Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@17:15:31 GMT

کاهش عرضه روسیه قیمت گاز در اروپا را افزایش داد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۴۳۰۹

کاهش عرضه روسیه قیمت گاز در اروپا را افزایش داد

کاهش شدید عرضه گاز روسیه در ماه جاری میلادی به‌سرعت بازارها را با کمبود مواجه کرده و باعث واردات بالای گاز طبیعی مایع‌شده و قیمت گاز در اروپا را بالاتر برده است. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، کاهش عرضه گاز روسیه شرکت‌های انرژی اروپا را تحت فشار گذاشته و دولت‌ها را مجبور کرده به‌دنبال اقداماتی جهت مقابله با کمبود انرژی در بازار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین قیمت گاز در اروپا بیشترین افزایش ماهانه را از سپتامبر سال گذشته میلادی تجربه کرد.

شاخص قیمت گاز در معاملات آتی اروپا 7 درصد در روز پنجشنبه افزایش داشت و افزایش قیمت گاز در ماه ژوئن را به 54 درصد رساند. کاهش شدید عرضه گاز روسیه در ماه جاری میلادی به‌سرعت بازارها را با کمبود مواجه کرده و باعث کاهش تقاضا در فصل تابستان و واردات بالای گاز طبیعی مایع‌شده است. کشورهای اروپایی اولویت را بر پر کردن ذخایر گازی خود برای فصل زمستان جهت جلوگیری از خاموشی گذاشته‌اند.

تاثیر کمبود گاز در کل اقتصاد اروپا دیده می‌شود. روند رشد اقتصاد کند شده و به فعالیت شرکت‌های انرژی آسیب رسیده‌است. شرکت بزرگ انرژی یونیپر آلمان به‌دنبال کاهش 40 درصدی عرضه گاز روسیه مجبور شده سوخت را با قیمت گرانتری خریداری کند.

افزایش دوباره قیمت گاز در اروپا به‌دنبال ناتوانی این قاره در جایگزینی گاز روسیهاتحادیه اروپا با وجود تحریم، نفت بیشتری از روسیه خرید

سایر شرکت‌های انرژی هم در خطر هستند‌. شرکت سیتی‌گروپ هشدار داد آلمان باید به شرکت‌های انرژی اجازه دهد قیمت‌های بالا را به مصرف‌کنندگان منتقل کنند، در غیر این صورت پیامدهای منفی بسیاری برای بازار اروپا وجود خواهد داشت. این اقدام هزینه زندگی مردم را بالاتر می‌برد.

اتحادیه اروپا احتمالاً مجبور می‌شود اقداماتی جهت کاهش تقاضا در صورت پایین آمدن بیشتر عرضه گاز روسیه به تلافی تحریم‌های اعمال‌شده علیه این کشور در پیش بگیرد. دوره تعمیرات و نگهداری خط لوله نورد استریم 2 باعث می‌شود جریان گاز از این خط لوله طی حدود 10 روز در ماه آینده متوقف شود. آلمان نسبت‌به از سرگیری جریان گاز از این خط لوله تردید دارد.

اروپا مجبور است برای تهیه گاز طبیعی مایع با آسیا رقابت کند، چون قیمت‌ها در این قاره هم‌رو به افزایش است.

شاخص قیمت گاز اروپا برای ماه اوت 3.1 درصد افزایش‌یافته و به 144.51 یورو در هر مگاوات ساعت رسیده‌است. شاخص گاز در انگلیس هم 1.4 درصد بالا رفته‌است.

انتهای پیام97

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت گاز در اروپا عرضه گاز روسیه شرکت های انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۴۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید؛ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا

گروه خودروسازی سایپا اولین طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود را با خودروی سایپا ۱۵۱ SE و با قیمت جدید، ویژه متقاضیان عادی آغاز کرده است؛ متقاضیان از ساعت ۱۴ امروز (چهارشنبه/ پنجم اردیبهشت ماه) تا پایان زمان تکمیل ظرفیت می‌توانند درخواست خود را از طریق سایت فروش اینترنتی سایپا ثبت کنند.

به گزارش ایسنا، گروه خودروسازی سایپا از امروز (چهارشنبه) طرح فروش وانت سایپا ۱۵۱ SE را با قیمت جدید آغاز کرده است. این طرح از ساعت ١۴ آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

صرفاً متقاضیان عادی دارای شرایط عمومی بخشنامه‌های فروش خودرو می‌توانند در این طرح فروش نظیر حداقل سن ۱۸ سال و دارا بودن گواهینامه، هر کد ملی یک خودرو، شماره تلفن همراه به‌نام فرد متقاضی و عدم امکان صلح و انتقال خودرو به صورت وکالتی، شرکت کنند.

این محصول که تاکنون با قیمت مصوب ۲۶۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شد، مشمول ۴۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان افزایش قیمت شده و اکنون با قیمت ۳۰۹ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان عرضه شده است.

این خودور صرفا در رنگ سفید و موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه عرضه شده است؛ متقاضیان شرکت در این مرحله از فروش وانت سایپا ۱۵۱ می‌توانند، با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام و واریز وجه اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید؛ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟