Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای تست‌های مدل تونل باد هواپیمای جت ٧٢ نفره در آزمایشگاه تونل باد دانا دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور رئیس سازمان صنایع هوایی و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از امروز آغاز شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، طی برگزاری مراسمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اجرای تست‌های مربوط به مدل تونل باد هواپیمای جت ٧٢ نفره با حضور امیر سرتیپ دوم دکتر افشین خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی، دکتر منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر سیدحسن قدسی‌پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم  گفت: فاز طراحی مفهومی هواپیمای جت ۷۲ نفره به اتمام رسیده و اکنون در مرحله انجام تست‌های اولیه مدل تونل باد هواپیما در این دانشگاه هستیم.  

قدسی پور افزود: با اتکا به تجربه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در طرح کلان توسعه فناوری‌های کلیدی هواپیمای مسافری ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره، این دانشگاه از ۴ سال پیش فرآیند طراحی هواپیمای جت ٧٢ نفره را با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان آغاز کرد و اکنون در مرحله انجام تست‌های اولیه مدل تونل باد هواپیما قرار دارد. 

دکتر منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: تجربیات منحصر به فرد طرح کلان توسعه فناوری‌های کلیدی طراحی و ساخت هواپیمای ۱۵۰ نفره در پروژه ساخت هواپیمای ۷۲ نفره مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

وی با اشاره به تاکیدات رییس جمهور در زمینه توسعه فناوری‌هایی هوایی، یادآور شد: رییس جمهور به اجرای پروژه طراحی و ساخت هواپیمای ۷۲ نفره تاکید داشت ضمن آنکه به استفاده از پتانسیل نخبگان در این پروژه و دیگر پروژه‌های فناورانه نیز تاکید دارد. پروژه‌های مربوط به حوزه هوایی از جذابیت‌های بسیاری برخوردار است و برای اینکه بخش خصوصی به این پروژه‌ها وارد شود باید در اجرای این پروژه‌ها برنامه ریزی صحیح صورت گیرد. 

منطقی ادامه داد: در حال حاضر وزارتخانه‌های علوم، راه و شهرسازی، سازمان صنایع هوایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حامیان پروژه ساخت هواپیمای ۷۲ نفره بوده و پیش‌بینی می‌شود در ادامه حامیان دیگری به این پروژه افزوده شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: هواپیمای 100 تا 150 نفره

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هواپیمای 100 تا 150 نفره دانشگاه صنعتی امیرکبیر توسعه فناوری ساخت هواپیمای مدل تونل باد معاونت علمی هواپیمای جت ۷۲ نفره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد 2 موافقت‌نامه تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رهایی، سرپرست دانشگاه امیرکبیر در مراسم بزرگداشت روز استاد این دانشگاه با تبریک این روز خاطرنشان کرد: طی ۷۰ سال گذشته یعنی از زمان تاسیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با موفقیت‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف از جمله پروژه‌های بزرگ صنعتی، ارتباط با صنعت و تربیت دانش آموختگانی که هر کدام در اقصی نقاط کشور نقش آفرین بودند و توانستند مدیریت‌های بزرگی را شکل بدهند و موفقیت‌هایی را برای بخش‌های مختلف صنعت ایجاد کنند، مواجه بودیم که همه این موفقیت‌ها مرهون زحمات اساتید است.

وی تصریح کرد: تلاش اساتید در تربیت دانشجویان و سایر موارد بسیار باارزش است همچنان که  در بیان بسیاری از بزرگان و رهبرانمان در این زمینه نکات دقیقی گفته شده است. در این رابطه مقام معظم رهبری  فرمودند: تشکیل هویت نسل جدید به دست معلم است و نقشی پر رنگ‌تر از نقش خانواده و پدر و مادر. یا در بیانی دیگر می‌فرمایند؛ اگر همه آفرینش برای معلم درود می‌فرستد برای این است که معلم علم را در اختیار متعلم قرار می‌دهد.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: در شرایط کنونی این دانشگاه به همت اساتید منشا کار‌های بزرگی در کشور است به طوریکه در هفته جاری میزبان معاونت علمی بودیم موافقت نامه تحقیقاتی بزرگی امضا شد که امیدواریم برای دانشگاه منشا اثر باشد.

رهایی تاکید کرد: همچنین در هفته اخیر  موافقت نامه دیگری قطعی شد تا در حوزه دریا و مهندسی دریا پروژه‌هایی را به دست بگیریم. تقریبا ما هر هفته درگیر چنین برنامه‌هایی هستیم که پیشرفت این برنامه‌ها نیازمند همکاری و تلاش اساتید هستند تا در کنار کارکنان و اساتید بتوانند این طرح‌ها را به نتیجه برسانند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انعقاد دو موافقت‌نامه بزرگ تحقیقاتی در یک هفته
  • انعقاد 2 موافقت‌نامه تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • از پروژه هواپیمای ۷۲ نفره چه خبر؟
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر