Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:30:54 GMT

استیضاح وزیر راه و شهرسازی هنوز قطعی نیست

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۴۰۵۱

استیضاح وزیر راه و شهرسازی هنوز قطعی نیست

صدیف بدری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: باید منتظر ماند و دید چه تعداد از نمایندگان طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را امضا می‌کنند چرا که هنوز هیچ چیز در این حوزه مشخص نیست هر چند که همکاران ما در گذشته نیز با محورهای متعدد استیضاح وزیر راه و شهرسازی را امضا کرده بودند.

وی از استیضاح به عنوان حق قانونی نمایندگان مجلس و ابزار نظارتی آنها یاد کرد و گفت: استیضاح به منزله کنار گذاشتن وزرا نیست بلکه توضیح خواستن از وزراست تا در مسائل مختلف توضیحات قانع‌کننده‌ای را ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگران وضعیت تولید مسکن در کشور هستیم

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین وضعیت تولید مسکن در قالب طرح جهش تولید تصریح کرد: ما نگران آینده تولید مسکن در کشور به میزان چهار میلیون واحد در چهار سال و یک میلیون واحد در طول سال هستیم.

بدری افزود: هر چند این طرح شروع خوبی داشته اما با توجه به قیمت تمام شده بسیار بالا، آورده اشخاص کم و توان بازپرداخت تسهیلات نیز دشوار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد حائزان شرایط آورده اولیه خود را برای طرح جهش تولید مسکن پرداخت کردند و ما همچنان نگران تولید مسکن هستیم که حتی در برخی از استان‌ها کار هنوز شروع نشده است.

بدری اضافه کرد: در حالی که در قانون از محل صندوق توسعه مسکن منابعی برای کمک به این طرح دیده شده بود اما در حال حاضر منابع صندوق مسکن در حد صفر است و انتظار می‌رود از محل تبصره ۱۸، ۳۰ هزار میلیارد تومان و از محل درآمد حوزه مسکن مهر نیز به این صندوق کمک شود تا امکان پرداخت تسهیلات به متقاضیان فراهم آید.

وی بیان کرد: حتی در روستاها نیز پرداخت تسهیلات کم بهره با ناهمواری‌هایی روبه‌رو شده که گله‌مندی روستاییان را نیز به دنبال داشته است.

بدری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بنده از آینده طرح نهضت ملی مسکن نگران هستم و امیدواریم با ورود شخص رئیس جمهور به این حوزه مشکلات و موانع هر چه سریع‌تر برطرف شود.

چاره‌ای جز ورود دستوری به حوزه اجاره‌نشین‌ها را نداریم

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی در مورد ورود دستوری قوای سه‌گانه به بخش اجاره واحدهای مسکونی تصریح کرد: برای کوتاه مدت این اقدام مناسب است اما باید در دراز مدت عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت باشد.

وی ضرورت تولید و تأمین مسکن را به اندازه کافی برای ایرانیان یادآور شد و گفت: بازار مسکن باید به طور مشخص تنظیم و کنترل شود تا در بلند مدت بتوان سرپناهی مناسب برای همه اقشار تأمین کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: هشت میلیون خانوار در کشور اجاره‌نشین هستند و ما باید در حمایت از این مستأجران سقف مشخصی را در اجاره بها تعیین کنیم که قطعاً این حرکت پیامدهای خوبی را نیز به همراه خواهد داشت.

کد خبر 5527120

منبع: مهر

کلیدواژه: نائب رئیس مجلس استیضاح وزارت راه و شهرسازی صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس قانون جهش تولید مسکن تسهیلات اجاره نشینی واحد مسکونی بازار مسکن مستأجران بوشهر کرمانشاه مشهد خراسان رضوی ویروس کرونا مواد مخدر سنندج ایلام شیراز اردبیل بیرجند آمار کرونا کنکور همدان تولید مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن

به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت نیوز، داره راه و شهرسازی استان تهران اخیرا با ارسال پیامکی به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن هشدار داده تا ۳۱ اردیبهشت آورده خود را به ۱۸۰ میلیون تومان افزایش دهند.

«متقاضی محترم طرح نهضت ملی مسکن، با عنایت به شروع عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و تسریع در پیشرفت فیزیکی پروژه، مقتضی است حداکثر تا تاریخ ۳۱/ ۰۲/ ۱۴۰۳ نسبت به واریز یا تکمیل آورده تا سقف ۱۸۰ میلیون تومان اقدام نمایید. بدیهی است تسریع در پرداخت آورده، موجب کسب امتیاز بیشتر و رتبه بالاتر برای جنابعالی می‌گردد.»

این اداره کل اواخر سال گذشته نیز با ارسال پیامکی به متقاضیان فرصت داده بود تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ آورده خود را به ۱۴۰ میلیون تومان افزایش دهند: «متقاضی محترم طرح نهضت ملی مسکن، با عنایت به شروع عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن مقتضی است حداکثر تا تاریخ ۲۰ /۱۲/ ۱۴۰۲ نسبت به واریز یا تکمیل آورده اولیه خود تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان اقدام نمایید. بدیهی است عدم تکمیل آورده در مهلت مقرر به منزله انصراف شما تلقی خواهد گردید.»

 طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی متقاضیان نهضت ملی مسکن آورده خود را باید در بازه‌های ۴ ماهه و هر بار ۴۰ میلیون تومان واریز کنند. حال مشخص نیست چرا برای برخی متقاضیان استان تهران مهلت ۴ ماهه کاهش یافته و این متقاضیان باید هر ۲ ماه آورده خود را ۴۰ میلیون تومان افزایش دهند؟

اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مهرماه سال قبل نیز با ارسال پیامک به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن نسبت به حذف از این پروژه ملی در صورت عدم واریز ۲۴۰ میلیون تومان تا ۲۰ مهر هشدار داده بود: «اخطار حذف از پروژه، به‌علت عدم واریز آورده اعلامی: متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقا/خانم...؛ عدم واریز سهم آورده موجب توقف پروژه شده است. چنانچه تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۰ ساعت ۰۰:۰۰ مبلغ ۲/۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به شماره حساب ... واریز ننمایید از پروژه حذف شده و جایگزینی برای شما انتخاب خواهد شد.»

دیگر خبرها

  • پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • پیام تشکر وزیر دفاع از مجلس شورای اسلامی
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی