Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته یکی از مقام‌های اوکراین، دولت کی‌یف از ترکیه درخواست کرده تا یک کشتی حامل غلات اوکراین را با پرچم روسیه از بندر اشغال شده بردیانسک، توقیف کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مقام‌های وزارت خارجه اوکراین با اشاره به اطلاعات به دست آمده از اداره دریانوردی این کشور گفت، کشتی باری "ژیبک ژولی" نخستین محموله ۴۵۰۰ تنی غلات را از بندر اشغال شده بردیانسک بار زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر دادستانی کل اوکراین در نامه‌ای به تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ به وزارت دادگستری ترکیه اعلام کرد که این کشتی باری در صادرات غیرقانونی غلات اوکراین از بندر مذکور دست دارد و به سمت کاراسو در ترکیه می‌رود.

در این نامه همچنین آمده است، دفتر دادستانی کل اوکراین از ترکیه خواسته تا این کشتی باری را توقیف کرده و نمونه‌هایی از غلات را برای آزمایش‌های بیشتر بردارد. در ضمن، اوکراین گفته که آماده انجام تحقیقات مشترک با مقام‌های آنکارا در این باره است.

یکی از مقام‌های روس در منطقه اشغال شده "زاپوریژیا" نیز روز پنجشنبه گفته بود که پس از توقف چندین ماه صادرات غلات،‌ این نخستین کشتی است که از بندر بردیانسک خارج می‌شود.

دولت اوکراین، روس‌ها را به سرقت غلاتش از مناطقی متهم کرده که نیروهای روسی از زمان آغاز حمله ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین آنجا را تصرف کرده‌اند. کرملین پیشتر سرقت غلات اوکراینی را رد کرده بود.

روزنامه KTZ قزاقستان نیز تایید کرد که این کشتی باری متعلق به شرکت روسی "گرین-لاین" است اما به این مساله اشاره نکرد که این کشتی یا کمپانی مذکور تحت تحریم است یا خیر.

وزارت خارجه اوکراین همچنین اعلام کرد که این کشتی باری به بندر کاراسو ترکیه می‌رفت.

پایگاه اطلاعات ردیابی کشتی Refinitiv در روز جمعه نشان داد که این کشتی موقعیت خود را در لنگرگاه نزدیک بندر کاراسو گزارش کرد.

اوایل ماه جاری میلادی، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که بنادر اوکراینی بردیانسک و ماریوپل تحت کنترل نیروهای روسی آماده از سرگیری صادرات غلات هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه حمله روسيه به اوكراين غلات تركيه کشتی باری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۰۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ سواری حامل سوخت قاچاق در نهبندان توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان از کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق و توقیف دو دستگاه خودروی شوتی دراین شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از خبرگزاری پلیس، حسین عرب اظهار کرد: مأموران پاسگاه سهل‌آباد شهرستان نهبندان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای فرعی شهرستان به دو دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودروها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها، مقدار هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان داشت: مأموران در این خصوص دو دستگاه خودرو توقیف و دو نفر متهم دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

عرب خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 747554

دیگر خبرها

  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • توقیف کامیون حامل ۱۲۰ رأس دام قاچاق در زاوه
  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد
  • ۲ سواری حامل سوخت قاچاق در نهبندان توقیف شد