Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر

 امام جمعه موقت بوشهر گفت: مسئولان و خدمتگزاران باید مردم را نسبت به ضرورت و اهمیت اجرای جراحی اقتصادی در جامعه توسط دولت سیزدهم توجیه کنند.

حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریمها افزود: در راستای کاهش مشکلات اقتصادی دولت تلاش کرده با جراحی اقتصادی براین مشکلات غلبه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  اظهار کرد: همه می دانیم طبیعت جراحی درد است و عوارض بعد از آن ایجاب می کند مراقبت‌هایی در جامعه انجام شود.

دشتی ادامه داد: این جراحی بزرگ و مهم اقتصادی در جامعه عوارض، حواشی، گرفتاری‌های اجتماعی و گرانی های حاشیه ای دارد؛ هرچند دولتمردان وعده دادند این مشکلات موقتی است اما نیاز است که مسئولان مراقبت بیشتری از جامعه داشته باشند.

وی خطاب به مسئولان توصیه کرد: بیشتر با مردم ارتباط داشته باشند و با آنان صحبت کنند چرا که اگر مردم بدانند تحمل این سختی ها برای حفظ نظام و انقلاب ضرورت دارد و این دوره موقتی و بعد از مدتی برطرف می شود به طور یقین همراهی می کنند.

دشتی گفت: ملت ایران برای این نظام سختی های زیادی کشیده اند و شهیدان زیادی تقدیم و تحریمها و فشارهای زیادی را تحمل کرده اند به همین دلیل است که اگر مطمئن باشند این جراحی درست است و شکوفایی اقتصادی جامعه را به دنبال دارد به طور یقین مسئولان را همراهی می کنند.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: مردم دردهایی دارند که باید مطرح شود هرچند مسئولان هم گرفتار این مشکلات اقتصادی هستند اما گاهی برای مردم مشکلاتی وجود دارد که مسئولان از آن بی خبر هستند و باید شنیده شود و برای برطرف کردن آنها تلاش و برنامه ریزی شود.    

وی همچنین بر ضرورت متناسب کردن دخل و خرج مردم تاکید کرد و افزود: فضای اجتماعی کشور به سمت زیاده روی رفته و دخل و خرج خانواده ها با هم تناسب ندارد در این شرایط مردم را به زهد اقتصادی تشویق می کنم.

دشتی اضافه کرد: مردم بدانند قرض‌های زیاد، زندگی را به طور یقین فلج می کند پس باید هر خانواده ایرانی نسبت به تناسب دخل و خرج خود اقدام کند.

داعیه آمریکا در خصوص دفاع از حقوق بشر بزرگترین دروغ قرن است

وی با اشاره به حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافر بری ایران و به شهادت رساندن ۲۹۰ نفر از انسانهای بیگناه در ۱۲ تیرماه سال ۶۷ گفت: هیچ یک از سازمانهای بین المللی جرات محکوم کردن این حادثه را نداشتند.

دشتی با اشاره به هفته دفاع از حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: حقوق بشر آمریکایی بزرگترین دروغ قرن های اخیر است چون تمام ترورها، خشونتها و تمام ضدیت انسان از آنها نشات گرفته و می‌گیرد و حال امروز بعنوان پرچمدار دفاع از حقوق بشر در دنیا شناخته می شوند.

وی اظهار کرد: امروز جنگ در شناخت انسانها مطرح است؛ انسانها براساس فطرتی که دارند اولین سخنی که مطرح می شود را باور می کنند و همین امر منشاء یک نوع عملیات روانی می شود.

امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: وقتی جامعه جهانی ادعای دفاع از حقوق بشر و ادعای محبت و دوستی را از سوی این قدرتها می شنود به دلیل بی بصیرتی و نشناختن حقایق در این عملیات روانی فریب می خورند.

وی اضافه کرد: امروز این قدرتهای پوشالی با ادعاهای دروغین به جهان اعلام می کنند که ما جزء اشرار هستیم این درحالی است که انقلاب اسلامی ادعای عدالت ودفاع از محرومان و مستضعفان دارد.

وی گفت:و ظیفه جهاد تبیین به ما می گوید که باید چهره منحوس این کشورها به جامعه جهانی ارائه و شناخته شوند.

اهرم

امام جمعه اهرم مرکز شهرستان تنگستان گفت:  باید از صاحب خانه هایی که نسبت به اجاره بهای مستاجران مراعات می کنند و در این وضعیت اقتصادی با کمترین افزایش اجاره بها، اقدام به تمدید اجاره آنها می کنند تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در جمع نماز گزاران اهرمی افزود: فردای قیامت بهترین اجر و ثواب نصیب آنها شود.

وی با اشاره به حقوق بشر آمریکایی گفت: در تقابل اسلام و استکبار با افول و حذف استکبار به طلوع خورشید ولایت عظما نزدیک خواهیم شد و آینده تاریخ؛ آینده بدون لیبرالیسم و بدون همه ایسم ها خواهد بود.

 پهلو زاده با اشاره به اول ذی الحجه سالروز ازدواج امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: امروز آنچه بسیار نگران کننده است آمار بالای طلاق است.

وی با تاکید بر اهمیت تعهد در ازدواج و پایبندی به آن اظهار کرد: مهریه زیاد و جهیزیه پر زرق و برق  نه عزت آور و نه بنیان خانواده را محکم می کند بلکه باعث از هم پاشیدن خانواده و طلاق عاطفی را به دنبال دارد.

پهلو زاده گفت: بسیاری از ازدوج ها به دلیل برخی بدعتهای غلط به تاخیر افتاده و سن ازدواج بالا رفته است.

امام جمعه اهرم با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با رئیس و مسئولان قوه قضائیه افزود: دشمن نمی تواند بفهمد که در عالم بشر غیر از محاسبات و مناسبات سیاسی یک سری موارد دیگر نیز هست که آنها قادر به فهم آن نیستند و آن سنت های الهی است که تغییر پذیر نیست.

وی با بیان اینکه در سنت های الهی همه با هم برابر هستند بر ضرورت مدیریت فضای مجازی از سوی مسئولان تاکید کرد.

برازجان

امام جمعه برازجان مرکز شهرستان دشتستان در جمعه نماز گزاران برازجانی گفت:  چند سالی است به بهانه کرونا و مشکلات مالی دستگاه های فرهنگی برای اوقات فراغت دانش آموزان هیچ برنامه ای ندارند و دانش آموزان همچنان رها شده و هیچ توجهی برای آموزش و تربیت آنها صورت نمی گیرد.

حجت الاسلام حسن مصلح افزود: از فرماندار محترم درخواست می شود نسبت به تشکیل یک ستاد اوقات فراغت نهادهای مسئول را موظف نمایند که برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان برنامه ریزی و اقدامات لازم را داشته باشند.

وی در ادامه درباره جنایات آمریکا نیز گفت: ایالات متحده آمریکا دارای پرونده قطور و سیاهی در قبال نقش حقوق بشر در مواجهه با ملت بزرگ ایران در طول تاریخ است که می توان به موارد زیادی همچون کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و سرنگونی دولت مصدق تا فاجعه حمله به پرواز هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی و شهادت ۲۹ نفر از مسافران و خدمه پرواز نام برد.

مصلح اضافه کرد: از بزرگ ترین موارد نقص حقوق بشر در قبال ایران توسط سران مستکبر آمریکا وضع تحریم های گسترده اقتصادی و مالی است که تمامی اقشار مردم را تحت تاثیر نتایج منفی خود قرار داده است.

همچنین ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی نمونه ای از تروریسم دولتی و جنایتی آَشکار در نقص اصول بنیادین حقوق بین الملل محسوب می گردد.

امام جمعه برازجان درباره مسکن جوانان نیز گفت: در این شرایط که مساله تامین و اجاره مسکن برای مردم تبدیل به یک معضل جدی شده و دولت باید برای حل آن دست به اقدام فوری و جدی بزند.

وی افزود: تکمیل واحدهای مسکونی مهر که سال ها از ساخت آن می گذرد ولی همچنان ناتمام مانده و تحویل داده نشده ضروری است.

مصلح تاکید کرد: در مناطقی که مشکل زمین وجود ندارد دولت زمین مورد نیاز همراه با تسهیلات لازم در اختیار بخش خصوصی و نهادهای متولی مسکن نیازمندان همچون کمیته امداد و بهزیستی و بنیاد مسکن قرار دهد.

دیر

امام جمعه دیر گفت: در پرداخت مالیات توانایی های مردم در نظر گرفته شود

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر دیر افزود: پرداخت مالیات توسط مردم جزء مسولیت اجتماعی محسوب می شود.

وی گفت: مسئولان اداره مالیات باید در رابطه با نحوه هزینه کرد مالیات به مردم اطلاع رسانی کنند که مالیات در چه جاهایی استفاده می شود.

امام جمعه دیر در ارتباط با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) بیان کرد: خانواده اولین کانون تربیت  وشکل کوچکی از اجتماع است و اسلام برای موضوع ازدواج  و ملاک های انتخاب همسر برنامه ریزی کرده است.

وی اضافه کرد: پسران و دختران در ازدواج رفتار و کردار حضرت علی(ع)  و فاطمه (س) را  ملاک ازدواج خود قرار دهند و در انتخاب همسر دینداری، خدا محوری ، با تقوا، امانتداری و اخلاق معیار و ملاک ازدواج قرار دهند و ثروت و مسکن ملاک اصلی ازدواج نباشد و پدران و مادران در جهیزیه سخت گیری نکنند تا ازدواج به آسانی و خوشی انجام گیرد.

حجت الاسلام حسینی در ارتباط با اجاره بها مسکن گفت:بهترین عبادت در این شرایط حساس اقتصادی، مدارا کردن با مساجران و ترحم به حال همدیگر است تا خدا هم به ما رحم و کمک کند.

وی با اشاره به نامگذاری حقوق بشر آمریکایی اظهارکرد: رمز نامگذاری حقوق بشر آمریکایی این است آمریکایی ها اعتقادی به حقوق بشر ندارند و همه برای حفظ حقوق خود و حقوق بشر را ابزار برکوبیدن بر سر کشورها قرار داده اند. 

برچسب‌ها بوشهر نرخ اجاره بها تنگستان دشتستان ستاد اقامه نماز کشور بندردیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر نرخ اجاره بها تنگستان بوشهر نرخ اجاره بها تنگستان دشتستان ستاد اقامه نماز کشور بندردیر حقوق بشر آمریکایی دفاع از حقوق بشر حجت الاسلام امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی اظهار کرد: باید نگاه قوی‌تری نسبت به ورزش زورخانه‌ای صورت بگیرد، مردم و مسئولین به این ورزش، ورزش کاران و مشکلاتی که دارند، توجه داشته باشند.

وی درباره روز ایمنی حمل و نقل بیان داشت: ضایعات انسانی و اقتصادی که در این زمینه مواجه هستیم، باید تلاش مسئولین بیشتر شود و ایمنی را در این جهت تدارک ببینند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به روز شوراها اشاره کرد و گفت: توجه به شوراها از مسائل مهم درون نظام اسلامی می‌باشد، امسال مسئله جهش تولید با مشارکت مردم و حضور همه جانبه مردم در همه عرصه‌ها می‌باشد؛ شوراها نیازمند حمایت هستند.

وی به گلایه شوراها اشاره و یادآور شد: توجه لازم به شوراها نمی‌شود، مطالبات را شوراها درست بیان کنند و آنچه در صحنه می‌باشد را منتقل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام خطاب به مسئولین اظهار کرد: مسئولین توجه لازم را به شوراها داشته باشند تا مشکلات مردم کاهش یابد.

وی درباره روز معلم و شهادت شهید مطهری اذعان داشت: آینده سازان مملکت در اختیار آموزش و پرورش می‌باشند، تربیت و جهت دهی فکری، اخلاقی، ایمانی، علمی و … جوانان و نوجوان توسط معلمین صورت می‌گیرد، معلمین انگیزه در خود ایجاد کنند و پرتوان به سمت تربیت نسل مفید پیش ببرند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و با بیان اینکه پایگاه نماز جمعه، پایگاه مردمی و حامی دولت است، خاطرنشان کرد: افتخار نماز جمعه و تریبون نماز جمعه آن است که ضرورت مردم را بیان کند و مردم با رعایت موازین مطالبات خود را بیان کنند؛ مسئولینی که حضور مستمر در نماز جمعه دارند باید شنوای مطالبات مردم باشند.

وی با اشاره به روز جهانی کار و کارگر و مطالبات آنان افزود: عمده حرف کارگران آن است که توسط مسئولین حرف‌هایشان شنیده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام خطاب به مسئولین در زمینه مشکلات کارگران گفت: مسئولین فرصت ایجاد کنند تا حرف‌ها رو در رو گفته شود یا خود مسئولین خلع را پرکنند و نسبت به رفع مشکلات تلاش کنند، اگر موفق نشدند؛ در نماز جمعه با رعایت موازین مشکلات بیان تا مشکلات مرتفع شود.

وی خطاب به رسانه‌ها بیان داشت: مطالبات مردم را رسانه‌ها منعکس کنند؛ با رعایت اخلاق رسانه‌ای به ویژه در این دولت با حضور فعال میدانی به آنها پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مطالبات مردم در زمینه مسکن، راه آهن، پرداخت طلب‌های مردم، مصوبات سفر دوم ریس جمهور و… همه باید سالم هم افزایی صورت بگیرد؛ رسانه‌ها، مسئولین، همه کمک کنند تا بتوان جایگاه عملی را پیدا کرد.

وی با بیان اینکه امروز در عرصه بین الملل بعد از وقایع طوفان الاقصی، قدرت نمایی یمن و عملیات وعده صادق شاهد سرعت تغییر هستیم، خاطر نشان کرد: افکار جهانی تغییر یافته؛ در دل آمریکا دانشگاه‌های معتبر آمریکا علیه حکومت خودشان به نفع فلسطین و غزه شعار می‌دهند؛ آمریکا به شدت از آن در حراس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی اقتدار را ایجاد کرده و این حرکت به جایگاه خود و مقصد خود می‌رسد.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت:
یک سری مسائل که مرتبط با کلان جامعه در جهت سیرت، آگاهی و دانش جامعه است باید در اختیار مردم باشد؛ نباید همه چیز شفاف باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اصل اخلاقی تغافل تصریح کرد: از اشکالات یکدیگر چشم پوشی کنید زیرا آشکاری بسیاری از ایرادات ناامیدی و یاس در جامعه ایجاد و روند جامعه را کند می‌شود.

کد خبر 6089158

دیگر خبرها

  • حمایت خطیبان جمعه سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی
  • حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود