Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@22:06:02 GMT

چین: دستان ناتو به خون مردم جهان آغشته است

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۱۶۱۳

چین: دستان ناتو به خون مردم جهان آغشته است

پکن در واکنش به جدیدترین سند ناتو که در آن قدرت چین چالشی برای این ائتلاف نظامی عنوان شده، گفت این ناتو است که چالش نظام‌مند برای صلح و ثبات جهانی و دستانش به خون مردم جهان آغشته است.

به گزارش مشرق، پکن پنجشنبه (۳۰ ژوئن) هشداری را که برای اولین بار در جدیدترین سند «مفهوم راهبردی» ناتو ذکر شد و قدرت چین را چالشی برای این ائتلاف نظامی غربی دانست، «کاملا بیهوده» خواند و به شدت مورد انتقاد قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واکنش پس از آن صورت گرفت که در مفهوم راهبردی ناتو که در اجلاس این گروه در مادرید منتشر شد، ادعا شده که «جاه‌طلبی‌های اعلام شده و سیاست‌های قهری پکن، منافع، امنیت و ارزش‌های ناتو را به چالش می‌کشد». ناتو همچنین گفت که روابط نزدیک‌تر چین با روسیه در تضاد با منافع غرب است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین پنجشنبه در نشست روزانه گفت: سند به اصطلاح مفهوم استراتژیک جدید ناتو حقایق را نادیده می‌گیرد، سیاه و سفید را اشتباه می‌گیرد... (و) سیاست خارجی چین را لکه‌دار می‌کند و چین قاطعانه با آن مخالف است.

این دیپلمات چینی خطاب به خبرنگاران افزود: می‌خواهیم به ناتو هشدار دهیم که بزرگنمایی به اصطلاح «تهدید چین» کاملاً بیهوده است.

ناتو که سند مفهوم راهبردی خود را برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ به روز کرد، همچنین چین را به هدف قرار دادن اعضای خود با «عملیات مخرب ترکیبی و سایبری و لفاظی‌های تقابلی» متهم کرد. ژائو لیجیان در پاسخ گفت این ناتو است که چالش نظام‌مند برای صلح و ثبات جهانی است و دستان آن به خون مردم جهان آغشته است.

نشست سران ناتو در روز چهارشنبه یک مفهوم راهبردی جدید را تصویب کرد که در آن همچنین روسیه را تهدید خوانده و توصیف این کشور به عنوان شریک را کنار گذاشته است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت چین ناتو اوکراین جنگ روسیه و اوکراین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت مفهوم راهبردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۱۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه

گروه‌های مقاومت فلسطین از ملت یمن و مواضع رهبری جنبش انصارالله و نیروهای مسلح آن در حمایت و پشتیبانی از مردم غزه قدردانی کردند.

به گزارش ایسنا، مقاومت فلسطین امروز جمعه اعلام کرد «اعلام مساله فلسطین به عنوان مساله محوری همه امت توسط مردم یمن که به نیابت از جهان عرب و اسلام صورت می‌گیرد، باعث افتخار است».

به نقل از سایت خبری المسیره، گروه‌های مقاومت فلسطین از جهان عرب و اسلام خواستند مواضع شجاعانه و قهرمانانه یمنی‌ها را در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین در پیش بگیرند.

مقاومت فلسطین در ادامه از همه اقشار ملت عربی و اسلامی و مردمان آزاده جهان قدردانی کرد که از مردم و مقاومت فلسطین در دستیابی به اهدافشان، دستیابی به آزادی در برابر تروریسم اشغالگر حمایت می‌کنند.

ملت یمن همواره در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی تظاهرات می‌کنند.

جنبش انصارالله و ارتش یمن از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه در دفاع از ملت فلسطین، کشتی‌های رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار می‌دهند و اعلام کرده‌اند تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه به این حملات ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آشتی با مفهوم جدید هوش (فیلم)
  • شهدا بار دیگر با پیام آزادگی در اصفهان تشییع شدند
  • تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید گمنام در اشکذر
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود
  • قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه
  • تشییع لاله فاطمی بر روی دستان مردم ویان و کبودراهنگ
  • پلورالیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی در منطقه و جهان داشت
  • پیکر شهید فانی روی دستان مردم شهرستان طبس + تصاویر