Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان در سخنرانی‌های خود مسائل مربوط به مالیات، اجاره‌ واحدهای مسکونی، هفته حقوق بشر امریکایی و برشمردن جنایات امریکا در علیه مردم ایران، ازدواج و مسائل و مشکلات آن از جمله مشکلات مربوط به دریافت تسهیلات و در نهایت لزوم پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان اشاره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه خرم‌دره در خطبه‌های نماز این هفته با تأکید بر ضروری بودن پرداخت مالیات اظهار کرد: اصل مهم در مالیات عادلانه بودن آن است و مسؤولان کشور باید به دنبال تحقق عدالت مالیاتی باشند چرا که عرصه مالیات قطعاً مورد طمع رانتخواران بی‌تقواست، بنابراین مسؤولان مالیاتی به شدت در معرض امتحان الهی قرار دارند.

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور با تأکید بر عدالت مالیاتی افزود: حاکمیت ضابطه در فرایند دریافت مالیات چه در عرصه تقنین و چه در عرصه عمل و اجرا و پرهیز از رابطه بازی به عنوان یک رفتار حرام، شرط اصلی عدالت مالیاتی است.

وی افزود: مسؤولان مالیاتی باید توجه کنند که هر گونه دخل و تصرف در مبالغ مالیاتی رانتخوران و دانه درشت‌ها، هم تضییع حق‌الناس و هم تضییع حق الهی بوده و قابل جبران هم نیست.

امام جمعه خرم‌دره  ضمن تبیین رابطه خمس و زکات و مالیات افزود: مالیات جزئی از هزینه‌های زندگی اجتماعی است، بنابراین غیر از خمس و زکات است؛ در عین حال مجلس باید به رفع خلاء قانونی مربوط به مالیات متناسب با پرداخت خمس و زکات اقدام کند؛ به گونه‌ای که خمس و زکات پرداخت شده، مشمول مالیات نباشد.

وی با اشاره به اینکه 6 تا 12 تیر به عنوان هفته افشای حقوق بشر آمریکایی انتخاب شده است، تصریح کرد: جنابات فراوان آمریکا علیه حقوق بشر از قبیل ترورهای متعدد در ایران عزیز، احداث زندان و شکنجه بی‌گناهان در کشورهای مختلف، حمله و اشغال کشورها، جنگ افروزی بین کشورها صفحاتی ننگین از تاریخ سراسر نکبت آمریکاست و تا قیامت نیز پاک نخواهد شد.

زاهدی‌پور با اشاره به قانون مربوط به کنترل قیمت‌ اجاره‌ بهای مسکن گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور و استفتاء از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نماز و روزه مستأجر در صورت نداشتن چاره دیگر صحیح است، همکاری صاحبخانه‌ها در این زمینه و صرف نظر از حق خود، نشانه درک متقابل و روحیه انسان‌دوستی آنان است.

امام جمعه خرم‌دره تاکید کرد: در عین حال باید توجه داشت که برخی صاحبخانه‌ها خودشان از اقشار محروم هستند و حتی تنها درآمدشان اجاره بهای یک واحد مسکونی است، بنابراین مسؤولان حوزه قانون و اجرا باید به فکر راه حل اساسی برای رفع مشکل مسکن باشند.

لزوم پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور

همچنین امام جمعه آب‌بر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به خشک شدن آب در بستر رود قزل‌اوزن بر ضرورت همکاری کشاورزان طارمی در سه بخش چورزق، گیلوان و مرکزی برای خرید آب گفت: با وجود تلاش مسؤولان برای تامین آب، همکاری کشاورزان در تحقق این مهم لازم است.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری ارتقای بیمارستان، شبانه‌روزی کردن درمانگاه گیلوان و تامین آب شرب برای گیلوان را از جمله مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان اعلام کرد و گفت: هر چند مسؤولان پیگیر اجرایی شدن این مصوبات هستند ولی روند امور باید تسریع شود.

همچنین حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به مسئله اجاره نشینی و مستاجران اشاره کرد و با بیان اینکه اجاره نشینی به یک مشکل برای مستاجران تبدیل شده، گفت: مسؤولان تدبیر کنند و صاحبخانه‌ها هم ترحم کرده و کرامت مستاجران را حفظ کنند.

امام جمعه سلطانیه  با قدردانی از صاحبخانه‌های آسان گیر و منصف، با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که می‌فرماید اگر کسی خانه اضافه‌ای داشته باشد و مومنی به آن نیاز داشته باشد و از او دریغ کند خداوند او را در بهشت ساکن نمی کند، و فتوای جدید مقام معظم رهبری در این باره که اگر صاحبخانه راضی هم نباشد، نماز و روزه مستاجر صحیح است، افزود: قانون مصوب سران قوا در مورد اجاره بها باید رعایت شود و بنگاه داران نباید بیشتر از مبلغ مصوب بنویسند.

حسینی نسب با تبریک اول ذیحجه سالروز ازدواج امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز ازدواج، و با بیان اینکه مراسم ازدواج آن دو نور الهی بعد از ۱۴۴۰ سال هم از جهت مهریه و جهیزیه و هم از لحاظ مراسم ازدواج، الگوی زوجین است، افزود: اساس ازدواج در اسلام سادگی است و ملاک خوشبختی زوجین محبت است و هرگز تشریفات و مهریه‌های سنگین ملاک خوشبختی نیست.

خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه تشریفات و تجملات و سختگیری‌ها در کنار مسائل و مشکلات اقتصادی باعث بالا رفتن سن ازدواج شده، افزود: آسان گرفتن ازدواج مانع بالا رفتن سن ازدواج می شود.

حسینی‌نسب مسکن و کمک هزینه‌های ازدواج را از مشکلات جوانان برشمرد و گفت: بانک‌ها زوجین را در پرداخت وام ازدواج سرگردان نکنند.

وی مراسم ازدواج بدون گناه و تشریفات را یک ازدواج اسلامی دانست و با بیان اینکه وقتی حضرت زهرا (س) را به سمت منزل امیرالمؤمنین علیه السلام حرکت دادند پیامبر فرمود شادی کنید اما کاری نکنید که خداوند راضی نباشد یعنی گناهی مرتکب نشوید، اضافه کرد: گناه و تشریفات و تجملات جنبه قدسی ازدواج را زائل می کند.

حسینی‌نسب با شمردن جنایات آمریکا و ایادی استکبار در ایران اسلامی از ششم تا دوازدهم تیر دهه ۶۰، از جمله ترور مقام معظم رهبری در ۶ تیر و ترور و شهادت شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یارانش در هفتم تیر سال ۶۰، شهادت آیت‌الله صدوقی چهارمین شهید محراب در سال ۶۱، بمباران سردشت با ۱۱۰ شهید و ۵ هزار مجروح در سال ۶۶ و سرنگونی هواپیمایی مسافربری ایران با ۲۹۰ سرنشین و اهدای مدال به جنایتکار این جمایت در سال ۶۷، و با بیان اینکه این هفته، هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده تا جنایات آمریکا از حافظه ملت ایران پاک نشود، افزود: حقوق بشر ابزاری در دست آمریکا برای جنایت است و مدعیان حقوق بشر با شعار حقوق بشر، در عمل حقوق بشریت را پایمال می کنند.

امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت ۱۵ تیر سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در سلطانیه در سال ۸۶،  نماز جمعه را از دستاوردهای انقلاب و تربیون مردم دانست و با اشاره به آغاز تکمیل پروژه مصلای پیامبر اعظم (ص) سلطانیه با کمک های مردم خیّر و نیکوکار و با بیان اینکه برای سقف ریزی آن به حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که تقریبا تامین شده، گفت: تاکنون هیچ اعتبار دولتی به پروژه اختصاص داده نشده و در سفر استاندار زنجان نیز هیچ قول کمکی داده نشد و لذا برای تکمیل به همت مردم خیّر نیازمند است.

قوانین مربوط به اعطای تسهیلات به درستی اجرا نمی‌شود

امام جمعه ماهنشان هم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به حوادث دهه 60 از جمله ترورهای آن ایام اشاره کرد و گفت: یکی از آموزه‌های حوادث دهه شصت مقاومت و ایستادگی امام و امت در برابر یک جنگ نابرابر خارجی و آشوب‌های فراگیر داخلی و دشواری‌های اقتصادی را تبدیل به فرصت کردند.

خطیب جمعه شهرستان ماهنشان عدالت، انصاف، برادری و ارزش های اسلامی را جزو معروفات دانست و ادامه داد: باید به این معروفات عمل کرده و در کنار آن از ظلم و فساد و تبعیض بی انصافی و عدم اطاعت الهی که منکر هستند پرهیز شود.

حجت‌الاسلام علیرضا علی‌اکبری با اشاره به مصوبه دولت و مجلس در مورد تسهیلات بانکی و عدم سخت گیری در مورد تک ضامن بودن گفت: با وجود این مصوبه متاسفانه گاهی خبر می‌رسد بعضی شعبات بانک‌های شهرستان، از متقاضیان درخواست ضامن کارمند و غیره می‌کنند من با قدرت عرض می کنم انجام ندادن و تخلف از مصوبات دولت ظلم بوده و باید متخلف مجازات و پاسخگو شود و باید نظارت‌ها انجام گیرد تا مردم اذیت نشوند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به معضل مسکن و اجاره بهای بالای مسکن در شهرهای شهرستان که متاثر از عوامل اقتصادی و کمبود مسکن بوده، افزود: ضمن اینکه مسؤولان باید اجرای طرح نهضت مسکن سازی را تسریع کنند، صاحبان ملک هم رعایت انصاف را در اجاره بها مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام/73004

منبع: فارس

کلیدواژه: ائمه جمعه استان زنجان مستاجران ضابطه مصوبات سفر رئیس جمهور حجت الاسلام صاحبخانه ها خمس و زکات حسینی نسب امام جمعه نماز جمعه حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۵۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان بیان کرد: عمل به تقوا در بین مسئولان به معنای انجام دادن وظایف قانونیشان است.

وی ادامه داد: روند عفاف و حجاب در طول یک سال و نیم گذشته، سبب نگرانی شدید خانواده‌ها شده است.

شعبانی افزود: فارغ از هر نوع دیدگاهی، همه خانواده‌ها بر این باور هستند که رها کردن این فضا به ضرر همه جامعه است.

وی تصریح کرد: واقعیت اجتماعی نشان می‌دهد استمرار این مسیر باعث آسیب همگانی در جامعه می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در مدت انجام طرح نور، تأثیرات خوبی را در سطح جامعه شاهد هستیم، گفت: باید از کسانی که از پلیس تذکر گرفتند و به آن تمکین کردند و فرهیختگی از خود نشان دادند، تشکر کنم.

شعبانی با اشاره به اینکه در عرصه حجاب و عفاف نیازمند اقناع سازی هستیم، اظهار کرد: بالغ بر ۲۷ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند و پلیس آخرین مرحله است

وی اضافه کرد: دولت، قرارگاه عفاف و حجاب و نهادهای فرهنگی گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی در عرصه حجاب و عفاف را ارائه دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه نظارت بر بازار پوشاک یکی از ضرورت‌هاست، گفت: در روابط بین الملل شرق و غرب تفاوتی ندارد، مهم حرکت در مسیر منافع اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه اگر این توافق نامه‌ها اجرایی شود، چالش جدی برای تحریم‌ها خواهند بود، افزود: دولت اجرایی شدن توافق‌نامه‌ها را با تمام توان پیگیری کند.

امام جمعه همدان با اشاره به مردم باید اثرات این سفرها و قراردادها را در زندگی روزمره خود ببینند، گفت: امروز وظیفه مسئولان و متولیان، حمایت از کارگران و جامعه کارگری است.

شعبانی ادامه داد: حمایت از جامعه کارگری تنها افزایش چند درصدی حقوق نیست، چرا که با وجود تورم کارگر از تورم عقب می‌ماند و مهم طراحی ساز و کار اقتصادی مناسب است.

وی با بیان اینکه باید از کارفرما حمایت شود تا او هم بتواند از کارگر حمایت کند، گفت: تجمعات دانشجویان بر علیه نسل کشی کودکان در غزه در کشورهای مدعی حقوق بشر، با هجوم پلیس به آن‌ها همراه شده است.

امام جمعه همدان بیان کرد: زمانی که عده‌ای به صورت مسلح قصد براندازی کشوری را دارند، این کشورها دم از حقوق بشر می‌زنند، اما در برابر دانشجویان کشور خودشان چنین رفتارهایی انجام می‌دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه مدعیان دروغی حقوق بشر، آبروی شعار آزادی بیان را برده‌اند، گفت: اقدامات یک روحانی در سریال مشاور، می‌تواند به الگویی برای مساجد سراسر کشور و معرفی مسجد به عنوان محور حل مشکلات مردم تبدیل شود.

کد خبر 6089160

دیگر خبرها

  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • «کارگران» رزمندگان عرصه اقتصادی هستند
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال
  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام