Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@22:46:08 GMT

تشکیل دولت جدید در عراق نزدیک است

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۱۷۴۱

تشکیل دولت جدید در عراق نزدیک است

نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق از تشکیل احتمالی دولت جدید این کشور پس از عید قربان خبر داد.

به گزارش مشرق، «غضنفر البطیخ» عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در سخنانی ضمن مثبت ارزیابی کردن مذاکرات هیئت هماهنگی شیعی با سایر فراکسیون‌های سیاسی، تاکید کرد: مذاکرات در زمینه تشکیل دولت جدید ادامه دارد و به احتمال فراوان پس از عید قربان شاهد تشکیل دولت در عراق باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عراقی افزود: فضای حاکم بر مذاکرات تشکیل دولت میان چارچوب هماهنگی و سایر فراکسیون‌ها مثبت است و اختلافات جدی در این زمینه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

واکنش ریاست جمهوری عراق به اظهارات مقتدی صدر درباره برهم صالح

وی تاکید کرد: توافقات اولیه درباره تسریع در روند تشکیل دولت صورت گرفته و انتخاب رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و اعضای کابینه بتدریج انجام خواهد شد.

البطیخ افزود: انتخاب رئیس‌جمهور و توافق بر سر آن میان احزاب کرد، کلید تشکیل دولت آینده است، دولتی که باید امور خدمات رسانی و مساله اقتصادی را در اولویت خود قرار دهد.

گفتنی است هیئت هماهنگی شیعی در شرایط فعلی پس از استعفای نمایندگان جریان صدر، با کسب ۴۰ کرسی پارلمانی جدید، بزرگترین فراکسیون پارلمانی محسوب می‌شود. بر همین مبنا این کمیته دست برتر را در مساله تشکیل دولت، انتخاب نخست وزیر و اعضای هیات وزیر داراست.

پارلمان عراق امروز پنج شنبه قرار است نشستی فوق العاده برای سوگند نمایندگان جایگزین، نمایندگان جریان صدر برگزار کند. این نشست پس از آن برگزار می‌شود شرایط آئین نامه‌ای در پارلمان عراق و آرای لازم از سوی نمایندگان برای ورود نمایندگان جدید فراهم شد. پیش تر در روز دوازدهم ژوئن گذشته ۷۳ نماینده جریان صدر در پی درخواست رهبر این جریان، از پارلمان عراق استعفا کرده بودند. جریان صدر این تصمیم را پس از ماه‌ها ناکامی در تشکیل دولت جدید در عراق اتخاذ کرد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت عراق دولت عراق پارلمان عراق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت پارلمان عراق تشکیل دولت دولت جدید جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌های فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • دست‌های پشت پرده در انتخابات به روایت «رشیدی کوچی»
  • افشاگری رشیدی کوچی از تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس آینده به جریان پایداری و  امام صادقی‌ها
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی