Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@17:54:06 GMT

هفته فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۷۷۶۸

هفته فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر قائدی افزود: این رویداد فرهنگی که تا ۱۴ تیر در سالن غدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود و هر روز از آن به نام یکی از فیلم‌سازان مطرح و فعال استان نام‌گذاری شده است.

وی از فریدون نجفی، آرمان قلی‌پور، جعفر نجفی، مرجان خسروی و شهرام ابراهیمی به عنوان پنج هنرمند فیلم‌ساز فعال استان و دارنده افتخارات ملی و بین‌المللی در عرصه سینما و به ویژه فیلم مستند نام برد و تصریح کرد: در مدت برگزاری هفته فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری، فیلم‌های «بچه گرگ‌های دره سیب»، «فرزندان خونیار»، «آن سوی حصار»، «چهره‌پرداز»، «آشو»، «برف»، «وادیار»، «رویای یک اسب» و «خانه ماهرخ» ساخته این هنرمندان به روی پرده نمایش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائدی یادآور شد: علاوه بر نمایش فیلم‌های پنج فیلم‌ساز برتر استانی، مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه منتخب کشور نیز به صورت روزانه و همراه با نشست‌های نقد و بررسی، برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی به برپایی کارگاه‌های آموزشی در هفته فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری با محوریت فیلم کوتاه نیز اشاره کرد و درباره عناوین و موضوعات آن‌ها اظهار داشت: نمونه‌های کارگردانی، روش‌های فیلم‌برداری، نشانه و معنا و نوآوری و خلاقیت و همچنین چگونه فیلم کوتاه ارزان و باکیفیت بسازیم، عناوین این کارگاه‌ها را تشکیل می‌دهد.

رییس انجمن سینمای جوانان چهارمحال و بختیاری، تجلیل از هنرمندان عکاس و فیلم‌ساز استان و دیدار و گفت‌وگوی آنان با محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی کشور را پایان بخش هفته سوم فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری دانست.

به گزارش ایرنا، چهره‌های موفق فیلم‌سازی چهارمحال و بختیاری در سال‌های اخیر توانسته‌اند با خلق آثار متعدد، جوایزی مختلفی را در جشنواره‌های همچون سینما حقیقت، کودک و نوجوان اصفهان و ایدفا و دیگر جشنواره‌های بین‌المللی به دست آورند.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری سینما جشنواره سینما حقیقت فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران مستند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری سینما جشنواره سینما حقیقت چهارمحال وبختیاری سینما جشنواره سینما حقیقت فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران مستند فیلم و عکس چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۷۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۳ هزار مورد تغییر نام در چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، سرپرست اداره کل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: طبق ماده ۲۰ قانون ثبت احوال انتخاب نام برای اشخاص، بر‌عهده اعلام کننده گذاشته شده، یعنی پدر، مادر، جد پدری و در غیاب پدر، وصی، قیم و امین می‌توانند نام را انتخاب کنند
موسوی افزود: بیشترین درخواست تغییر نام توسط بانوان بوده است.
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ هزار و ۳۸۷ مورد تغییر نام و در سال ۱۴۰۲، هزار و ۷۴۷ مورد تغیییر نام در استان ثبت شده است.
سرپرست اداره کل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: دلوین و آیهان محبوب‌ترین نام در بین نوزادان استان است.
موسوی افزود: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیشترین تغییر‌ها مربوط به زهرا و ترکیبات با زهرا، بعد از آن فاطمه و ترکیبات با فاطمه بوده؛ در آقایان ترکیب واژه امیر با اسامی ائمه مانند امیررضا، امیرعلی، امیرمهدی و امیرهادی بود. 
وی تصریح کرد: اسامی همانند بهار، بهاره و سارا در بین بانوان، علی و ابوالفضل دربین آقایان نیز جایگاه نسبتاً خوبی در تغییرات داشته است.

دیگر خبرها

  • سهم سازمان سینمایی از نمایشگاه کتاب
  • سهم انجمن سینمای جوانان ایران و سازمان سینمایی از نمایشگاه کتاب
  • ثبت بیش از ۳ هزار مورد تغییر نام در چهارمحال و بختیاری
  • تأمین برق طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۱۹ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • ۸۰ پروژه خیری در چهارمحال و بختیاری فعال است
  • «فیلمسازی واقعیت مجازی تعاملی» بررسی می‌شود
  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی
  • آغاز عملیات گازرسانی به مجتمع دامپروری شهر کیان