Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@13:22:05 GMT

روند نزولی نفت معکوس شد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۵۲۹۸

قیمت نفت برنت پس از سقوط شدیدی که روز گذشته در واکنش به تصمیم اوپک پلاس داشت، ابتدای معاملات روز جمعه را با افزایش آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۸۳ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۰۹ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت برای تحویل در اوت، با ۷۰ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، ۱۰۶ دلار و ۴۶ سنت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفت برنت روز پنج شنبه حدود سه درصد ریزش قیمت داشت.

گروه تولیدکنندگان اوپک پلاس شامل روسیه پس از پایان نشستهای دو روزه، توافق کردند استراتژی تولید فعلی را حفظ کنند اما از صحبت درباره سیاست تولید پس از سپتامبر، خودداری کردند.

وزیران اوپک پلاس در نشست قبلی، تصمیم گرفتند به جای افزایش ماهانه تولید به میزان ۴۳۲ هزار بشکه در روز، تولید را در هر یک از ماههای ژوییه و اوت به میزان ۶۴۸ هزار بشکه افزایش دهند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد در سفر ماه آینده به ریاض، عربستان سعودی را برای افزایش تولید نفت به منظور کنترل قیمتها، مستقیما تحت فشار قرار نخواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، در نروژ ۷۴ نفر از کارکنان نفتی فراساحلی در سکوهای شرکت اکوئینور از پنجم ژوییه دست به اعتصاب خواهند شد که باعث توقف حدود چهار درصد از تولید نفت این کشور می شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور روند نزولی نفت نفت خام حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور نفت برنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۵۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر روز دوشنبه و با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، مینی پالایشگاه شهر دهدشت با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز کلنگ زنی شد

ظرفیت تولید روزانه این پالایشگاه معادل یکهزار و ۴٠٠ تن از نوع بنزین و گازوئیل با کیفیت یورو و گاز مایع و مازوت سنگین است.

مازوت تولیدی این پالایشگاه قابلیت مصرف سوختی دارد.

ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۹٠ لیتری بنزین در پالایشگاه دیده شده است.

این پالایشگاه ظرفیت اشتغال ۵۰۰ نفر را در سه شیفت کاری فراهم و خروجی اشتغال مستقیم نهایی آن بیش از ۳۰۰ نفر خواهد بود.

کد خبر 6092432

دیگر خبرها

  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده