Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-دستورالعمل برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال ایران پیرو مصوبه مجمع اعلام شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از فدراسیون فوتبال، بر این اساس علاقه‌مندان به شرکت در این انتخابات که مطابق با اساسنامه و مقررات انتخاباتی حائز شرایط قانونی هستند می‌توانند از سه شنبه 1401/04/14 تا پایان وقت اداری دوشنبه 1401/04/20 درخواست نامزدی خود را از طریق سامانه آنلاین مجمع عمومی فدراسیون فوتبال (سامع) به آدرس اینترنتی http://same.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ffiri.ir و با تکمیل فرم‌های (فرم ثبت نام، فرم تعهد و فرم اطلاعات فردی) مندرج در سامانه و بارگذاری مدارک عمومی به صورت خوانا، ثبت و ارسال نموده و علاوه بر آن کلیه نامزد‌های پست‌های هیئت رئیسه شامل رئیس، نائب رئیس اول، دوم و نماینده باشگاه‌ها در هیئت رئیسه باید شخصاً برای تکمیل فرآیند ثبت نام و تحویل اصل مدارک عمومی و امضای فرم‌های مذکور در روز‌های کاری فوق الذکر و در ساعات (8:00 تا 16:00) به دبیرخانه مجمع مراجعه و رسید اخذ نمایند. لازم به توضیح است که راهنمای استفاده از سامانه سامع در زمان ورود به سامانه در صفحه اصلی بارگذاری شده است.
مطابق با مفاد اساسنامه فدراسیون و تصمیم مجمع عمومی فدراسیون به تاریخ 10/03/1401، در این انتخابات برای پست‌های رئیس فدراسیون، نائب رئیس اول و نائب رئیس دوم و نماینده باشگاه‌ها در هیئت رئیسه ثبت نام و رای گیری بعمل خواهد آمد.
شرایط و توضیحات مرتبط با نامزدی در پست‌های هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به شرح ذیل است؛
1- انتخابات برای چهار نفر از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون به شرح ذیل انجام خواهد شد:
الف) رئیس فدراسیون.
ب) 2 نایب رئیس، شامل نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم (که رئیس کمیته مسابقات نیز هست).
ج) یک نفر عضو از بین مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر و یا لیگ دسته اول.
2- رئیس فدراسیون، نواب رئیس پیشنهادی و عضو هیئت رئیسه بر اساس پستی که برای آن نامزد شده اند توسط مجمع عمومی انتخاب می‌شوند. هر یک از نامزد‌های پست ریاست باید از 5 نفر از اعضای مجمع عمومی، تاییدیه اخذ نمایند. هر یک از نامزد‌های پست ریاست باید 2 نفر را به عنوان نامزد‌های پست نایب رئیس اول و دوم در فرم درخواست نامزدی خود معرفی نمایند. نواب رئیس پیشنهادی و نامزد هیئت رئیسه باید از 2 نفر از اعضای مجمع عمومی تاییدیه اخذ نمایند.
3- تاریخ اتمام دوره مسئولیت رئیس فدراسیون، نائب رئیس اول و نائب رئیس دوم و نماینده باشگاه‌ها در هیئت رئیسه‌ای که در مجمع 1401/06/08 انتخاب می‌شوند به همراه سایر اعضای هیئت رئیسه‌ای که در مجمع عمومی انتخاباتی 1399/12/10 انتخاب شده اند، 1403/12/09 است و زمان فعالیت اعضای جدید هیئت رئیسه بعد از خاتمه مجمع عمومی که ایشان را انتخاب نموده است (1401/06/08) آغاز و در 1403/12/09 به اتمام می‌رسد. هیچ شخصی نمی‌تواند بیش از 3 دوره متوالی یا متناوب، در هیئت رئیسه فدراسیون باشد (چه به عنوان رئیس، نایب رئیس یا سایر اعضای هیئت رئیسه).
4- رئیس، نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم و نماینده باشگاه‌ها در هیئت رئیسه باید علاوه بر شرایط مندرج در بند 9 ماده 20 اساسنامه (اعضای ارکان فدراسیون باید منطبق با فرآیند مشروح در این اساسنامه و بدون هیچگونه نفوذ خارجی، انتخاب یا منصوب شوند. اعضای ارکان فدراسیون نباید هیچگونه سابقه محکومیت کیفری که مغایر با مسئولیت آن‌ها باشد، داشته باشند)، در زمان ثبت نام دارای تابعیت ایرانی و ساکن ایران باشند. رئیس، نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم و نماینده باشگاه‌ها در هیئت رئیسه فدراسیون باید علاوه بر سابقه فعالیت در فوتبال، حداقل 4 سال سابقه مدیریت ورزشی به شرح مندرج در ضمیمه یک اساسنامه را داشته باشند.
5- براساس مقررات انتخاباتی، اعضای کمیته‌های انتخاباتی (بدوی - استیناف) باید بر فرآیند انتخابات، مدیریت و نظارت نمایند و سایر اعضای ارکان فدراسیون نیز باید تکالیف قانونی خود را تا تکمیل فرآیند انتخابات (1401/06/08) انجام دهند.
6- هیچ یک از اعضای هیئت رئیسه نمی‌توانند به صورت همزمان رئیس، معاون یا عضو یکی از ارکان مستقل فدراسیون، نماینده یکی از اعضای فدراسیون در مجمع فدراسیون، دبیرکل فدراسیون، داور فعال فوتبال، فوتسال یا فوتبال ساحلی، واسطه نقل و انتقالات، کارگزار مسابقات، رئیس، معاون یا عضو کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون باشند.
مدارک مورد نیاز برای بارگذاری در سامانه سامع و تحویل اصل آن‌ها به دبیرخانه مجمع عمومی:
الف) مدارک عمومی:
1- ارائه اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی.
2- ارائه دو قطعه عکس 4*6 با زمینه روشن.
3- ارائه اصل و تصویر مدارک مثبته سوابق مدیریت ورزشی.
4- ارائه اصل گواهی عدم سوءپیشینه کیفری.
اصل مدارک فوق پس از تطبیق با تصویر آن توسط کمیته‌های انتخاباتی، از 1401/05/18 به نامزد‌ها عودت داده می‌شود.
ب) مدارک اختصاصی:
1- ارائه فرم شماره 1 توسط داوطلب نامزدی پست ریاست.
2- ارائه فرم شماره 2 توسط نامزد‌های پیشنهادی پست نواب رئیس.
3-ارائه فرم شماره 3 توسط داوطلب نامزدی سایر پست‌های هیئت رئیسه.
تکمیل کلیه موارد مندرج در فرم‌ها در هنگام ثبت نام الزامی است.
سوابق مدیریت ورزشی:
1- در هر کجای اساسنامه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران که به سوابق مدیریت ورزشی اشاره شده، منظور سوابق مدیریتی فرد مذکور به شرح زیر است:
الف) عضو هیئت رئیسه یک فدراسیون ورزشی، یک باشگاه، یک هیئت ورزشی استانی یا کمیته ملی المپیک؛ یا
ب) عضو کمیته (دایمی یا مستقل) یک فدراسیون ورزشی؛ یا
ج) مدیریت ارشد در بخش اداری یک فدراسیون ورزشی، یک باشگاه یا هیئت ورزشی استانی، کمیته ملی المپیک یا وزارت ورزش
2- موارد زیر معادل 4 سال سابقه مدیریت ورزشی محسوب می‌شود:
بازیکنان:
الف) حداقل 4 فصل بازی در لیگ حرفه‌ای مردان یا لیگ زنان، یا لیگ فوتسال؛ یا
ب) بازی در تیم ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی مردان و زنان.
مربیان:
الف) حداقل 4 فصل مربیگری در لیگ حرفه‌ای مردان، یا لیگ زنان یا لیگ فوتسال؛ یا
ب) مربیگری در تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی زنان و مردان.

داوران:
الف) حداقل 4 فصل در لیگ حرفه‌ای مردان یا لیگ زنان یا لیگ فوتسال داوری کرده باشد؛ یا
ب) حداقل 4 سال حضور در لیست داوران بین المللی.
3- سوابق فوق الذکر از طرق ذیل تایید می‌شوند:
الف) در مورد مناصب دولتی با استناد به ابلاغ (حکم) انتصاب و حکم کارگزینی.
ب) در مورد مناصب ورزشی (فدراسیون ها، هیئت‌های استان ها، باشگاه ها، کمیته ملی المپیک، فیفا و کنفدراسیون) با استناد به حکم انتصاب.
ج) هیچ یک از اشخاص موضوع این ضمیمه، مادام که در مناصب دولتی، حکومتی و لشکری در سطح مدیرکل و معادل آن یا بالاتر مسئولیت دارند، نمی‌توانند در انتخابات هیچ یک از پست‌های هیئت رئیسه شرکت نمایند. اینگونه اشخاص باید در هنگام ثبت نام برای انتخابات از سمت خود استعفای رسمی داده باشند.
مراحل بررسی مدارک نامزد‌ها، نحوه درخواست استیناف و اعلام لیست نامزدها:
1- حداکثر 7 روز پس از پایان مهلت ثبت نام (تا پایان روز 1401/04/28)، کمیته بدوی انتخابات باید به نامزد‌هایی که موفق به ارائه مدارک مورد نیاز نشده اند به صورت مکتوب اطلاع رسانی نماید و 3 روز اداری دیگر برای تکمیل نقص مدارک (تا پایان وقت اداری 1401/05/01) به آن‌ها فرصت دهد. در صورت تکمیل نکردن مدارک در این مهلت نامزدی ایشان کان لم یکن تلقی می‌گردد.
2- کمیته بدوی انتخابات، باید صلاحیت نامزد‌هایی را که برای هیئت رئیسه ثبت نام کرده اند، ظرف 21 روز بعد از پایان مهلت ثبت نام (از 1401/04/21 تا پایان روز 1401/05/10)، بررسی نموده و تصمیم کمیته بدوی را در همین مهلت به نامزد‌ها اطلاع رسانی نماید.
3- درخواست استیناف از سوی نامزد‌ها باید در قبال دریافت رسید در مدت 2 روز اداری بعد از دریافت رای کمیته بدوی انتخابات به دبیرخانه مجمع تحویل گردد.
4- کمیته استیناف انتخابات در مدت 5 روز اداری از زمان وصول درخواست‌های استیناف به دبیرخانه مجمع آن‌ها را بررسی می‌نماید و تصمیمات کمیته استیناف انتخابات، قطعی و الزام آور است.
5- لیست رسمی نامزد‌های واجد شرایط و احراز صلاحیت شده حداقل 21 روز قبل از تاریخ مجمع عمومی انتخاباتی برای اعضای مجمع ارسال و همچنین در سایت رسمی فدراسیون منتشر خواهد شد.
اختیارات اعضاء مجمع درخصوص فرم‌های پیشنهادی نامزدها:
هریک از اعضاء مجمع فقط مجاز به پیشنهاد نامزد‌ها به شرح ذیل هستند:
الف- پیشنهاد یک نفر برای پست ریاست (فرم شماره 4).
ب- پیشنهاد یک نفر بعنوان نامزد پست نایب رئیس اول (فرم شماره 5).
ج- پیشنهاد یک نفر بعنوان نامزد پست نایب رئیس دوم (فرم شماره 6).
د- پیشنهاد دو نفر بعنوان نامزد پست هیئت رئیسه از بین مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر یا لیگ دسته یک (فرم شماره 9).
اعضاء محترم مجمع برای معرفی نامزد‌های مورد نظر خود، باید از سه شنبه 1401/04/14 تا پایان وقت اداری دوشنبه (ساعت 16:00) 1401/04/20، فرم‌های مذکور را از طریق سامانه مجمع عمومی فدراسیون (سامع) به آدرس اینترنتی http://same.ffiri.ir تکمیل و از طریق سامانه مذکور ارسال نمایند.
لازم به ذکر است؛ بعد از ثبت و ارسال اطلاعات امکان ایجاد تغییر در فرم‌های پیشنهادی در سامانه سامع وجود ندارد. راهنمای استفاده از سامع در زمان ورود به سامانه در صفحه اصلی بارگذاری شده است.
از همه نامزد‌ها درخواست می‌شود به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین عدم ایجاد اشکال در فرآیند ثبت نام از موکول نمودن ثبت نام در سامانه سامع و حضور در دبیرخانه مجمع عمومی در روز‌های پایانی خودداری نمایند.
نشانی دبیرخانه مجمع عمومی (انتخاباتی): تهران، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه دوازده متری سوم (فوتبال 3)، پلاک 4، طبقه 3، واحد 309 شرقی – شماره تماس 88213303.
موفق و موید باشید
حسن کامرانی فر
دبیرکل فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فدراسیون هیئت رئیسه فدراسیون مجمع عمومی فدراسیون پست های هیئت رئیسه اعضای هیئت رئیسه دبیرخانه مجمع فدراسیون فوتبال نایب رئیس اول رئیس فدراسیون نامزد های پست نایب رئیس دوم سوابق مدیریت مدیریت ورزشی فدراسیون ب کمیته بدوی فرم شماره نائب رئیس پست ریاست نامزد ها تا پایان ثبت نام حداقل 4 فرم ها یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی‌منش رئیس جدید فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی شد

هاشمی‌منش به عنوان رئیس جدید فدراسیون کونگ‌فو انتخاب شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مجمع انتخاباتی فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی صبح امروز(چهارشنبه - 12 اردیبهشت ماه) با ریاست سیدمحمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و با حضور سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک  و اعضای مجمع این رشته در تالار پارالمپیک کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

حجت جوانمردی، رضا شهرانی، سیدمجتبی شیرزادی، سیدعباس هاشمی منش و محمد نوحی پنج کاندیدایی بودند که صلاحیت آنها برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی تایید شده بود، اما با انصراف چهار کاندیدا در نهایت رقابت بین سیدمجتبی شیرزادی و سیدعباس هاشمی‌منش برگزار شد.

در نهایت با رای‌گیری از اعضای مجمع، سیدعباس هاشمی‌منش با کسب 36 رای از 48 رای ماخوذه برای چهار سال به عنوان رئیس جدید فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی انتخاب شد. سیدمجتبی شیرزادی نیز 12 رای کسب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • هاشمی‌منش رئیس جدید فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی شد
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال!
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال، VAR و جانشین حمید مطهری
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • توضیحات اصولی درباره انتخاب سرمربیان، VAR و جانشین مطهری
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم