Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، میزگرد دانشجویی «حجاب، عفاف و معضلات فرهنگی دانشگاه‌ها» با حضور نمایندگان اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی در این خبرگزاری برگزار شد.

تینا حاجی‌محمدی دبیر واحد‌‌‌ خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه حجاب مانع حضور زن در عرصه های اجتماعی نمی شود، گفت: حجاب شامل دو بخش ایدئولوژی فکری و پوشش ظاهری است و هر دوی این موارد مانع حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی نمی‌شود، نمونه‌های زنان محجبه موفق نیز در جامعه ما بسیار وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال دانشجویی تصریح کرد: بلاگرها و حجاب استایل‌ها الگوی درستی را از حجاب زنان معرفی نمی کنند و به این مقوله به چشم ابزار و کالایی برای کسب درامد استفاده می کنند و از جاهای خاصی نیز مدیریت می شوند.

وی افزود: یکی از معضلاتی که در حال حاضر وجود دارد این است که فقط مشکل را می‌بینیم و ریشه مسئله دیده نمی‌شود، راهکار مسئولین مربوطه هم صرفا کارگروه تشکیل دادن و رد کردن گزارش است. صرفا با کارگروه زدن معضلات حجاب حل نمی شود و مسئولین باید دید درستی از معضلات فرهنگی داشته باشند.

حاجی‌محمدی ادامه داد:‌ با مقوله حجاب و مسائل فرهنگی نمی‌شود دستوری برخورد کرد و باید به تدریج به راهکارهای درستی از این مسئله رسید.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: معضلات فرهنگی دانشگاه‌ها صرفا مختص عفاف و حجاب نبوده و باید آسیب شناسی دقیقی از حوزه های دیگر شکل بگیرد، البته باید توجه شود نباید برخورد سلبی با این معضلات شود و با در نظر گرفتن تمام جوانب این مسئله را حل کرد.

این فعال دانشجویی افزود: در زمینه حل مشکلات فرهنگی استفاده از دانشجوها امری ضروری است چون باید از قشری استفاده کرد که با این مسئله آشنا باشند و از نزدیک معضلات آن را لمس کرده باشد.

دبیر واحد‌‌‌ خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پایان گفت: در زمینه مشکلات جمعیتی نیز کارگروه ویژه جمعیت و فرزند آوری در یک سال اخیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تشکیل شده فعالیت های مختلفی را در این زمینه انجام داده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: میزگرد دانشجویی حجاب اتحادیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان به ریاست مرادیان معاونت عمرانی فرمانداری و با حضور محسن الحسینی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی، ابوئی رئیس اتاق اصناف، طاهری کارشناس اداره صمت و زارع رئیس اتحادیه صنف نانوایی‌ها در محل سالن جلسات فرمانداری مهریز برگزار شد.


بررسی مشکلات توسط اتحادیه نانوایی‌ها اعم از پاسخ گویی میزان نان و تراکنش متعارف، افزایش تنوع قیمت نان محلی، چگونگی تسریع در رفع اختلال تشخیص سهمیه توسط سامانه (قطع و کسر)، نحوه ارائه تسهیلات به واحد‌های خبازی، اتصال خبازان به سامانه برای کنترل جزیی‌تر عملکرد و بررسی آخرین وضعیت فرآیند توزیع و میزان سرانه آرد در شهرستان از جمله مواردی بود که در این کارگروه مطرح و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.

دیگر خبرها

  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • حجاب و عفاف یک مقوله فرهنگی و سیاسی است
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر