Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ما قربانی مسئله حقوق بشر هستیم و حقوق ما توسط مدعیان حقوق بشر پایمال شده است، گفت: حقوق بشر آمریکایی حقوق بشر تبعیض نژادی و ثروت‌اندوزی است و آنان حقوق بشریت را تضییع می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام دهم تیرماه در نماز جمعه این هفته شهرکرد با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی و در تبیین یک موعظه قرآنی با استناد به آیات ۹۴ و ۹۵ از سوره مبارکه اعراف، اظهار کرد: خداوند در این آیات قانون و سنت خود برای تمام بشریت را بیان و نگاه ما را نسبت به وقایع اصلاح می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با توجه دادن مفهوم این آیات و ارتباط عمل با حوادث خوب و بد، ادامه داد: دنیا مملو از حوادث است و انسان‌ها گاه در رفاه و گاه در سختی‌ها قرار می‌گیرند و نوع مواجهه آنان با این شرایط ممکن است متفاوت باشد؛ قرآن تأکید دارد نگاه ما به این سختی‌ها و آسانی‌ها باید این باشد که بدانیم هر چه از خوشایند و ناخوشایند بر ما می‌رسد، خارج از نتیجه اعمال ما نیستند و لذا درس بگیریم و از غفلت بیدار شویم. بلایا و حوادث نامطلوب سبب اصلاح اعمال ما شود و باید به سمت حسنات سوق یابیم.

نکونام بیان کرد: انسان‌ها می‌توانند حوادث زندگی خود را تحلیل و بر اساس اعمال خود نتیجه‌گیری کنند و همین امر در زندگی جمعی نیز قابل تعمیم است؛ لذا از هیچ حادثه‌ای بدون تحلیل قرآنی و ایمانی نگذریم و همواره به دور از نگاه مادی قدرت پروردگار را در این حوادث خوب و بد در نظر بگیریم.

امام جمعه شهرکرد با گرامیداشت اول ذی‌الحجه و تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)، تأکید کرد: این ماه، ماه عبودیت و نورانیت است و دهه نخست این ماه با نام «ایام معلومات» در قرآن نام برده شده است.

نکونام تصریح کرد: در این ماه عبادت‌هایی نیز وارد شده که دو رکعت نماز در ۱۰ شب اول ماه و بین نماز مغرب و عشاء با آداب و اذکار خاصی بسیار سفارش شده است. روزه داشتن و بسیاری دیگر از اعمال عبادی که در مفاتیح‌الجنان اشاره شده است سبب نورانیت دل و صفای قلب می‌شود. 

وی با اشاره به سالروز ازدواج آسمانی آن دو حضرت، گفت: این ازدواج یک الگوی کامل و بی‌نقص برای تمام جوانان است؛ ازدواج در اسلام بسیار سفارش شده و پیامبر(ص) آن‌را سنت خود نامیده‌اند. در قرآن کریم نیز تأکیدات فراوانی بر ازدواج که جزئی از سبک زندگی مؤمنانه است، وجود دارد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: امروز دشمنان از اهمیتی که اسلام برای ازدواج قائل است کاسته‌ و آن را امری کمرنگ و بی‌اهمیت جلوه می‌دهند و مشکلات را در این زمینه پررنگ می‌کنند تا ازدواج هر چه بیشتر در جامعه اسلامی کاهش یابد.

نکونام با یادآوری تبعات سوء عدم ازدواج و با تأکید بر اینکه اصل ازدواج به‌عنوان یک سنت دینی باید مورد توجه آحاد جامعه باشد، افزود: باید زمینه ازدواج را به‌موقع برای جوانان فراهم کنند و مراقب باشند که برای ازدواج دیر نشود.

امام جمعه شهرکرد ضرورت تسهیل در ازدواج جوانان از سوی خانواده‌ها را یادآور شد و گفت: کمک‌های مادی و معنوی به جوانان در این مقوله حتی‌الامکان باید گسترش یابد و عرصه‌های مختلف اجتماعی برای ازدواج باید فراهم شود. 

نکونام ادامه داد: وقتی ازدواج شکل گرفت، خانه‌ها تبدیل به مکان مناسب عبودیت و بندگی پروردگار شود چرا که زن و مرد هر دو بندگان پروردگار هستند که هر دو جایگاه انسانی والایی دارند، باید همدیگر را تکریم کنند، قدر یکدیگر را بدانند و زندگی را صفا ببخشند تا فرزندان سالم و صالح نیز تربیت شوند. 

امام جمعه شهرکرد در ادامه با یادآوری ماهیت حقوق بشر آمریکایی، بیان کرد: برخی‌ها که قدرت تحلیل کمتری داشته یا شناختی از حقوق بشر دینی و اسلامی ندارند، تحت تأثیر تبلیغات سوء استکبار جهانی قرار می‌گیرند و به حقوق بشر آمریکایی دل می‌بندند و فریب‌ها و القائات آنان را باور می‌کنند. 

نکونام تأکید کرد: اسلام عزیز در تمام جنبه‌ها برنامه‌های سازنده و کرامت‌بخش و تعالی‌بخش برای انسان دارد، حقوق بشر در اسلام در اوج است و ما در همه ابعاد بدان پایبند هستیم. 

وی با بیان اینکه ما قربانی مسئله حقوق بشر هستیم و حقوق ما توسط مدعیان حقوق بشر پایمال شده است، خاطر نشان کرد: آنان بیش از ۱۷ هزار بی‌گناه از ما را به خاک و خون کشیدند، شهید صدوقی ما را در ۱۱ تیر ۱۳۶۱ به شهادت رساندند، آنان هواپیمای مسافربری ما را در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ سرنگون کردند و ۲۹۸ ایرانی را شهید کردند. حقوق بشر آمریکایی حقوق بشر تبعیض نژادی و ثروت‌اندوزی است و آنان حقوق بشریت را تضییع می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه چهارمحال و بختیاری نماز جمعه حقوق بشر ازدواج حقوق بشر آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۶۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران پیشروان میدانی تولید ثروت هستند

استاندار اردبیل با بیان اینکه ثروت‌آفرینی و پیشرفت با تقویت فرهنگ تولید و ایجاد مکانیزم و زنجیره تولید امکان‌پذیر است، گفت: کارگران به‌عنوان پیشروان میدانی تولید باید مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل و به نقل از روابط عمومی استانداری، سیدحامد عاملی در آیین تجلیل از کارگران در کارخانه سیمان اردبیل اظهار کرد: با توجه به پیشینه مصرف‌گرایی و هزینه‌کرد درآمدهای نفتی، تقویت بخش تولید در جامعه ما ضروری است و وجود مشکلات اقتصادی در جامعه هم تقویت فرهنگ تولید و ایجاد مکانیزم و زنجیره تولید را برای ثروت‌آفرینی و پیشرفت لازم کرده است.

وی افزود: در استان اردبیل ظرفیت‌های مهمی برای ایجاد زنجیره تولید و ثروت‌آفرینی داریم که بر اساس این ظرفیت‌ها، نباید سرانه درآمد ناخالص ما کمتر از کشورهایی باشد که فاقد چنین ظرفیت‌ها و زمینه‌های تولید ثروت هستند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه حضور کارگران در میدان کار و تلاش، نشانگر رونق گرفتن تولید و زمینه‌ساز ثروت‌آفرینی است، تصریح کرد: کارگران به‌عنوان پیشروان میدانی تولید باید مورد توجه قرار گیرند.

عاملی با قدردانی از فعالان بخش‌های تولید هم در عرصه علم و فن و خدمات و هم در موقعیت میدانی و عملیاتی، بیان کرد: لازم است همه به باور تولید برسند و هر کس در هر حوزه فعالیتی، به تولید محصول حوزه کاری خود اعم از تولید دانش، خدمات جدید و کار میدانی بپردازد.

وی با بیان اینکه تقویت تولید در جامعه گام مهمی در راستای مقابله با هجمه‌های اقتصادی دشمنان است، گفت: هر جا در جامعه اراده‌ای شکل یافته است، پیروزی بر دشمنان به دست آمده است و با همدلی و فرهنگ‌سازی کار و تولید می‌توان در عرصه اقتصادی نیز بر مشکلات فائق آمد.

کد خبر 749561

دیگر خبرها

  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • مادر شاه چگونه رحیم علی خرم را به ثروت افسانه‌ای رساند؟
  • کارگران پیشروان میدانی تولید ثروت هستند
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد