Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسمی به مناسبت روز المپیک با حضور توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) "مدال پیر دو کوبرتن" که پدر بازی‌های المپیک مدرن نامیده می‌شود، به رولف لوکاشفسکی هنرمند آلمانی و جورج هیرتلر، نویسنده آمریکایی، اهدا شد.

این مدال در سال ۱۹۹۷ معرفی شد و به کسانی اعطا می‌شود که "از طریق آموزش، تحقیق و نگارش آثار دانشگاهی و هنر به ترویج جوهر المپیک کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

آثار هنری لوکاشفسکی در حال حاضر در خانه المپیک به نمایش گذاشته شده است و در کنار آثار هنرمند پرتغالی تلمو گوئرا به عنوان پس‌زمینه مراسم معرفی از آن‌ها بهره گرفته شد.

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به لوکاشفسکی گفت: بنیانگذار ما، پیر دو کوبرتن، که هنردوست نیز بود، زمانی گفت: «ورزش را باید به‌عنوان تولیدکننده هنر و فرصتی برای هنر دید».
جورج هیرتلر در نامزدی موفقیت آمیز آتلانتا برای میزبانی صد سالانه المپیک ۱۹۹۶ به عنوان نویسنده کار کرد.

او در جریان ۳۰ سال فعالیت حرفه‌ای خود بیش از ۳۰۰۰ صفحه نوشتار در کتاب‌های نامزدی و تلاش برای میزبانی المپیک آماده کرد و به لس آنجلس هم در تلاش برای برگزاری بازی‌های ۲۰۲۸ کمک کرد.

او همچنین فیلمنامه‌هایی برای فیلم‌های تبلیغاتی المپیک نوشته بود و عضو انجمن بین المللی مورخان المپیک است.

باخ به او گفت: «جرج هیرتلر را می‌توان نه تنها به عنوان یکی از روشنفکران برجسته جنبش المپیک امروزی، بلکه به عنوان یکی از برجسته‌ترین کارشناسان و مروج میراث المپیک بنیانگذار ما پیر دو کوبرتن در نظر گرفت.

هیرتلر همچنین رمانی تاریخی به نام «ایده‌آلیست» نوشت که نشان می‌دهد چگونه دو کوبرتن بازی‌های المپیک را احیا کرد.

بیشتر بخوانید

پارالمپیک توکیو در قالب اعداد و ارقام؛ از توزیع ۵۰۰۰ مدال تا بیش از ۴ میلیارد بیننده مراسم اختتامیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو + فیلم و عکس   باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی دنیای ورزش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش بازی های المپیک المپیک لس آنجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۵۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دادستان فسا گفت:جشن گلریزان در حمایت از معلولان مرکز نگهداری امیرالمومنین فسا برگزار  و به همت خیران فسایی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به این مرکز اهدا شد.

هوشمندی افزود: یک خیر فسایی، قطعه زمینی به این مرکز اهدا کرده است که به زودی با همکاری خیران و شهرداری این شهرستان ساخت آن آغاز می‌شود.

در این مرکز شبانه روزی، ۴۰ معلول ذهنی پسر بالای ۱۴ سال نگهدای می‌شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمک مرکز نیکوکاری در یزد به آزادی زندانیان
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • ابتدای سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • در آغاز سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • ویدئو| روش مدرن بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • فیلم/شمسایی قهرمانی آسیا را به «شهید غیرت» اهدا کرد