Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@11:42:24 GMT

افغانستان آبستن هرج و مرج است

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۴۸۱۵

خبرگزاری آریا-عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به افزایش فعالیت گروه‌های تکفیری در افغانستان، گفت: اختلافات قومی و مذهبی در افغانستان تشدید شده و این کشور به سمت درگیری های داخلی سوق می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، فداحسین مالکی در خصوص هشدار ایران درباره طرح آمریکا برای تشدید جنگ قومی و مذهبی در افغانستان، گفت: آمریکایی‌ها طی سال‌های حضورشان در افغانستان، به غیر از کشتار و غارت هیچ دستاوردی نداشتند و خروجشان نیز بر اساس برنامه ریزی تنش آفرین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس همواره میان سیاستمداران آمریکایی نیز اختلاف نظر شدید وجود داشت و این درگیری‌ها میان دولت و کنگره در دوران ترامپ شدت یافت.
وی ادامه داد: هم اکنون نیز که طالبان مسئولیت اداره کشور را بر عهده گرفته، دارای هیچ ساختاری نیست و سازمان‌های جهانی نیز آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند که این موضوع به بروز مشکلات افزوده است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه جریان‌های تکفیری تنش آفرین مانند داعش در افغانستان حضور دارند و فعالیتشان افزایش یافته است، افزود: بنابراین وجود مشکلات متعدد به تشدید بروز زمینه هرج و مرج در این کشور دامن زده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اختلافات قومی و مذهبی در این کشور تشدید یافته و افغانستان به سمت درگیری داخلی سوق می‌یابد، خاطرنشان کرد: دسیسه‌های ایالات متحده مبین این واقعیت است که افغانستان آبستن تحولات خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۴۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبر طلبکاران اوکراین تمام شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، گروهی از دارندگان اوراق بدهی اوکراین به دنبال آن هستند که این کشور را مجبور کنند روند باز پرداخت بدهی‌هایش را آغاز کند.

در حالی که پس از آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین وصول بخشی از بدهی‌های اوکراین از سوی طرف‌های طلبکار کنار گذاشته شد، دیگر دارندگان اوراق بدهی این کشور با تصور اینکه این درگیری چند ماهه تمام خواهد شد، ۲ سال به اوکراین فرصت تنفس دادند اما خبر رسیده که صبرشان به سر آمده و به سمت استخدام مؤسسات حقوقی برای مذاکره با مقامات اوکراینی رفته اند.

منابع آگاه می‌گویند البته قرار است در این مذاکرات اوکراین در قبال بخشیده شدن بخش دیگری از بدهی اش روند پرداخت بهره اوراق بدهی خود را آغاز کند.

منابع آگاه می‌گویند در صورتی که دارندگان اوراق بدهی اوکراین موفق شوند، این کشور باید سالانه ۵۰۰ میلیون دلار بهره به طلبکارانش پرداخت کند.

نکته جالب اینکه این طلبکاران فقط ۴ میلیارد دلار از ۱۶۱ میلیارد دلار بدهی خارجی اوکراین را در اختیار دارند. اگر هم توافقی بین اوکراین و دارندگان اوراق قرضه این کشور حاصل نشود، کی یف دچار نکول خواهد شد.

کد خبر 6097895 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • تشدید بارش‌ها؛ آغاز موج جدید بارش‌های بهاری در سطح کشور
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان