدریجی دما خواهیم داشت.

لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، صاعقه و ریزش سنگ در مناطق کوهستانی از پیامد‌های این سامانه است.

توصیه می‌شود شهروندان عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی در خوزستان صادر شد
  • هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها
  • هواشناسی لرستان هشدار زرد صادر کرد
  • هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید
  • بارش باران و وزش باد شدید در راه استان فارس
  • هشدار هواشناسی برای مناطق کوهستانی مازندران
  • هشدار نارنجی در استان سمنان صادر شد/ وقوع تندباد در برخی مناطق
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • هشدار هواشناسی در مازندران