Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «پکا هاویستو» وزیر خارجه فنلاند روز جمعه گفت که کشورش هرگز با ایجاد تغییرات در قوانین خود موافقت نخواهد کرد و این امکان نیز وجود ندارد افرادی که ترکیه خواستار تسلیم آنهاست را بدون «دلایل بسیار دقیق» تحویل دهد.

وی که در کنفرانس خبری در هلسینکی و پس از رایزنی با همتای لهستانی خود صحبت می‌کرد، گفت: «اگر شرط تایید ترکیه برای پیوستن فنلاند به ناتو، ایجاد تغییرات در قوانین‌مان است، بعید است که فنلاند چنین امتیازی را بدهد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاویستو گفت که تفاهم نامه سه‌جانبه میان ترکیه، فنلاند و سوئد، هیچ چیزی درباره تغییر در قانون یا چیزی از این قبیل را نمی‌گوید.

وزیر خارجه فنلاند تاکید کرد: «ما چنین تعهداتی را بر عهده نگرفته‌ایم و تمام چیزی که درباره آن توافق شد بر روی کاغذ نوشته شده است».

وی افزود که فنلاند در صورتی به خواسته ترکیه برای تحویل افرادی که آنها را تروریست می‌داند تن خواهد داد که دلایل محکمی در این زمینه ارائه کند».

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (جمعه) گفت این پارلمان ترکیه است که باید با عضویت سوئد و فنلاند در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) موافقت کند.

اردوغان در پاسخ به سوالی درباره اظهاراتش حول پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو در نشست سران این ائتلاف در مادرید، توضیح داد: «کار برای پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو بدون تصویب پارلمان ترکیه پیش نخواهد رفت و جای نگرانی نیست».

رئیس‌جمهور ترکیه روز پنجشنبه نیز به فنلاند و سوئد هشدار داده بود که آنکارا هنوز می‌تواند از عضویت این دو کشور در ناتو جلوگیری کند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: فنلاند رضایت ترکیه بحران اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۸۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد

شهر مالمو سوئد بار دیگر شاهد اهانت به قرآن کریم با حفاظت پلیس این کشور و همچنین صحنه‌گردانی صهیونیست‌ها بود.

به گزارش ایسنا، یک زن سوئدی روز جمعه و در میدان «گوستاو آدولف تورگ» در شهر مالمو، نسخه‌ای از قرآن کریم را آتش زد.

در ویدئویی که از این اقدام موهن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، همراه با این زن که یک صلیب در دست دارد، فردی در حالی‌که پرچم رژیم صهیونیستی را به دور خود پیچیده و در حال اهانت به پرچم فلسطین است، مشاهده می‌شود.

طبق گزارش‌ها، این فرد موهن، همان زنی است که هفته گذشته و در نزدیکی استکهلم به قران کریم اهانت کرده بود.

در ویدئوی منتشر شده، نشان داده می‌شود که این زن با حافظت کامل پلیس سوئد دست به این اقدام موهن می‌زند و مسلمانان نیز در حالی که پرچم فلسطین به دست دارند، علیه آن شعار می‌دهند و از مقدسات اسلامی دفاع می‌کنند.

پلیس سوئد روز پنجشنبه اعلام کرد مجوز اهانت به قرآن کریم را صادر کرده است.

پیشتر نیز آتش‌زدن نسخه‌هایی از قرآن کریم در سوئد با واکنش گسترده کشورهای اسلامی و مسلمانان مواجه شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟
  • فلش بک؛ اولین مصاحبه صلاح پس از پیوستن به لیورپول؛ آرزویم بازی در این تیم بود / زیرنویس فارسی
  • اهانت دوباره به قرآن در سوئد این بار از سوی یک زن
  • بلای جان رامین رضاییان مقابل پرسپولیس (عکس)
  • اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد
  • استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی
  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور
  • نقاب پشت نقاب
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب