Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@19:44:27 GMT

قیمت تمام شده آب شرب چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۴۶۰۷

معاون نظارت و بهره برداری شرکت آبفا کشور گفت: قیمت تمام شده هر متر مکعب آب شرب برای دولت ۱۵ هزار تومان است. ناطقان:هاشم امینیافزود: سازمان برنامه و بودجه، ما را مکلف کرده است که در حوزه کاهش تلفات نشتی، انشعاب غیر مجاز، شبکه‌های فرسوده و انشعابات فرسوده که مشهود است برنامه ریزی داشته باشیم.

این مقام مسئول درباره راهکارهای مدیریت آبی کشور برای استفاده بهینه گفت: ما حوزه مدیریت مصرف را شامل دو بخش کرده ایم، بخشی به مجموعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برمی گردد و باید در حوزه مدیریت مصرف برنامه‌هایی را داشته باشیم از جمله جلوگیری از هدر رفت آب.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: حوزه هدررفت آب شامل مصارف واقعی و فیزیکی است مصارف واقعی مصارفی است که از شبکه‌های فرسوده، انشعابات فرسوده و نشتی و برنامه ریزی کرده ایم که در حوزه مدیریت آب برنامه‌های متنوعی را داشته باشیم.

سالانه در برنامه‌های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شرکت‌های استانی را مکلف می‌کنیم بخشی از شبکه را اصلاح بکنند.

هاشم امینی درباره قیمت تمام شده آب شرب افزود: آن چیزی که برای دولت تمام می‌شود یک مترمکعب ۱۵ هزار تومان است در صورتی که این آب را شرکت آب و فاضلاب با یارانه‌ای که برایش لحاظ می‌شود هزار یا زیر هزار تومان به مشترک واگذار می‌کند.

یک بطری آب حدود یک و نیم لیتر است یعنی بیش از ۷۵۰ بطری یک و نیم لیتری تقریبا یک مترمکعب است آبی که با کیفیت عالی از سیستم‌های پیشرفته اسمز معکوس تصفیه می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معاون نظارت و بهره برداری شرکت آبفا کشور درباره راهکارهای کاهش مصرف آب در بخش خانگی بدون ایجاد مشکل در زندگی روزمره مردم گفت: با نصب سایه بان ساده مانند مقوای بزرگ، کارتن، یا یک پارچه‌ای که آفتاب به طور مستقیم به کولر نخورد و نیاز به هزینه کردن هم نیست می‌توانیم ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف آب را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌های منزل که ما آب را زیادی مصرف می‌کنیم حوزه استحمام است.

سردوش‌های کاهنده که خیلی هزینه کمی دارد که در هر دقیقه بین ۱۵ تا ۲۰ لیتر اگر از این سردوش‌ها استفاده کنیم مصارف استحمام را کاهش می‌دهیم یا در آشپزخانه هم می‌توانیم پلاتورهای کاهنده را استفاده بکنیم یا آب‌هایی که امکان استفاده است و مواد شوینده در آن استفاده نمی‌شود این را کنار بگذاریم برای گلدان یا مصارف فضای سبز است.

هاشم امینی درباره هدر رفت آب بدلیل فرسودگی و یا تعویض نشدن به موقع لوله‌های آب افزود: بخش عمده‌ای از آبی که در حوزه انتقال هدر می‌رود در مصارف کشاورزی است. منبع: خبر انلاین برچسب ها: قیمت تمام شده ، اب شرب ، انشعابات فرسوده

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قیمت تمام شده اب شرب انشعابات فرسوده قیمت تمام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود

احمد وحیدی در حاشیه سفر یک روزه خود به مشهد گفت: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه سراسر کشور آماده شده است.
وزیر کشور گفت: با برگزاری دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه ۴۵ نماینده دیگر به مجلس شورای اسلامی راه می یابند.

وزیر کشور در سفری یک روزه و با هدف شرکت در همایش مناطق آزاد و بازدید از کارخانه‌های احیا شده در خراسان رضوی به مشهد سفر کرده است.

بر اساس اعلام استاندار خراسان رضوی در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ۸۹۰ واحد تولیدی راکد در این استان شناسایی شد که در حال حاضر ۳۰۸ واحد تولیدی از این تعداد احیا شده و ۳۵ واحد در شرف احیا هستند.

همچنین افزون بر ۵۰۰ واحد اقتصادی نیز غیر قابل احیا در استان خراسان رضوی اعلام شده اند که باید وضعیت آنان تعیین تکلیف گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟