Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-26@00:57:46 GMT

زائران در ایام حج از مشرکان بیزاری جویند

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۷۷۶۳

زائران در ایام حج از مشرکان بیزاری جویند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» در نماز جمعه این هفته مصلای وحدت شهر گرگان، اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرموده اند: «امروز بزرگترین درد جوامع اسلامی این است که مناسک حج را با آن همه بزرگی و عظمتی که دارد محصور در عبادتی خشک و بی ثمر کرده اند».

به گفته وی؛ هیچ دینی غیر از دین اسلام عبادتی همچون حج ندارد که بتواند چند میلیون نفر را در کنار هم همرنگ و همدل جمع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر اینکه برائت از مشرکان از مناسک حج ابراهیمی است، تصریح کرد: خداوند کریم بعد از بنای خانه کعبه از حضرات ابراهیم و اسماعیل علیهم السلام عهد گرفت که در ایام حج از مشرکان برائت جویند.

وی افزود: فرعون می گفت همه باید مرا اطاعت کنند و مرا خدا بدانند، امروز هم ابرقدرت های جهانی به دنبال این هستند که کشورهای ضعیف از جمله کشورهای اسلامی را سرسپرده و برده خود قرار دهند.

به گفته وی؛ رسول گرامی اسلام (ص) در ایام حج، مراسم برائت از مشرکان را به خوبی انجام می دادند و در سالی که حضرت علی (ع) را برای انجام این کار به مکه فرستادند، ایشان نیز این عمل را انجام دادند.

آیت الله نورمفیدی با اعلام اینکه کانون خانواده جایگاه بزرگی در جامعه اسلامی دارد، تصریح کرد: امروز سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) است، ازدواج از امور مهم زندگی انسان در جامعه است.

وی ادامه داد: درست است که همانند ازدواج علی و فاطمه نمی توانیم عمل کنیم؛ ولی باید رنگ و لعابی از ازدواج آنها در ازدواج های اسلامی دیده شود.

به گفته وی؛ در مسئله ازدواج اسلامی مسئله ایمان شرط نخست است، ایمان و تقوا سعادت می آورد، زن ها باید رضایت شوهران خود را بدست آورند و مرد نیز به خوبی با همسر خود رفتار کند.

امام جمعه گرگان با اشاره به خطبه 186 نهج البلاغه و بیان جمله ای از حضرت علی (ع) در باب خداشناسی، اظهار کرد: خداوند نه ضد دارد و نه قرین. قرین یعنی دو تا چیزی که با هم نمی سازند مثل آب و آتش، سیاهی و سفیدی و قرین هم یعنی دو چیز به هم پیوسته مثل بدن و روح که بدون هم نمی توانند کاری انجام دهند.

وی افزود: همه را خدا آفریده و آفریننده دیگری وجود ندارد که آن دیگری را بیافریند تا ضد و قرین برای خدا ایجاد شود.

نماینده گلستان در مجلس خبرگان رهبری، پرداخت مالیات را وظیفه شرعی و قانونی همگان دانست و گفت: در جامعه ای که همه از خدمات دولت استفاده می کنند باید مالیات خود را بپردازند تا صرف نیازهای افراد جامعه شود.

وی ادامه داد: هنوز فرهنگ مالیات در کشور ما جا نیفتاده است، در کشورهای پیشرفته حدود 80 درصد بودجه دولت ها از مالیات تأمین می شود.

به گفته وی؛ آنهایی که فرار مالیاتی دارند نباید گذاشت که قانون گریز باشند و باید از آنها بیشتر مالیات اخذ شود.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: نماز جمعه آیت الله نورمفیدی حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۷۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی، اظهار کرد: قبلاً به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است، در حالی که این مالیات، سوداگران را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: سوداگران کسانی هستند که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شوند و حجم وسیعی از ارز، طلا و خودرو را خریداری می‌کنند تا برای مثال، سه ماه بعد به چند برابر قیمت به فروش برسانند و سود ببرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این قانون مانع از این کار می‌شود، گفت: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند، آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند
  • قانون مالیات بر سوداگری منجر به تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود