Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@02:46:10 GMT

سیاست‌های اقلیمی آبی‌های آمریکا با مانع مواجه شد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۶۰۶۷

سیاست‌های اقلیمی آبی‌های آمریکا با مانع مواجه شد

آفتاب‌‌نیوز :

با این اقدام دیوان عالی، دیگر لازم نیست منتظر سیاست‌های سازمان حفاظت از محیط‌زیست ماند و بعد واکنش داد چرا که با این محدودیت‌ها عملاً دست این سازمان از همان ابتدا بسته خواهد شد.

پیش‌تر این سازمان محیط‌زیستی امید داشت به بالاترین حد اختیارات قانونی خود در دوران اوباما بازگردد.

به گزارش کارشناسان، جوامع کم‌برخوردار و رنگین‌پوستان در آمریکا بیشتر از سایرین در معرض تأثیرات مخرب تغییرات اقلیمی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکایت از سازمان حفاظت از محیط‌زیست در دیوان عالی آمریکا از طرف ایالت ویرجینیای غربی و هجده «ایالت قرمز» به معنی ایالت‌هایی با اکثریت جمهوری‌خواهان ثبت شد.

به اعتقاد این ایالت‌ها، جلوگیری از کاربرد زغال‌سنگ می‌تواند باعث از بین رفتن بسیاری از مشاغل در ایالت‌های صنعتی شود.

این ایالت‌ها ۴۴ درصد از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای ایالات متحده را در سال ۲۰۱۸ تشکیل می‌دادند و از سال ۲۰۰۰ تاکنون به طور متوسط تنها ۷ درصد از تولید آلاینده‌ای خود را کاهش داده‌اند. ایالات متحده تقریباً ۱۴ درصد از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای جهان را به خود اختصاص می‌دهد. این یعنی که نوزده ایالت صنعتی آمریکا مسئول تولید بیش از شش درصد از گاز‌های گلخانه‌ای جهان هستند.

این اقدام چه پیام‌هایی دارد؟

این اقدام دیوان عالی ایالات متحده یک پیام داخلی به دموکرات‌ها و یک پیام هم به متحدان خارجی آمریکا دارد و آن این است که گزینه‌های دولت بایدن برای مهار تولید آلاینده‌ها و فاصله گرفتن از سیاست‌های دونالد ترامپ که تغییرات اقلیمی را به سخره می‌گرفت چندان راحت هم نیست.

دیوان عالی با شش رای موافق و سه رای مخالف به این تصمیم رای مثبت داد. سه رای از شش رای مثبت را قضات منصوب دونالد ترامپ صادر کرده‌اند.

به اعتقاد یک عضو سابق کنگره، در کنار این تصمیم دیوان، امید چندانی نمی‌توان از ورود نمایندگان کنگره برای اتخاذ یک تصمیم اساسی در زمینه مقابله با تغییرات اقلیمی داشت.

پیش‌تر نیز اختلاف نظر‌ها در کنگره آمریکا نتوانسته بود به اجرای سیاست‌های دولت بایدن در زمینه تغییرات اقلیمی منجر شود. به طوری که در پروسه تصویب بسته قانونی موسوم به «دوباره بهتر بسازیم» دو نماینده دموکرات آمریکا به جمع جمهوری‌خواهان پیوستند و با این بسته پیشنهادی مخالفت کردند.

این لایحه شامل گذر به سمت استفاده از خودرو‌های برقی، صنایع پاک و ساختمان‌های انرژی کارآمد بود که به طور خاص در بخش خودروسازی با مخالفت‌هایی روبرو شده بود.

دولت بایدن چه می‌تواند بکند؟

در حال حاضر دولت بایدن باید منتظر ترکیب بعدی کنگره آمریکا باشد و ادامه راه برای اتخاذ سیاست‌های محیط‌زیستی همچنان نامعلوم است. اما همچنان گزینه‌هایی برای ادامه راه دارد.

یکی از اینکه در قالب یک «دستور اجرایی» جسورانه دستور اجرای هدفمند و مرحله‌ای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را صادر کند.

مورد دوم اینکه، ایالت‌هایی موسوم به «آبی» از جمله کالیفرنیا که اکثریت دموکرات‌ها را دارند همچون گذشته از مسیر طرح دعوی در دادگاه علیه پس رفت‌های دولت ترامپ شکایت کنند.

گزینه سوم این است دولت بایدن موضوع تغییرات اقلیمی را به بحثی داغ در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره تبدیل کند تا بلکه حساسیت مردمی برای رای دادن به نمایندگان دموکرات بیشتر شود.

بایدن وعده داده بود تا آخر این دهه میلادی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در آمریکا نسبت با سال ۲۰۰۵ به نصف کاهش یابد و تا سال ۲۰۳۵ نیز این میزان به صفر برسد.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دیوان عالی آمریکا گاز های گلخانه ای انتشار گاز های گلخانه ای تغییرات اقلیمی دولت بایدن دیوان عالی ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۶۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد

پایگاه خبری اکسیوس به نقل از دو مقام اسرائیلی گزارش داد: «دولت جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا هفته گذشته ارسال یک محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد.»

به گزارش شفقنا، این اولین بار از ۷ اکتبر است که امریکا ارسال یک محموله تسلیحاتی که برای ارتش اسرائیل در نظر گرفته شده بود را متوقف کرده است.

مقامات اسرائیلی گفتند که این حادثه نگرانی‌های جدی در داخل دولت اسرائیل ایجاد کرده و مقامات را به تکاپو انداخته تا بفهمند چرا ارسال محموله متوقف شده است.

بایدن در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت او از اسرائیل هستند، با انتقاد شدید روبه‌رو است، دولت وی در ماه فوریه از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که تسلیحات ساخت امریکا توسط نیرو‌های اسرائیلی در غزه مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده شود. اسرائیل در ماه مارس یک تضمین‌نامه امضا شده ارائه کرد.

دولت بایدن علیرغم حمایت سیاسی و تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی اعلام کرده نگران حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه است؛ جایی که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد