Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی شرق استان تهران از دستگیری اعضای باند ۴ نفره فروش سئوالات کنکور و مدارک جعلی در شهرستان پاکدشت خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سردار کیومرث عزیزی در تشریح این موضوع، اظهار کرد: با توجه به برگزاری کنکور سال ۱۴۰۱ و رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان و شهرستان پاکدشت، فردی که سوالات کنکور سراسری را با مدارک جعلی در شبکه اجتماعی می‌فروخت، شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد این شخص، شماره کارتی را جهت فروش سوالات به خریداران ارائه می‌کرد که طی استعلامات انجام شده صاحب کارت شناسایی و دستگیر شد. 

سردار عزیزی ادامه داد: بررسی صورتحساب متهم و فیلم دوربین معابر و واحد‌های صنفی که متهمان جهت پولشویی به آن مراجعه کرده بودند همدست دیگر متهم و سردسته باند تیم پولشویی کلاهبرداری که فردی ۱۷ساله بود شناسایی و در حالی که در یکی از ترمینال‌های خروجی استان تهران قصد فرار داشت دستگیر و به دنبال آن سردسته و سایر اعضای باند که ۳ نفر بودند، شناسایی و دستگیر شدند. 

فرمانده انتظامی استان افزود: اعضای این باند با شیوه و شگرد متقلبانه ابتداء اعتماد مال باختگان را جلب و سپس اقدام به دریافت مبالغ هنگفت (هر قربانی حدود چهارصد میلیون ریال) می‌کردند لازم به ذکر است که متهمان دستگیر شده از شیوه‌ای جدید جهت پولشویی و پاک نمودن رد پای خود استفاده کرده‌اند به این ترتیب که با درج آگهی کاریابی و استخدام نسبت به جذب افراد کم اطلاع در این حوزه اقدام و به آن‌ها عنوان داشته که جهت کسب درآمد و استخدام اقدام به ایجاد حساب ارز دیجیتال کرده و با واریز مستقیم مبالغی که از شهروندان کلاهبرداری کرده به حساب افراد جویای کار، به آن‌ها اعلام می‌شد که در ازای دریافت درصدی از وجه واریزی اقدام به خرید ارزهای دیجیتال و انتقال ان به ولت (کیف پول دیجیتالی) متهمان اصلی نمایند که با این شیوه رد و اثری جهت شناسایی از خود باقی نگذارند که تا این لحظه ۳۰ نفر از شکات شناسایی شده و تلاش برای شناسایی سایر شکات ادامه دارد. 

سردار عزیزی گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روز آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند به سایت پلیس فتا مراجعه و ضمن بهره برداری از مطالب متنوع و آموزشی آن، هرگونه مورد مشکوک را به آدرس www. Cyberpolice. ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کنکور پلیس پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سرهنگ "کیومرث کشوری" گفت: بدنبال وقوع چند فقره سرقت احشام در برخی مناطق حاشیه این شهرستان، مراتب شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

ماموران آگاهی با رصد فنی و استفاده از منابع اطلاعاتی خود توانستند ۲ سارق حرفه‌ای را در این زمینه شناسایی و طی عملیاتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی آبادان از اعتراف متهمان به ۴۲ فقره سرقت؛ شامل ۱۰ فقره احشام، ۱۵ فقره منزل، ۱۲ فقره سیم برق، ۳ فقره موبایل و دو فقره موتور سیکلت خبر داد و افزود: یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز از سارقان کشف و ضبط شد.

کشوری با اشاره به سوابق متهمان دستگیر شده گفت: متهمان دستگیر شده به دلیل جرائم متعدد از جمله سرقت مسلحانه احشام در برخی شهرستان‌های سطح استان، سرقت منزل، کابل برق در آبادان و همچنین مشارکت در قتل تحت تعقیب کیفری بودند.

۴ نفر از مالباختگان احشام شناسایی و علیه متهمان دستگیر شده پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب کنکور در دام پلیس کهگیلویه
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان