Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه خورموج با تبریک اول ذی الحجه سالروز ازدواج آسمانی امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) از برگزاری جشن ازدواج آسان با مهریه حداکثر ۱۴ سکه به این مناسبت خبر داد و اظهار داشت: باید همه ما خصوصاً خانواده‌ها در ترویج فرهنگ ازدواج آسان و ساده در جامعه کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی بیان کرد: آمریکا همانند شیطان در سرپوش گذاشتن بر کارهای غلط با الفاظ زیبا تخصص دارد و جنایات خود را با عناوین مختلفی همچون دفاع از آزادی و حقوق بشر در مجامع بین المللی توجیه می‌کند.

امام جمعه دشتی بیان کرد: شلیک به هواپیمای مسافربری و تقدیر از عوامل این قتل عام، ترور سردار سلیمانی، و ناامن سازی کشورهای منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی بخشی از اقدامات وحشیانه مدعیان حقوق بشر و آمریکایی‌ها در منطقه است.

عدالت مالیاتی تحقق یابد

وی با بیان اینکه مالیات یک مساله ضروری در کشور است اما باید عدالت مالیاتی تحقق یابد اضافه کرد: در پرداخت مالیات باید معیار، میزان و ترازو برای همگان یکسان باشد، و هیچ فرد گردن کلفتی استثنا نباشد.

حجت‌الاسلام زاهددوست تصریح کرد: باید در اخذ مالیات دقت شود اگر کسی شرایط عمومی پرداخت مالیات را نداشته باشد این فرد باید از پرداخت استثنا شود.

وی خاطرنشان کرد: استثنا کردن گروه‌هایی با درآمدهای بالا و هنگفت بخاطر برخی روابط، خروج از عدالت مالیاتی و ظلم مضاعف به مردم است که در دولت عدالت محور باید جلوی آن گرفته شود و با متخلفین برخورد قاطع کنند.

امام جمعه دشتی با بیان اینکه برخی مالیات‌های سنگین وضع شده برای مردم با واقعیت تطابق ندارد گفت: در سرکشی بنده از بازار متوجه شدم فردی شاید کل سرمایه مغازه اش ۱۰ میلیون نبود اما ۸ میلیون مالیات برایش وضع شده بود که این بی انصافی آشکار است.

وی تصریح کرد: باید انصاف مبنا باشد و بر اساس درآمد واقعی شخص مالیات وضع شود نه صرف یک انتقال وجه از دستگاه پوز مغازه، که چه بسا بخش مهمی از این انتقال وجوه را افراد دیگری استفاده کرده باشند. گرفتن مالیات حساب و کتاب دارد و نباید از افراد ضعیف و بدبخت مالیات گرفت.

زاهددوست ادامه داد: از شخصی که یک مغازه کوچک دارد و به زحمت خرج زندگی خانواده‌اش را تأمین می‌کند، نباید مالیات گرفت. از قشر ضعیف نباید گرفت بلکه از آن شخصی که از امکانات مملکت استفاده کرده و پولدار شده باید مالیات گرفت.

نظارت بر بازار کمرنگ است

وی با بیان اینکه نظارت بر بازار کمرنگ است و باید شدیدتر شود اظهار داشت: متأسفانه برخی از اقدامات جدید و اصلاح قیمت‌ها سو استفاده می‌کنند و گاهی قیمت‌ها را خودسر افزایش می‌دهند.

امام جمعه دشتی بیان کرد: مسئولین نظارتی نظارت خود را بیشتر کنند و قیمت‌ها را در بازار رصد و کنترل کنند تا قیمت اجناس به صورت غیرمنطقی گران نشود. مردم از وضعیت گرانی و نبود نظارت، نگران و ناراضی هستند و باید جلوی گرانی‌های افسارگسیخته گرفته شود و با متخلفین برخورد قاطع شود.

وی افزود: رئیس جمهور بارها بر همسان سازی قیمت‌ها و کنترل بازار تاکید کرده اند و در استان‌ها و شهرستان‌ها هم باید مسئله ساماندهی بازار جدی تر گرفته شود و اجازه ندهند عده‌ای دلال و فرصت طلب خون مردم را بمکند و جیب خوشان را پر کنند.

زاهددوست تاکید کرد: نهادهای نظارتی باید منسجم‌تر و مستمر بر بازار نظارت کنند و دست سو استفاده کنندگان را از سفره مردم قطع کنند.

وی افزود: دغدغه نخست مردم اقتصاد، معیشت و گرانی بی ضابطه است. بارها مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر ساماندهی بازار و نظارت بر قیمت کالاها و برخورد بدون ملاحظه با تخلفات در بازار و گرانی تاکید کرده اند ولی در عمل اتفاقی نیفتاده است.

لزوم مقابله با سگ‌های ولگرد

امام جمعه دشتی گفت: مشکل سگ‌های ولگرد در سطح شهر خورموج مدتی است مردم را اذیت می‌کند و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است. با خبر شدم چند روز قبل سگ‌های ولگرد در خیابان به یک خانم همشهری حمله کرده اند و شاید به او صدمه هم وارد شده باشد که این جای تأسف دارد.

وی افزود: متأسفانه برخی به سبک زندگی غربی‌ها در منزل خود سگ نگهداری می‌کنند که این هم خود معضلی است که گریبانگیر جامعه ما شده و باید برای اصلاح آن فکری کرد.

کمبود آب جدی است

زاهددوست اضافه کرد: مشکل کمبود آب در نقاط مختلف از جمله در شهر بادوله و اطراف آن جدی است و تماس‌های گلایه آمیز زیادی از مردم در هفته گذشته دریافت کرده ام.

وی بیان کرد: مردم مشکل کمبود آب و ضرورت صرفه‌جویی را درک می‌کنند اما مسئولین آب هم باید در این شرایط سخت مردم را درک کنند و به مشکل آب مردم بیشتر رسیدگی کنند.

کد خبر 5527918

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری بوشهر دشتی خورموج خطبه های نماز جمعه بوشهر کرمانشاه مشهد کنکور خراسان رضوی اردبیل سنندج ویروس کرونا ایلام کنکور سراسری آمار کرونا همدان مواد مخدر تبریز امام جمعه دشتی سگ های ولگرد کمبود آب قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۶۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است

 موضوع اجرای سامانه جامع تجارت در روزهای اخیر همانند سال گذشته اعتراض و تعطیلی واحدهای صنفی در بازارهای بزرگ دادوستد طلا در شهرهایی نظیر تهران و تبریز را به همراه داشته است. بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران علاوه بر تایید نیمه تعطیل شدن بازار طلا در پایتخت، در مورد بی‌توجهی به درخواست‌ طلافروش‌ها مبنی بر ایجاد تغییرات در سامانه جامع تجارت صحبت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، الزام به اجرای سامانه جامع تجارت از ابتدای سال گذشته اعتراض‌های جسته‌گریخته این صنف را در سراسر کشور در برهه‌های زمانی مختلف به همراه داشته است؛ در جریان راه‌اندازی و اجرای این سامانه در مقطعی از سال ۱۴۰۲ حساب‌های بانکی برخی از فعالان صنف طلا بسته شد.

بعد از کشمکش‌های فراوان، فعالان این صنف ملزم به اجرای سامانه تجارت از هفتم فروردین امسال شدند که در روزهای اخیر بار دیگر اعتراضات و تعطیلی واحدهای صنفی در بازارهای طلا در شهرهای بزرگ را به دنبال داشته است.

سامانه جامع تجارت بدون اصلاحات لازم‌الاجرا شد

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا، سکه و جواهر تهران با تایید نیمه تعطیل شدن بازار طلا در تهران به تجارت‌نیوز گفت: «فعالان صنفی به اجرایی شدن مجدد سامانه جامع تجارت و بی‌تفاوتی به درخواست‌هایی که صنف طلا درباره ایجاد اصلاحات در مساله مذکور داشته‌اند اعتراض دارند؛ زیرا بعد از گذشت سه ماه هیچ تغییری حاصل نشده است.»

او با اشاره به اینکه به طور رسمی اعلام شده اجرای سامانه جامع تجارت بی‌کم‌وکاست لازم‌الاجراست اظهار کرد: «طلافروش‌ها نیز نسبت به بی‌توجهی به اعتراضات‌شان و اصلاح نشدن مواردی از این سامانه واکنش نشان داده‌اند.»

بذرافشان تاکید کرد: «در خصوص شرایط صنف طلا و چرخه تولید و توزیع، جلسات متعددی برگزار شده است؛ زیرا در بسیاری از مسائل این سامانه برای صنف طلا قابل اجرا نیست.»

اعتراض از ترس دریافت مالیات بر عایدی 

او موضوع ثبت سرمایه در سامانه جامع تجارت را غیرقابل اجرا دانست و افزود: «صنعت و صنف طلا و جواهر فرایند خاصی در چرخه تولید و توزیع دارد. علاوه بر این، بسیاری از فعالان صنفی بابت دریافت احتمالی مالیات بر عایدی در آینده نگران‌اند و این موضوع باعث شده به اجرایی شدن مجدد این سامانه واکنش نشان دهند.»

رئیس اتحادیه طلا خاطرنشان کرد: «طی جلساتی که برگزار شد، قرار بود یکسری اصلاحات انجام شود اما هیچ‌گونه تغییری در این سامانه صورت نگرفته و از هفتم فروردین استفاده از این سامانه را لازم‌الاجرا کرده‌اند و اعتراضات کسبه این صنف به همین دلیل است.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک طلافروشی با گردش مالی 9 هزار میلیارد تومان کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟ (فیلم) مالیات حدود نصف طلافروشان کمتر از ۵۰۰ هزار تومان در ماه!

دیگر خبرها

  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • نیکبخت: نوسانات بازار را با تولید به حداقل می‌رسانیم
  • تشخیص بدعت و انحرافات، ویژگی ممتاز یک معلم
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • مالیات بر سوداگری و سفته بازی مشمول مردم نمی شود