Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه بلومبرگ روز جمعه به نقل از دو دیپلمات اروپایی از احتمال از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران پس از سفر جوبایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست از بلومبرگ، دو دیپلمات اروپایی که به نام آن‌ها اشاره‌ای نشده است، با ادعای اینکه اگرچه مذاکرات این هفته در دوحه پیشرفتی نداشته است، اعلام کردند انتظار می‌رود تلاش‌ها برای احیای برجام فراتر از ضرب‌الاجل ماه ژوئیه که آژانس بین‌المللی اتمی آن را پیشنهاد داده است، ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یک مقام آگاه به مذاکرات نیز ادعا کرد، مذاکرات ممکن است پس از سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه در پایتخت قطر از سر گرفته شود.

یکی از منابع اروپایی مطلع در مورد مذاکرات گفت که مذاکرات دوحه بر تحریم‌های نفتی ایران متمرکز بوده است. 

وی همچنین افزود: سایر موضوعات مورد بحث در دوحه، دسترسی ایران به منابع مالی مسدود شده در کره جنوبی، لغو تحریم شرکت‌های هواپیمایی و لغو تحریم‌های فعالیت‌های تجاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بوده است. 

به گزارش ایران اکونومیست، بر اساس اعلام کاخ سفید، جو بایدن در اولین سفرش به عنوان رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه، از ۱۳ تا ۱۶ جولای (۲۲ تا ۲۵ تیر ماه) به این منطقه و مشخصا اسرائیل، کرانه باختری و عربستان سفر خواهد کرد. 

مذاکرات رفع تحریم‌ها با حضور «علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد ایران،  «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز سه‌شنبه در دوحه قطر برگزار شد. 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در توییتر نوشت: «دکتر [علی] باقری با جدیت و در هماهنگی کامل با اینجانب به مذاکرات منطقی، مستدل و فعال برای لغو تحریم‌ها ادامه می‌دهد. ما با قدرت و منطق به تلاش‌ها ادامه می‌دهیم. واقع بینی آمریکا و اخذ تضمین پایدار در نفع کامل اقتصادی ایران از توافق، می‌تواند نتیجه مذاکرات را ثمربخش کند.» 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: برجام ، حسین امیر عبد اللهیان ، انریکه مورا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برجام انریکه مورا لغو تحریم تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۸۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

نشریه کنگره آمریکا می‌گوید فشار اقتصادی علیه ایران شکست خورده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: هیل در این باره می‌نویسد: دن نیدس، افسر نیروی دریایی آمریکا، مقاله‌ای برای مجله هیل نوشته که ناامیدی و خشم سیاستمداران جنگ‌طلب و افسران اطلاعاتی واشنگتن و اسرائیل را برجسته می‌کند. او یادآوری می‌کند: «تقریباً هر رئیس‌جمهور آمریکا از زمان جیمی کارتر تلاش کرده که ایران را از طریق تحریم‌های اقتصادی کنترل کند، اما همه آنها شکست خورده‌اند. سوریه، لبنان و یمن به کشورهای مشتری تبدیل شده‌اند و تهران، نفوذ زیادی در عراق دارد. شبکه تروریستی ایران به حدی رسیده است که می‌تواند هر نقطه از خاورمیانه را هدف قرار دهد».

دن ادامه داد: ایران تجارت جهانی را نه تنها در خلیج‌ فارس، بلکه در دریای سرخ که نزدیک به هزار مایل از مرزهایش دورتر است، مختل می‌کند. صنعت تسلیحات ایران، آن‌قدر پیشرفته است که ممکن است به زودی بیشتر از روسیه، ابرقدرت سابق، سلاح صادر کند. و خود روسیه هم‌اکنون برای جنگ در اوکراین، به ایران وابسته است.

دن می‌نویسد: بایدن و اروپا دوباره درباره دور جدیدی از تحریم‌ها صحبت می‌کنند. این تحریم‌ها موفقیت‌آمیزتر از تحریم‌های بی‌سابقه اعمال‌شده علیه روسیه در پایان دادن به تهاجم این کشور به اوکراین نخواهد بود. چین بیشتر به نفت ارزان ایران علاقه دارد تا جلوگیری از تجاوز ایران در منطقه. تغییرات سیاسی جهانی، تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کرده است. اگرچه اسرائیل و آمریکا به طور دوره‌ای عوامل و رهبران سپاه را هدف قرار می‌دهند (ترور می‌کنند)، اما این حملات باید آن‌قدر برای آنها مرگبار باشد که از ترک ایران بترسند. مهم‌تر از همه، ظرفیت هسته‌ای ایران باید از بین برود. زیرساخت‌های هسته‌ای آن‌ها باید به سرعت از طریق هر ترکیبی از اقدامات نظامی پنهان و آشکار که لازم است، نابود شود. قابلیت موشک بالستیک و پهپاد آنها نیز باید هدف قرار گیرد و نیروی دریایی آنها غرق شود.

دن مقاله خود را با تکرار لفاظی‌های قدیمی به پایان می‌رساند: دفاع از جنگ سخت است، اما اگر بایدن در مورد ثبات منطقه جدی باشد، قاطعانه برای از بین بردن توانایی ایران اقدام خواهد کرد. اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم، ممکن است به زودی به نقطه‌ای برسیم که دیگر گزینه‌ای نداشته باشیم. موقع عمل امروز است.

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • حماس: قصد خروج از قطر را نداریم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد