Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی به رونق اقتصاد ملی منجر می‌شود و بزرگترین مزیت آن شناسایی و کاهش فرارهای مالیاتی است.

‌فتح الله توسلی‌ در گفت‌وگو با ایران اکونومیست با اشاره به لزوم راه‌اندازی سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی اجرای این قانون را از مهم‌ترین اقدام اصلاح ساختار اقتصادی کشور عنوان‌ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کشور به دلیل شرایط خاص اقتصادی نقش مالیات را در بودجه جاری افزایش داده و رقم بالایی برای سهم مالیات در اقتصاد ملی در نظر گرفته شده است.

توسلی با بیان اینکه مالیات باید براساس عدالت وصول شود، افزود: نمی‌شود که از کارمند، حقوق‌بگیر و کارگر مالیات وصول کرد در حالی که عده‌ای که فعالیت اقتصادی‌ و تراکنش مالی قابل توجهی دارند به دلیل نبود اطلاعات دقیق از قوانین مالیاتی مستثنی باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید بازار را برای بخش عمده مالیات پای کار آورد که متأسفانه بازار کمی مقاومت می‌کنند، تأکید کرد: در عین حالی که مالیات بخش‌های مختلف بازار باید فعال شود لازم است که هوای اصناف را هم داشته باشیم. چون اقتصاد بازار مدتی به دلیل کرونا دچار مشکل شده و چک‌هایشان برگشت خورده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجموع حداقل مزایای اجرای قانون سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی این است که مشخص می‌شود هر شهروند چقدر درآمد دارد و سهم دولت از این درآمد کجاست؟

توسلی با بیان اینکه راه اندازی پایانه‌های فروشگاهی به رونق اقتصاد ملی منجر می‌شود، گفت: بزرگترین حسن اجرای این قانون شناسایی و کاهش فرارهای مالیاتی است که متأسفانه کم هم نیستند.

وی شفافیت اطلاعات کشور را از دیگر مزایای راه‌اندازی سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی عنوان و تصریح کرد: این پایانه‌ها مشخص می‌کند که ثبت تراکنش از کدام محل و با چه موضوعی صورت گرفته است. البته معتقدم اکنون اشکالاتی در اجرای قانون به وجود خواهد آمد که باید به آن توجه شود، چون در شهرهای کوچک و شهرستان‌ها یک نوع روابط غیررسمی میان کسبه و اصناف وجود دارد که سبب تراکنش مالی میان آنها می‌شود.

وی ادامه داد: عموم مردم و کسبه معمولاً به مشکلات مالی یکدیگر توجه می‌کنند و روابط مالی غیررسمی میان آنها برقرار است و به یکدیگر پول قرض می‌دهند، باید مراقب بود تراکنش مالی و سهم مالیات چنین مراوداتی ساماندهی شود، بنابراین اصل کار بسیار خوب است اما ظرافت‌های آن باید در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بودجه سال جاری 70 درصد درآمدهای دولت در مالیات دیده شده است و این در برخی استان‌ها به 90 درصد می‌رسد که درآمد استان از مالیات است که اینها باید به صورت عادلانه وصول شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سامانه مؤدیان و پایانه های فروشگاهی مجلس شورای اسلامی راه اندازی اقتصاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود

فرماندار شهرستان تبریز گفت: به حرکت درآمدن چرخه تولید در واحدهای تولیدی این شهرستان، موجب رونق اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری و فعال شدن نیروی انسانی و کاهش بیکاری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح ظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ همزمان با آغاز هفته کارگر از چندین واحد تولیدی شهرستان تبریز بازدید کرد.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید اظهار کرد: به حرکت درآمدن چرخه تولید در واحدهای تولیدی این شهرستان، موجب رونق اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری و فعال شدن نیروی انسانی و کاهش بیکاری می‌شود.

فرماندار شهرستان تبریز ضمن تبریک هفته کارگر به کارگران این مجموعه عنوان کرد: ارتقای کمیت و کیفیت محصولات تولیدی، بهره گرفتن از علم و تجربه اندوزی، برخورداری از دانش فنی و نیروی متخصص متناسب با ورود فناوری‌های جدید، داشتن خلاقیت، شناخت از بازارهای جدید و سیاست‌های ورود به آن‌ها و توجه به سلیقه مشتری، لازمه دستیابی به موفقیت بیشتر در عرصه توسعه فعالیت‌های اقتصادی است.

فاتح در ادامه به بررسی مسائل و مشکلات موجود در این کارخانه پرداخت و در راستای حل و رفع مشکلات موجود دستورات لازم را ابلاغ کرد.

کد خبر 748801

دیگر خبرها

  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است