Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندس جلیل رمضانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال کشاورزان این  استان تا حدود ۱۵ هزار تن گندم تحویل تعاون روستایی استان دهند.

وی افزود: خرید گندم مازاد بر نیاز در این استان در ۱۷ مرکز توسط تعاون روستایی استان انجام می شود.

وی در خصوص خرید دانه روغنی کلزا نیز گفت: کلزاکاران این استان تاکنون ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا را تحویل مراکز تعاون روستایی دادند و پیش بینی می شود که این رقم به ۶۰۰ تن نیز برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمضانی قیمت خرید تضمینی گندم را به ازای هر یک کیلوگرم۱۱ هزار و ۵۰۰ و خرید توافقی دانه روغنی کلزا را ۲۳ هزار تومان عنوان کرد.

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: برای تعیین کیفیت گندم‌های عرضه شده توسط کشاورزان مؤلفه‌هایی مانند رطوبت، افت مفید و غیرمفید، سن زدگی در نظر گرفته می شود. 

رمضانی افزود: در سال گذشته ۲ هزار تن گندم به صورت تضمینی توسط شبکه تعاونی های روستایی استان خراسان شمالی از کشاورزان خریداری شده بود.

در سال زراعی جاری ۴۴ هزار هکتار اراضی آبی و ۸۹ هزار هکتار اراضی دیم گندم کشت شده است که پیش بینی می شود از این سطح ۱۸۷ هزار تن گندم برداشت شود. 

پیش بینی می‌شود گندمکاران این استان امسال ۱۰۲ هزار تن محصول مازاد بر نیاز را به سیلوهای دولتی استان تحویل دهند.

گندمکاران استان در سال گذشته ۱۱۲ هزار تن محصول از کشتزارها برداشت و از مجموع این میزان ۱۹ هزار و ۳۰۰ تن گندم به سیلوها تحویل دادند که نسبت به سال ماقبل آن حدود ۸۰ درصد کاهش داشت.

کشاورزان گندم تولیدی خود را با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تحویل سیلوها می دهند و هم اینک در مجموع ۲۸ مرکز جمع‌آوری این محصول در سطح استان دایر شده است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی  و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی  محسوب می شود.

برچسب‌ها بجنورد گندم تعاون روستایی کشاورزی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد گندم تعاون روستایی بجنورد گندم تعاون روستایی کشاورزی خراسان شمالی پیش بینی می شود تعاون روستایی خراسان شمالی هزار هکتار هزار تن تن گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن صداقت کیش ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هشت مرکز پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: این مراکز از هم اکنون به صورت شبانه روزی تا پایان کار برداشت آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است فهرست خرید گندم روزانه از سوی مراکز خرید به بانک برای پرداخت مطالبات کشاورزان ارائه شود.

صداقت کیش افزود: کلزا نیز توسط کارخانه روغن گچساران از کشاورزان خریداری می‌شود.

کد خبر 6092193

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • ۱۸ استان امروز بارانی می‌شوند | این دریا مواج است
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود