Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@02:51:24 GMT

۵٠ میلیون واکسن کرونا ذخیره داریم

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۸۷۶۲

۵٠ میلیون واکسن کرونا ذخیره داریم

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید کریمی گفت: در حال حاضر با وجود ایمنی در بیشتر کشورها شرایط کرونا مطلوب نبوده ولی در ایران شرایط مناسب است‌. در روز یکشنبه هفته گذشته میزان افزایش مراجعه به پنج هزار نفر رسیده که امروز این آمار کاهش پیدا کرده است و میزان بستری به ۳۵٠عدد در روز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی علت افزایش میزان مبتلایان این است که در کشورهای همجوارتر بیشتر است و میزان انجام تست ها در ایران بیشتر شده و به همین علت تعداد موارد شناسایی افزایش پیدا می کند. میزان جواب کاذب هم در تست ها افزایش داشته و به همین دلیل آمار کرونا در این هفته زیاد شده بود و شرایط به نظر نمی رسد خطرناک و باعث نگرانی باشد.

کریمی گفت: تا به امروز ۱۵٠ میلیون دز واکسن تزریق شده که ۶۴ میلیون یک دز، ۵۷ میلیون دو دز و ۲۸ میلیون نفر سه نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده اند و امروز بهترین زمان برای تکمیل واکسیناسیون است.

او افزود: بعد از گذشت شش ماه ایمنی افت پیدا می کند. در ماه های آینده تجمعاتی مانند بازگشت حجاح و بازگشایی مدارس و مراسم های مذهبی را شاهد خواهیم بود و باید تا زمان فروکش کردن بیماری واکسیناسیون کرونا انجام شود.

کریمی افزود: در حال حاضر ۵٠ میلیون دز ذخیره واکسن در کشور داریم و از این بابت هیچ نگرانی نخواهیم داشت.

در ادامه مردانی متخصص عفونی گفت: مردم از این شرایط خسته شده و نکته مهم این است که کرونا از بین نرفته و نباید ساده انگاری شود. فرانسه یک میلیون مبتلایان مثبت به بیماری کرونا داشته است.

او افزود: اکثر بیماران کسانی بوده که به کشورهای دیگر مسافرت رفته اند. ایران یکی از کشورهای خوب در خصوص بهداشت و درمان است.

مردانی گفت: در دنیا واکسیناسیون جان ۲٠ میلیون نفر را نجات داده است و یکی از راه های حفاظتی مهم همین تزریق واکسن است.

او افزود: دارویی که دنیا بر روی ان حساب کرده ممکن است در برابر واریانت های جدید موثر نباشد. شاید داروی رمدسیوبر بر روی برخی از بیماران اثر بخش نباشد، اما جان بسیاری را نجات داده است. در حال حاضر آرامش حاکم در جامعه به دلیل انجام واکسیناسیون است.

یونسیان گفت: در هر گوشه ای از دنیا اگر انتقال بیماری داشته باشیم نباید داعیه پایان کرونا را بگوییم. زیرا گروه جدید در برخی از کشورها پیدا شده که یک قله دوم بیماری با ارتفاع یک پنجم را داشه که این موضوع در ایران دور از ذهن نیست.

او افزود: کمتر از یک چهارم جمعیت تنها یک نوبت واکسن را تزریق کرده اند. ما مراسم های مختلف و مسافرت ها را خواهیم داشت. ما هنوز نمی توانیم بگوییم که وارد پیک جدید شده اما باید گوش به زنگ باشیم.

در ادامه آزادمنش، معاون فناور و تولید کننده واکسن گفت: سازمان غذا و دارو با شیوع بیماری کرونا اقدام به تولید واکسن های نسل جدید کرده است و ایران در زمینه تولید واکسن از سابقه دیرینه برخوردار است.

او افزود: داروهای نسل جدید بیشتر برای ژن درمانی و درمان سرطان کاربرد دارد و این داروها در محیط آزمایشگاهی تولید می شود که قابل مقایسه با محیط صنعتی نخواهد بود. داروهای نسل جدید فرصتی برای درمان سرطان و ژن درمانی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات تأمین دارو و واکسن دامداران و مرغداران استان این اداره کل با همکاری نظام دامپزشکی مبادرت به صدور مجوز فعالیت مراکز درمانی و توزیعی دارو و واکسن کرده است.

وی افزود: در همین راستا ۱۰۳ داروخانه دامپزشکی، ۸۰ درمانگاه دامپزشکی، چهار آزمایشگاه دامپزشکی و ۱۲ شرکت پخش و توزیع واکسن و دارو و دو کارخانه داروسازی دامپزشکی در لرستان فعال بوده و به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، تصریح کرد: باتوجه‌به گستردگی جمعیت دامی روستایی و عشایری استان و افزایش میزان تعداد واحدهای دامپروری صنعتی این اداره کل در راستای تأمین دارو و واکسن‌های دامی موردنیاز در استان اقدام به صدور مجوزهای فعالیت برای متقاضیان واجد شرایط فعالیت در حرفه دامپزشکی کرده است.

زبردست اولویت صدور مجوز مراکز دارویی و درمانی را مناطق و بخش‌های استان عنوان کرد و هدف از این اقدام را دردسترس‌بودن خدمات دامپزشکی برای استفاده بهره‌برداران برشمرد.

وی گفت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر هیچ‌گونه کمبود دارو و واکسن دامی در استان لرستان وجود ندارد.

کد خبر 6096978

دیگر خبرها

  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس