Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@00:47:31 GMT

آمریکا تماس‌های رباتیک را مسدود کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۹۱۸۰

آمریکا تماس‌های رباتیک را مسدود کرد

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) اعلام کرد که از امروز، اپراتور‌های کوچک تلفن باید یک ابزار احراز هویت تماس گیرنده ویژه، که با نام STIR/SHAKEN شناخته می‌شود را اجرا کنند که به شناسایی تماس گیرندگان رباتیک کمک می‌کند.

اپراتور‌های بزرگی مانند AT&T و Verizon به دلیل قانون FCC که در سال ۲۰۲۰ تصویب شد، از سال گذشته ابزار مشابهی را در اختیار داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آژانس در ابتدا به اپراتور‌های کوچک مهلت سخاوتمندانه‌تری تا ژوئن ۲۰۲۳ داد تا STIR/SHAKEN را در سیستم‌های خود نصب کنند، اما به دلیل اینکه متوجه شد زیرمجموعه‌ای از این ارائه‌دهندگان، تعداد فزاینده‌ای از تماس‌های غیرقانونی را برقرار می‌کند، تصمیم به اعمال سریع این ابزار گرفت.

اما همانطور که گزارش جدیدی از مرکز اطلاعات حریم خصوصی الکترونیکی نشان می‌دهد، صرفا پرچم‌گذاری تماس‌های رباتیک مشکوک برای مقابله با صنعت تماس‌های رباتیک کافی نیست. این گزارش می‌گوید: «مشکل این است که استفاده از روش STIR/SHAKEN فقط مستلزم آن است که ارائه‌دهندگان مبدأ گواهینامه‌ای را اعمال کنند که نشان می‌دهد چقدر از صحت شناسه تماس‌گیرنده نمایش‌داده‌شده در تماس‌ها مطمئن هستند.»

احتمالاً، این بدان معنا است که هنوز هم می‌توان تماس‌ها را از طریق حامل‌های خارج از کشور که از قوانین FCC تبعیت نمی‌کنند، هدایت کرد. اجرای STIR/SHAKEN ممکن است به شناسایی تماس‌گیرندگان هرزنامه کمک کند، اما هیچ معیار واقعی برای اندازه‌گیری میزان مؤثر بودن اپراتور‌ها در توقف تماس‌ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

اقدامات اتحادیه اروپا برای مقابله با دیپ فیک‌ها باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تماس صوتی ارتباطات سیار اپراتور ها تماس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر لاجوردی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در دیدار با «علی اکبر حسینی محراب» استاندار خوزستان بیان کرد: در ابتدای شروع به کار دولت انقلابی سیزدهم ۸۵ درصد روستاهای خوزستان زیر پوشش شبکه ارتباطی و اینترنتی بودند که این رقم در حال حاضر به ۹۵ درصد پوشش رسیده است.

وی با تاکید بر لزوم زیر پوشش قرار دادن نقاط کور جاده‌ای افزود: پوشش آن تن‌دهی در استان خوزستان به ویژه برای مسافران راهیان نور و اربعین حسینی بسیار حائز اهمیت است.

لاجوردی با اعلام اینکه در برخی از نقاط کور از نسل ۲ جی استفاده می‌شود که باید به نسل سه و یا چهار ارتقا داده شود، اظهار کرد: ۹۷ درصد معاملات پولی و بانکی کشور بر بستر الکترونیک انجام می‌شود و ایران جزو سه کشور اول دنیا در استفاده از این ظرفیت است.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در حوزه شبکه ثابت نیز عقب ماندگی‌های زیادی وجود دارد و لازمه پیشرفت در این حوزه ایجاد رقابت است.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران و استاندار خوزستان برای اجرای طرح ملی فیبر نوری نهایت همکاری را داشته باشند، اظهار کرد: برای هر اپراتور مدت زمان سه ماهه اجرای تعهد در نظر گرفته شده که در صورت انجام ندادن اپراتور جریمه خواهد شد.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: رئیس جمهور دستور دادند که نحوه اجرای طرح فیبر نوری در استان‌ها به ایشان گزارش داده شود.

لاجوردی اظهار کرد: اجرای این طرح متوسط سرعت اینترنت خانگی را از ۱۰ مگابیت بر ثانیه به هزار مگابیت افزایش می‌دهد.

کد خبر 6088143

دیگر خبرها

  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ۳ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی