Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران - پژوهشگران در دانشگاه نورث‌وسترن دستگاهی را توسعه داده اند که به نظر می رسد مستقیم از داستانی علمی تخیلی خارج شده است. ایمپلنت کوچک، نرم و انعطاف پذیر معرفی شده توسط آنها می تواند درد را بدون استفاده از دارو بلافاصله تسکین دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این دستگاه زیست‌سازگار و محلول در آب می تواند جایگزینی برای مواد افیونی و دیگر داروهای بسیار اعتیادآور ضد درد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پژوهشگران، این دستگاه می تواند برای بیمارانی که تحت عمل های جراحی معمول یا قطع عضو قرار می گیرند و اغلب به داروهای پس از عمل نیاز دارند، بسیار ارزشمند باشد. جراحان می توانند این دستگاه را حین عمل برای مدیریت درد بیمار پس از عمل جراحی جایگذاری کنند.

این مطالعه که در اول ژوییه در نشریه Science منتشر شده است، طراحی دستگاه را توصیف کرده و کارایی آن را در یک مدل حیوانی نشان می دهد.

دستگاه از مکانیسمی ساده استفاده می کند

به گفته جان ای. راجرز که رهبری تیم پژوهشی را بر عهده داشته است، اگرچه مواد افیونی در تسکین درد بسیار موثر هستند، اما به شدت اعتیادآور هستند. ایده درمان درد بدون استفاده از دارو و به صورت فوری در شرایطی که کاربر بر شدت تسکین کنترل داشته باشد، انگیزه بسیاری در تیم ما ایجاد کرده بود.

فناوری معرفی شده توسط پژوهشگران دانشگاه نورث‌وسترن از مکانیسمی شبیه به آنچه موجب بی حسی انگشتان انسان در سرما می شود، استفاده می کند. در مطالعات مدل حیوانی، ایمپلنت نشان داد که این اثر می تواند به روشی قابل برنامه ریزی، به طور مستقیم و به صورت موضعی در اعصاب هدف، حتی آنهایی که در اعماق بافت های نرم قرار دارند، ایجاد شود.

چگونه کار می کند

این ایملنت از مفهوم ساده ای بهره می برد و آن تبخیر است. این دستگاه حاوی یک خنک کننده مایع است که در محل خاصی از یک عصب حسی تبخیر می شود.

در واقع، دستگاه با پیچیده شدن به دور اعصاب کار می کند تا اثر خنک کننده دقیق و هدفمند را ارائه کند. این کار موجب بی حسی اعصاب شده و سیگنال های درد به مغز را مسدود می کند. یک پمپ خارجی به کاربر کمک می کند تا دستگاه را از راه دور فعال کرده و شدت آن را کنترل کند. زمانی که دیگر به دستگاه نیاز نباشد، به طور طبیعی در بدن جذب می شود و نیازی به عمل جراحی برای خارج کردن آن وجود ندارد.

با ضخامت یک ورق کاغذ، دستگاه الاستیک و نرم خنک کننده عصب برای بهبود اعصاب بسیار حساس ایده آل است.

به گفته دکتر متیو مک ایوان، یکی از نویسندگان مطالعه، با سردتر شدن اعصاب، سیگنال هایی که از آنها عبور می کنند، کندتر شده و در نهایت به طور کامل متوقف می شوند.

ما به طور خاص اعصاب محیطی را هدف قرار می دهیم که مغز و نخاع انسان را به بقیه بدن متصل می کنند. اینها اعصابی هستند که محرک های حسی از جمله درد را به هم مرتبط می کنند. با اعمال اثر خنک کننده به یک یا دو عصب هدف، ما می توانیم به طور موثر سیگنال های درد در یک منطقه خاص از بدن را تعدیل کنیم.

حسگر یکپارچه شده برای نظارت بر دمای عصب

این دستگاه حاوی کانال های میکروسیال کوچک برای القای اثر خنک کننده است. در شرایطی که یک کانال حاوی مایع خنک کننده پرفلوروپنتان (از نظر بالینی تایید شده است)، کانال دوم حاوی نیتروژن خشک است. زمانی که مایع و گاز به یک محفظه مشترک جریان می یابند، واکنشی رخ می دهد که تبخیر سریع مایع را در پی دارد. در حال حاضر، یک حسگر یکپارچه شده کوچک بر دمای عصب نظارت می کند تا از سرد نشدن بیش از حد آن اطمینان حاصل شود زیرا کاهش بیش از حد دما می تواند به عصب آسیب وارد کند.

 

مطالعه دو مطلب زیر را نیز از دست ندهید: 

*معرفی کوچک‌ترین تراشه قابل کاشت جهان در دانشگاه کلمبیا(+عکس) *کاشت "ایمپلنت کنترل رفتار" روی جمجمه موش ها: آغازی برای درمان یا کنترل بیشتر انسان؟ (+ عکس و فیلم) تماشاخانه ببینید| هواپیمای 5000 نفره، مجهز به رستوران، مرکز خرید، استخر و باشگاه ببینید| هشدار قطع برق در ژاپن با رسیدن دما به ۳۵ درجه سانتی‌گراد فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خنک کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر نقش پیشرو و بی‌بدیل در کاهش آلام و رنج انسان‌ها دارد و در کشور ما نیز این نهاد عملکردی شایسته از خود به جا گذاشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله عبدالحسین معزی عصر یکشنبه در مراسم معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان اردبیل، اظهار داشت: هلال احمر نه تنها در سیل و زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه بلکه در کاهش آلام و درد انسان‌ها بدون شناخت مرز و ثغور ورود پیدا کرده و توانسته مأموریت انسانی خود را به شایستگی انجام دهد.

وی اصول اساسی هلال احمر را در برقراری صلح و سازش و ایجاد فضای وفاق در بین همه انسان‌ها اعلام کرد و گفت: از گذشته تاکنون این نهاد توانسته مأموریت و مسئولیت خود را انجام داده و در این 45 سال نیز با تکیه بر ارزش‌های الهی و اعتقادی زمینه‌ساز خدمات فراوان و ماندگار شده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: اصالت این مجموعه کرامت انسان به عنوان مخلوق ممتاز الهی است و قطعا احترام به انسان‌ها نتیجه بینش و نگرش ارزشی این مجموعه در همه ابعاد و حوزه‌ها است.

معزی به تلاش فداکارانه نیروهای هلال احمر در حوادث و رخدادهای متعدد اشاره کرد و افزود: هلال احمر در دوران دفاع مقدس نیز با تقدیم شهدایی ممتاز سعی کرده تا به وظیفه ارزشی و انسانی و انقلابی خود عمل کند.

وی به موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد اجرای عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق در ضربه زدن به هیمنه استکبار جهانی بودیم که قطعا این حرکت‌ها می‌تواند نمود و نشانی از عزت و سربلندی ملت ایران باشد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: صهیونیسم جهانی از بین رفتنی است و قطعاً امت اسلامی پیروز این میدان بوده و حرکت اخیر در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا نمودی از این اضمحلال قطعی است.

معزی اضافه کرد: صهیونیسم جهانی و حامیان آنها در منطقه به خفت و خواری افتادند و جنبش خروشان آغاز شده جوانان دانشجو از آمریکا گرفته تا اروپا و کشورهای منطقه این رژیم را سیل‌آسا به مرز نابودی خواهد کشید.

وی از خیران فعال و کمک‌کننده به مجموعه هلال احمر قدردانی کرده و از جوانان خواست تا با عضویت در این مجموعه به انجام مأموریت ارزشی و انسانی در این نهاد کمک کنند.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از زحمات مسئول نمایندگی هلال احمر استان قدردانی و «حجت الاسلام قیامی» به عنوان مسئول جدید نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان اردبیل معارفه شد.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • بهترین فیلم های وسترن با بازی «لی ون کلیف»؛ از Beyond the Law تا The Grand Duel
  • این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب