Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی حیدری‌فرد شامگاه پنجشنبه‌ در کمیسیون توسعه صادرات، مدیریت واردات، ترانزیت، حمل و نقل، گمرک و امور مرز اتاق بازرگانی بیرجند که با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه برگزار شد، افزود: در نشست‌های با کشورهای همسایه در زمینه بازاریابی محصولات کشاورزی و ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک با فعالان بخش خصوصی گفت‌و گو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با توجه به تغییر و تحولاتی که کشور افغانستان دارد اما بخش خصوصی خراسان جنوبی در دو مرحله امتحان خود را خوب پس داده است.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از تغییراتی که با حضور طالبان در افغانستان رخ داد مرز ماهیرود حتی یک روز تعطیل نبود که این از افتخارات استان و بخش خصوصی است.

وی اظهار داشت: همچنین در رویدادهای اخیر در کشور افغانستان، تجارت خراسان جنوبی با این کشور ادامه داشت که اهمیت و جایگاه بخش خصوصی را مشخص می‌کند.

حیدری‌فرد با تاکید بر اینکه بخش خصوصی استان نیازمند یک رویکرد جدید است، تصریح کرد: استان و تجارت آن نگاه صرف به صادرات دارد در این صورت صادرات تنها راه حضور در بازارهای بین‌المللی است.

وی عنوان کرد: بخش خصوصی استان بیشتر روی تجارت با افغانستان متمرکز شده است در حالیکه با توجه به جایگاه استان با همکاری و همراهی استاندار خراسان جنوبی محور کار را از افغانستان به آسیای میانه توسعه دادیم و در یک ماه گذشته با پنج نفر از سفرای کشورهای مختلف دیدار داشتیم.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی استان احتیاج به ریسک‌پذیری بیشتر دارد یادآور شد: یکی از سکوهای حضور در بازارهای هدف صادراتی، حضور در نمایشگاه‌های بین المللی است که بخش خصوصی باید شرکت کنند.

وی گفت: بخش خصوصی و دولتی باید در کنار هم بوده و تسهیل‌گری و نظارت وجود داشته باشد لذا بخش خصوصی نیاز به حمایت بیشتری دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم گفت: این استان دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه کشاورزی برای صادرات به کشور افغانستان است.

مهدی جعفری افزود: کشور افغانستان نیز در حوزه کشاورزی محصولات سالم و خوبی دارد که نیاز استان ما بوده و می‌توان زمینه واردات این کالاها را فراهم کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر چند کارخانه خوراک دام و طیور در استان وجود دارد که می‌توان از ظرفیت ذرت تولیدی کشور افغانستان در این کارخانه‌ها بهره‌مند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به کمبود مواد اولیه کارخانه قند قهستان اظهار داشت: در حالی این کارخانه با مشکل مواد اولیه مواجه است که بهترین نوع چغندرقند در هرات افغانستان تولید می‌شود.

وی بر لزوم توسعه کشت فراسرزمینی در افغانستان تاکید کرد و گفت: با توجه به کمبود منابع آبی در استان می‌توان محصولاتی مانند هندوانه، خربزه، پیاز، سیب زمینی و سایر محصولات آب‌بر را در قالب کشت فراسرزمینی در افغانستان توسعه داد.

جعفری عنوان کرد: کشور افغانستان خواستار صادرات برخی محصولات استان از قبیل مرغ، تخم مرغ، تراکتور و ماشین آلات کشاورزی، سازه‌های گلخانه‌ای، علم، دانش و تکنولوژی و نهاده‌های کشاورزی مانند کود، بذر و سم است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی هم گفت: تغییر و تحولات کشور افغانستان سبب شده تجار این کشور نیز قدرت تصمیم‌گیری نداشته باشند که این موضوع موجب عدم انعقاد قراردادهای بلندمدت با تجار ما نیز می‌شود.

غلامحسین حسینی افزود: افغانستان شرایط بکر سرمایه‌گذاری دارد که به دلیل مشکلات تغییر و تحولات نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی بیان کرد: درخواست داریم موضوع تجارت کولبری مانند سایر استان‌های مرزی کشور برای مرزنشینان خراسان جنوبی نیز فراهم شود.

برچسب‌ها بیرجند افغانستان خراسان جنوبی وزارت امور خارجه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند افغانستان خراسان جنوبی بیرجند افغانستان خراسان جنوبی وزارت امور خارجه خراسان جنوبی کشور افغانستان بخش خصوصی امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۳۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد

علی باقرزاده فاروجی در آیین تجلیل از معلمان برتر خراسان شمالی با بیان اینکه توسعه کشور به دست معلمان رقم می‌خورد، گفت: باید دغدغه‌های این قشر زحمتکش برطرف شود.

او گفت : معلم قوی، محور مدرسه‌ای علمی را شکل می‌دهد و هیچ جامعه‌ای قوی نمی‌شود مگر در سایه معلمی باسواد و فهیم، باید در عمل برای توانمندسازی این قشر گام برداشته شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: معلمی قوی است که دغدغه معیشت و تامین مایحتاج نداشته باشد و کشور از طریق معلمان قوی است توسعه می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز با اشاره به دستاورد‌های این اداره کل گفت: سه هزار و ۷۰۰ نیروی جدید در ۲ سال و نیم گذشته از طریق آزمون‌های استخدامی، تبدیل وضعیت و کنکور سراسری در این اداره کل جذب شدند.

ابوالقاسم اکبری کسب سه نشان برنز جهانی و ۹ مدال کشوری در المپیاد‌های علمی و سه رتبه سومی المپیاد ریاضی آرکاداغ در کشور ترکمنستان از دستاورد‌های معلمان در تربیت دانش آموزان عنوان کرد.

او گفت : در دولت سیزدهم ۷۰ طرح آموزشی با ۳۶۰ کلاس درس بهره برداری شد و ۸۵ طرح با ۳۶۰ کلاس در حال اجرا و پیگیری است، علاوه بر آن ساخت ۱۳ مدرسه در قالب طرح نهضت ملی مسکن به تصویب رسید.

در این همایش از هشت معلم برتر استانی و چهار معلم برتر شهرستان بجنورد تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند