Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره شمالی پس از گذشت هفته‌ها از تایید نخستین موارد آلودگی کرونایی کشور در، انتقال این ویروس از طریق بالون‌هایی که توسط فعالان فراری از کره جنوبی ارسال شده‌اند را محتمل دانست.

به گزارش ایران اکونومیست از بلومبرگ، مقامات کره شمالی روز جمعه گفتند که رد شیوع بیماری کرونا را در یک منطقه مرزی بین دو کره را دنبال کرده و متوجه شده‌اند نخستین بار اواسط فروردین امسال یک سرباز هجده ساله و یک کودک پنج ساله با "چیزهایی بیگانه" در تماس بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه که در خبرگزاری دولتی کره شمالی منتشر شد، مشخص نشده که این اشیا چه هستند اما به ساکنان هشدار داده شده که مراقب بالن ها و دیگر "اشیای بیگانه" در منطقه باشند.

مقامات کره شمالی مدت‌هاست؛ هشدار می دهند که ویروس کرونا می‌تواند از راه‌های جدید و ناشناخته ای وارد این کشور شود؛ از جمله از طریق پرندگان مهاجر، برف، آلودگی هوا یا اعلامیه‌های تبلیغاتی ضد پیونگ یانگ که توسط فعالان کره جنوبی ارسال شده است.

اوایل این هفته «پارک سانگ هاک» یک فراری ساکن کره جنوبی، گفت که ۲۰ بالون را با تجهیزات پزشکی ضد کرونا از جمله ماسک، مسکن و قرص های ویتامین به هوا فرستاده است.

دولت کره شمالی ارسال بالون را عمل قبیحی برشمرده است. این در حالی است که در گذشته، خود از بالون برای ارسال پیام های تبلیغاتی به کره جنوبی استفاده کرده است.

در بیانیه روز جمعه دولت کره شمالی نامی از کره جنوبی ذکر نشده. اما برخی تحلیلگران گفتند که این هشدار می تواند بخشی از تلاش کره شمالی برای دور نگه داشتن مردم خود از مناطق مرزی باشد.

روز ۲۲ اردیبهشت، کره شمالی برای نخستین بار اذعان کرد که درگیر ویروس کووید-۱۹ شده است. این اعلام بیش از دو سال پس از بروز پاندمی جهانی ویروس کرونا انجام شد.

از آن زمان، کره شمالی گفته است که وضعیت کرونایی اش آن بشدت بهبود یافته است؛ اگرچه کارشناسان خارجی تاکید می‌کنند که حتی پیونگ یانگ نیز ممکن است از میزان واقعی شیوع بیماری اطلاع نداشته باشد.

کره شمالی به جای گزارش موارد تایید شده کرونا ویروس، شمارش روزانه «افراد تب دار» را منتشر کرده است؛ احتمالاً به این دلیل که این کشور تجهیزات کافی برای آزمایش کرونا را ندارد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کره‌ جنوبی ، کره ‌شمالی ، کره شمالی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی کره شمالی کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۳۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاآرتص: حماس دست نتانیاهو را خواند

هاآرتص: حماس دست نتانیاهو را خواند

دیگر خبرها

  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ مدیریت بحران، محتمل‌ترین نتیجه سفر
  • هاآرتص: حماس دست نتانیاهو را خواند
  • ارسالی‌های شما به «صفحه شما» در نیمه اردیبهشت
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت / بارش و ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد