Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، هفته گذشته همزمان با سالروز گرامیداشت ازادسازی مهران در سال ۶۵ مراسمی در این شهرستان با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

سردار غلامرضا سلیمانی در این مراسم گفت: عراق با آشغال مهران سعی داشت این شهر را به خاک کشور خود ضمیمه کند اما با صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه مهران باید آزاد شود، عملیات و مقدمات ازادسازی این شهر بلافاصله صورت گرفت و مهران بعد نزدیک ۲ ماه عملیات آزاد شد و اکنون به گذرگاه و معبر اصلی تردد زائران اربعین و عتبات عالیات و محل فعالیت تجار و بازرگانان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار سلیمانی همچنین در ایین اهدای ۲۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها به مناسبت گرامیداشت آزاد سازی مهران نیز شرکت کرد.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام هم در آیین سالروز گرامیداشت ازادی مهران اظهار داشت: امروز مهران دروازه عتبات عالیات و گرانیگاه اربعین و میزبان زائران کربلای معلی است و مهران مفتخر به کانون مرکزی اربعین است ، تراز فرهنگی و شخصیتی مردم مهران بالاست و در دولت کار و کرامت در راستای ایجاد عدالت در مناطق محروم تلاش می کند.

از محل سفر ریاست جمهوری  ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار و ۹۰ میلیارد تومان از محل تملک دارایی اختصاص یافته است و ۶ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های قلاویزان، سه میلیارد تومان برای تجهیز  و تکمیل ورزشگاه، ۲ میلیارد تومان برای پل زائر و ۶ میلیارد تومان برای پارک و  زیباسازی مهران در نظر گرفته شده است.

محمدسبحان حسنی معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام در جریان بازدید از مسیر اربعین ایلام - مهران با بیان اینکه خروج انفرادی از مرز مهران به هیچ وجه امکان پذیر نیست، گفت: خروج زائران ایرانی از مرز مهران تنها در قالب کاروان های حج و زیارت میسر است و تکمیل تونل بهسازی مسیر ایلام به صالح آباد تا قبل از ایام اربعین باید انجام شود.

استان ایلام برای اولین بار میزبان مسابقات شطرنج جام آلامتو به مناسبت گرامیداشت آزاد سازی مهران است و این مسابقات با حضور هفت کشور آذربایجان، ارمنستان، عراق، افغانستان، گرجستان، ترکیه و دانمارک با بیش از ۲۰۰ شطرنج باز به مناسبت آزادسازی مهران برگزار می شود.

این مسابقات یادواره آزادسازی مهران با بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی در ۲ جدول ۱۸۰۰ برگزار می شود.

همچنین در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات نمایشگاه صنایع دستی نیز در حال برگزاری است.

محمدسبحان حسنی معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام با در آیین بزرگداشت فاجعه هفت تیر بیان اینکه ۱۷ هزار نفر در کشور قربانی ترور توسط گروه های تروریستی و ضد انقلاب هستند، گفت: از این تعداد ۳۳ نفر مربوط به ایلام است.

هفته گذشته گرد و غبار غلیظ بار دیگر هوای استان ایلام را آلوده ساخت و غلظت ریزگردها در شهرستان مهران به بیش از ۲۵ برابر حد مجاز و دید افقی به کمتر از ۱۰۰ متر رسید و غلظت این توده باعث تعطیلی ادارات شهرستان مهران شد.

برچسب‌ها ایلام مهران فدراسیون شطرنج دفاع مقدس گرد و غبار اخبارنامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام مهران فدراسیون شطرنج ایلام مهران فدراسیون شطرنج دفاع مقدس گرد و غبار میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی

علی المؤید رئیس سازمان رسانه و ارتباطات این کشور امروز (شنبه) با «فرشاد مهدی پور» معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و هیاتی به نمایندگی از نهاد‌های مهم رسانه‌ای این کشور دیدار و درباره همکاری‌های مشترک تبادل نظر کرد.

در این نشست که در بغداد برگزار شد، تقویت همکاری‌ها در حوزه رسانه، تولید محتوای رسانه‌ای که به انتقال تصویر حقیقی دو کشور کمک می‌کند و توسعه و سازماندهی کار شبکه‌های اجتماعی دیجیتال پیشرفته از طریق تولید مطالبی که همگام با پیشرفت‌های دنیای ارتباطات باشد و با فرهنگ و مطالب مورد علاقه مردم دو کشور سازگار باشد، بررسی شد.

همچنین در این نشست، پوشش رسانه‌ای سفر زیارت اربعین نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هیات ایرانی از سازماندهی عراق در برگزاری مراسم اربعین طی سال‌های گذشته و موفقیت بزرگ و برجسته این کشور در پوشش رسانه‌ای سفر اربعین سال گذشته تقدیر کرد و پیشنهاد داد که از تجربه ایرانیان در حوزه سازمان رسانه‌ای عتبات عالیات استفاده شود.

در بخش دیگری از این نشست، راهکار‌های همکاری مشترک دو کشور برای مبارزه با اخبار جعلی و راه‌های مبارزه با این اخبار از طریق تشکیل کمیته‌های مشترک که به کاهش شایعات گمراه‌کننده و محتوای جعلی که به روابط بین دو کشور آسیب می‌زند، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست، هیات ایرانی امکان برگزاری دوره‌های آموزشی در جمهوری اسلامی ایران از سوی دانشگاه‌های متخصص در حوزه رسانه و ارتباطات و همچنین دانشکده‌های آموزشی مامور به این حوزه را پیشنهاد کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • شطرنج‬ مربیان در سیدبندی المپیک/ تنور تکواندو داغ‌تر از همیشه
  • پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • رقابت شطرنج باز استان در مسابقات بین المللی امارات
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان