Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:29:26 GMT

کاهش دمای تهران طی هفته آینده

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۴۰۹۷

کاهش دمای تهران طی هفته آینده

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران از کاهش دمای هوا بین ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد در تهران طی روز یکشنبه تا سه شنبه (۱۲ تا ۱۴ تیرماه)خبر داد.

به گزارش ایسنا،به دلیل تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی، دمای زمین هر روز در حال افزایش است. این افزایش دما در مناطقی همچون ایران که در ناحیه خشک و نیمه‌خشک قرار دارد بیشتر اتفاق می‌افتد و آثار فراوانی را نیز بر محیط زیست می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهران که پایتخت ایران است نیز از موضوع افزایش دما مستثنی نیست. سازمان هواشناسی نیز چندی پیش برای هفته جاری در تهران افزایش دما تا ۴۱ درجه را پیش‌بینی کرد. به گفته معاون اداره کل هواشناسی استان تهران نیز جدیدترین خروجی‌های مدل‌های پیش‌بینی فصلی بیانگر آن است که متوسط بارش سه ماه آینده استان تهران کمتر از نرمال باشد این در حالیست که متوسط دما طی سه ماه آینده حدود ۰.۵ تا ۱ درجه سلسیوس بیشتر از نرمال برآورد شده است.

مازیار غلامی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تهران طی روزهای آتی آسمانی صاف و کمی ابری خواهد داشت، اظهار کرد:طی روزهای چهارشنبه، شنبه و یکشنبه،(۱۲،۱۱،۸ تیرماه) در بیشتر ساعات همراه با وزش باد و گاهی وزش باد نسبتاَ شدید تا شدید و در مناطق مستعد با خیزش موقت گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته معاون اداره کل هواشناسی استان تهران، این شرایط جوی به طور عمده در در نیمه غربی و جنوبی درساعات عصر و شب مورد انتظار است.

غلامی در پایان شرح داد: هوای گرم تا روز یکشنبه ماندگار است اما از یکشنبه روند افزایشی دما بین ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد در استان تهران و کاهش تدریجی دما بین ۲تا ۴ درجه در شهر تهران طی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاهش دما گرمای هوا کاهش بارندگی تغییرات اقلیمی افزايش دما استان تهران تهران طی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر صاف و آفتابی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۳۰ درجه را نشان می‌دهد که سه درجه بیشتر از دیروز است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۳۵ درصد و دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۲ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر یک متر بر ثانیه و چهار کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • افزایش دمای هوای در زنجان
  • تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده