Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی قراباغی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به پیگیری ایجاد پنل‌های خورشیدی در پشت بام برخی از منازل اظهار کرد: این موضوع دو سال پیش نیز جزو برنامه‌های بسیج مهندسین صنعتی بود و در حال حاضر بسیج سازندگی متولی است که موضوع نیز در دست پیگیری است اما مسئله تسهیلات مشکل فعلی ماست.

وی بیان کرد: دو سال پیش ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای این منظور اختصاص می‌یافت که تقریبا مجموع کار ۹۰ میلیون تومان هزینه داشت و قرار بود از طریق قرارگاه اقتصادی مقاومتی حمایت‌های هم صورت گیرد اما انجام نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بسیج سازندگی استان همدان خاطرنشان کرد: امسال در یک مرحله یک‌هزار و ۵۰۰ نیروگاه ۵ کیلوواتی ابلاغ شده است و آنچه در بودجه امسال و قانون بودجه مجلس آمده این است که به هر کدام از خانواده‌ها ۱۲۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۸ ساله اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه با تورم موجود نیز با این هزینه به سختی می‌توان کار را انجام داد اما اگر زمان طولانی شود دیگر کار نخواهد شد گفت: یکی از مشکلات موجود این است که بانک‌ها تامین مالی ندارند و موضوع بعدی شناسایی افرادی است که می‌خواهند کار انجام دهند و اولویت هم بر خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی است.

قراباغی تصریح کرد: این طرح می‌تواند در مناطق محروم و روستاها اجرایی شود و تاثیر زیادی بر پایداری شبکه برق خواهد داشت چون در نزدیک‌ترین محل مصرف برق تولید می‌شود که مک شایانی در نوسانات برق خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور ۶۰ هزار مورد پنل خورشیدی پیش‌بینی شده است عنوان کرد: به نواحی بسیج در سطح استان ابلاغ شده تا خانواده‌هایی را شناسایی کنند و تاکنون ۱۹۰ نفر شناسایی شده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با تاکید به اینکه بازدید از سازه مسکونی و پشت بام برای اینکه پاسخگوی اجرای طرح باشد از مراحل بعدی کار است گفت: اگر سیستم بانکی تامین مالی کند امیدواریم هستیم بتوانیم یک‌هزار و ۵۰۰ مورد را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در راستای این برنامه طی دو هفته پیش ابلاغیه ای را دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به استان‌ها داشتند که طرح تقسیمی مشخص شده و به نظام بانکی نیز ابلاغ شده است خاطرنشان کرد: در این بخش از ۶۰ هزار مورد ۲۰ هزار مورد دیده شده که سهم استان ۵۴۵ مورد است که امیدواریم کار از طریق نظام بانکی به سرعت پیش رود.

قراباغی تاکید کرد: ما آمادگی اجرای طرح را داریم و گروه‌های جهادی نیز پای کار می‌آیند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: پنل خورشیدی بسیج سازندگی تسهیلات بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۱۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند

مصطفی مطورزاده منتخب مردم خرمشهر در گفتگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از خرمشهر با انتقاد از کمبود شدید امکانات اورژانسی در این شهرستان اظهار کرد: کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند و شهری مثل خرمشهر با این‌همه مراجعات زائر و میهمان در طول سال بمناسبت‌های مختلف، اربعین حسینی و راهیان نور تنها دو آمبولانس سالم دارد.

وی خاطرنشان کرد: گر چه تامین آمبولانس وظیفه وزارت بهداشت است اما دستگاه‌های مختلف و شرکت‌های فعال با حجم بالای تردد و نیروی انسانی همچون نفت‌وگاز اروندان و نیشکر نیز بایستی برای تامین آمبولانس به شهر کمک کنند.

مطورزاده تصریح کرد: طبق استاندارد بایستی بعد از تماس شهروند ۸ و نیم دقیقه بعد آمبولانس در محل حضور پیدا کند اما الان به دلیل کمبود آمبولانس مردم مدتها منتظر می‌مانند که غیر قابل قبول است.

وی از تماس کنفرانسی با معاون وزیر بهداشت و همچنین مدیرعامل اورژانس کشور برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: خوشبختانه علاوه بر قول تامین چند دستگاه آمبولانس در آینده، مقرر شد فعلا برای رفع موقت این مشکل دو آمبولانس بصورت امانی به خرمشهر منتقل شود تا مشکل کمبود آمبولانس در اورژانس این شهر تا حدودی مرتفع شود.

خبرنگار: سیده صدیقه موسوی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228403 برچسب‌ها سازمان اورژانس کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیگر خبرها

  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر