Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی برادران در نشست بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی غیرمعدنی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: کاهش دخالت در قیمت‌گذاری بازار جزو سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اما این به‌معنای رها کردن بازار نیست.

انتظار می‌رود انجمن‌های تخصصی در حوزه صنعت، معدن و تجارت برای سهولت کسب و کار نسبت به اجرای قانون، بررسی بازار، جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی، حمایت از حقوق مردم و پیشگیری از سوءاستفاده برخی افراد از نوسانات بازار اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش می‌شود ارتباط مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت با صنعت‌گران و مردم به‌صورت مستمر باشد.

در سال‌های گذشته برخی واحد‌های تولیدی کوچک بدون تخصص شکل گرفته که اکنون تعطیل شده است.

بیشتر بخوانید

فعال کردن واحد‌های تولیدی نیمه فعال و تعطیل در دستور کار قرار دارد

از ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف صنعت چهارمحال و بختیاری برای تقویت و ارتقای حوزه تولید در این استان بهره‌مندی می‌شود.

برادران با اشاره به کمبود آب آشامیدنی در برخی شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرک صنعتی بدون آب آشامیدنی معنا ندارد و تامین این مهم به‌عنوان یک زیرساخت از وظایف شرکت شهرک‌های صنعتی استان است.

به‌هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که سرمایه‌گذارانی به‌علت نبود و یا کمبود آب آشامیدنی در شهرک‌های صنعتی، از انجام سرمایه‌گذاری منصرف شوند، به‌همین علت آب آشامیدنی مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی چهارمحال و بختیاری باید تامین شود.

برخی مصوبات مجلس شورای اسلامی به‌نفع صنعت، معدن و تجارت نیست و طرح‌هایی برای اصلاح آن تقدیم مجلس کرده‌ایم.

البته این در حالی است که بسیاری طرح‌های مصوب مجلس شورای اسلامی باعث تحول در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت شده است.

افزایش بی‌رویه هزینه‌های ثبت در دفاتر اسناد رسمی باید اصلاح یابد و کاهش داده شود.

قطعی برق صنایع به‌عنوان دغدغه صنعت‌گران کشور بوده که تدابیری برای رفع آن در سطح ملی اندیشیده است.

برادران اصناف و تولیدکنندگان صنعتی را به‌عنوان شریک‌های دولت دانست و گفت: جلوگیری از ایجاد نوسان در بازار نیازمند هم‌اندیشی و تعامل میان مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحد های صنعتی کسب و کار چهارمحال و بختیاری معدن و تجارت آب آشامیدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند

مهدی ایلانلو گفت: با توجه به پیشرفت‌های صنعتی قم طی سال‌های اخیر، ظرفیت‌های شغلی بسیار خوبی در بخش‌های تولیدی استان به وجود آمده است و اکنون تقریبا تمام واحد‌ها به نیروی کار در بخش‌های مختلف نیاز دارند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی قم با همکاری بهره‌برداران واحدها، تلاش می‌کند تا زیرساخت‌های مورد نیاز فعالیت‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی قم به نحو مناسبی فراهم باشد و در این خصوص طی سال‌های اخیر اعتبارات خوبی به این حوزه اختصاص یافته‌است.

او  ادامه داد: ما برای تحقق راهبرد پیشرفت‌های صنعتی استان و رسیدن به اهداف مورد نظر خود در حوزه تولید، نیازمند به‌کارگیری همه ظرفیت‌های موجود و ارتقاء بهره‌وری در کنار توجه به فناوری‌های روز و استفاده از هوش مصنوعی هستیم.

گفتنی است شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازار‌های بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کار‌های تولیدی مواجه شده‌است.

میزان تعهد ایجاد اشتغال بخش صنعت، معدن و تجارت استان قم در سال ۱۴۰۲، اشتغالزایی برای پنج هزار نفر بود که در جریان آخرین پایش صورت گرفته، مشخص شد بیش از این تعداد یعنی پنج‌هزار و ۱۷۱ مورد اشتغال در بخش‌های یاد شده ایجاد شده‌است.

بخش صنعت در استان قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریبا تمام واحد‌های تولیدی استان به صورت غیر دولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی، در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد که نمونه آن در صنایعی همچون صنعت لوازم خانگی استان قابل مشاهده‌است.

مسئولان قم تاکید دارند از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم با تلاش‌های انجام‌شده افزون بر ۴۰ هزار شغل در این استان ایجاد شد؛ در همین رابطه یکی از رویکرد‌های مهم مدیریت استان در این بخش، ضمن تثبیت و افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ بیکاری به زیر هشت درصد است.

بخش صنعت از جمله حوزه‌های پرتقاضا برای جذب نیروی کار است، در همین رابطه استفاده از نیروی انسانی ماهر همواره به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت واحد‌های تولیدی مطرح است که به‌همین منظور اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان موضوع مهم تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحد‌های تولیدی فعال استان را با جدیت دنبال می‌کند.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد