Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد حسین راجی صبح شنبه در نشست جهاد تبیین به میزبانی تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان با حضور فعالان فرهنگی و شبکه تبلیغ دینی این شهرستان با بیان اینکه جهاد تبیین عظیم‌ترین و فوری‌ترین جهادی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند، تاکید کرد: آنچه در جهاد تبیین اهمیت دارد، دانستن چرایی زمان مطرح آن توسط معظم‌له و همچنین شناخت دشمن و جهت مقابله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سابقاً هم حکم جهاد تبیین را بیان فرموده بودند، افزود: ایشان در سال ۹۷ تاکید داشتند که مهمترین چالش امروز مسائل ذهنی هستند که با واقعیت همخوانی ندارد لذا بدنه انقلابی باید از همان برنامه‌ریزی برای رفع چالش‌های ذهنی را در برنامه می‌داشت.

بهترین منابع برای تبیین

کارشناس مسائل فرهنگی و نویسنده کتاب صعود ۴۰ ساله با بیان اینکه بیانیه گام دوم مصداق تبیین و جهاد است، تاکید کرد: بهترین منبع برای جهاد تبیین بیانیه گام دوم است لذا باید شبکه تبلیغی به این امر واقف باشد.

راجی با طرح این پرسش که امروز چه اتفاقی رخ داده که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و بارها جهاد تبیین را مطرح می‌کنند، تاکید داشت: معظم‌له با الفاظ مختلف به این موضوع پرداختند تا تاکید کنند که جهاد تبیین مهمترین نیاز و فریضه‌ای فوری برای جامعه ما محسوب می‌شود.

وی افزود: امروز اتفاقی که رخ داده این است که هجمه وحشتناک دشمنان خصوصاً در فضای مجازی و از سوی دیگر عملکرد برخی مسئولان ما کاری کرده که ذهن‌های مردم عموماً به سمتی برود که جمهوری اسلامی را نامناسب می‌دانند یعنی کار به جایی رسیده که اگر جمهوری اسلامی بزرگترین خدمات عالم بشریت را هم انجام دهد، بازهم گروهی ایراد می‌گیرند.

تفاوت دیدگاه‌های شبهه افکنی

این کارشناس و نویسنده کتاب جهاد تبیین با بیان اینکه یک برج اگر در کشور ما ساخته شود به مثابه اختلاس مسئولان و فساد و فقر مردم و نابرابری است اما همان برج در کشورهای عربی ساخته شود، نشان دهنده رفاه مردم است و این زمانی امکان دارد که ذهنیت‌ها متأثر از شبهه باشد.

راجی با بیان اینکه در سال ۹۷ تصویری در فضای مجازی با عنوان وی آی پی زندان اوین پخش شد که سالن شکیلی را نشان می‌داد که جای اختلاس گران ایران است و چند هزار کامنت فحاشی به جمهوری اسلامی ایران ارسال شد که عدالت در حکومت وجود دارد، گفت: بررسی تصویر نشان داد که این زندان اختلاس گران سوئیس است و ما زمانی که آن را افشا کردیم دوباره چند هزار مورد فحاشی نسبت به ایران اسلامی صورت گرفت و برخی اعلام می‌کردند که این برخورد کشور سوئیس با مجرمان عین رعایت حقوق بشر است در واقع یک تصویر برای ایران مصداق بی عدالتی است همان تصویر برای سوئیس مصداق رعایت حقوق بشر و این تخریبی است که شبهه افکنی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه هزاران مورد در این زمینه در فضای مجازی دیده می‌شود، افزود: بی ارتباط ترین بحث به جمهوری اسلامی، بازتابی دارد که عیناً به مسائل ایران باز می‌گردد برای مثال می‌توان به کرونا اشاره کرد که هیچ ارتباطی به ایران نداشت اما کشورمان متحمل بیشترین فشارها شد تا جایی که اصلاً در همان ماه نخست یک کتاب با موضوع پاسخ به ۶۰ شبهه درباره ایران و ویروس کرونا در ایران اسلامی به چاپ رسید.

سخنرانی به تنهایی کافی نیست

مؤسس مؤسسه سعدا با بیان اینکه در دوران جنگ نمی‌توان صرفاً به سخنرانی پرداخت و لذا باید مستقیم به میدان رفت و شبهه‌ها را پاسخ داد، گفت: متأسفانه یکی از مشکلات امروز در فضای فرهنگی این است که نمی‌دانیم باید چه چیزی را تبیین کنیم دومین مشکل این است که بعد از جهاد تبیین، هر کاری که سابق می‌کردیم را صورت می‌دهیم و نامش را هم جهاد تبیین گذاشته‌ایم در صورتی که اینگونه نیست مانند بیانیه گام دوم که بعد از قبل از آن زندگی هیچکدام از ما تغییر نکرد تنها هر زمانی که یک همایش و سخنرانی برگزار کردیم، گوشه‌ای از نوشته‌ها را به آن اختصاص دادیم.

راجی با بیان اینکه بعد از بیانیه گام دوم ظلم بسیاری به رهبر معظم انقلاب اسلامی شد، بیان کرد: هشت روز پس از صحبت‌های معظم‌له درباره بیانیه گام دوم برای سخنرانی به یکی از استان‌های کشور دعوت شدیم و ملاحظه کردیم که دومین همایش جهاد تبیین در آن استان برگزار شده در حالی که هنوز یک هفته هم از آن نگذشته بود این مشخص می‌کند که برنامه‌ها و همایش‌های روتین در حال برگزاری است و تنها به نام‌ها اکتفا می‌شود.

وی با بیان اینکه هر کس در هر مقامی کاری را صورت می‌دهد، بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این تفکر است که اقداماتش درست منطبق بر خواسته‌های معظم‌له بوده است و این مشکلی است که امروز با آن روبرو هستیم، افزود: جهاد تبیین اصلاً موضوع پیچیده‌ای نیست معظم‌له از ابتدایی که رهبر شدند تا امروز مواردی را فرمودند که باید تبیین شود.

این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های مهم جهاد تبیین این است که در آن باید نحوه عملکرد دشمنان رصد شود، ابراز کرد: جهاد تبیین به معنای رصد منطقه نفوذ دشمنان و برنامه‌ریزی برای مقابله با آن است همچنین دیگر ویژگی جهاد تبیین فوری بودن آن است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها درباره آن تاکید کردند.

کد خبر 5528481

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد تبیین تبلیغات اسلامی سمنان رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی ایران گام دوم انقلاب بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی مشهد کنکور زمین لرزه ویروس کرونا ایلام اردبیل کنکور سراسری بیرجند آمار کرونا رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم جمهوری اسلامی جهاد تبیین معظم له

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۲۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین

سردار سنایی راد معاون عقیدتی سیاسی ستادکل نیرو‌های مسلح در نشست بصیرتی شورای اداری استان با بیان اینکه آثار بجامانده از استاد شهید مرتضی مطهری امروز نیز برای شبهات و سوالات نسل جوان پاسخ دارد اظهار داشت: در شرایط کنونی که دشمن تمام ظرفیتش را برای سیاه نمایی و زیر سئوال بردن خدمات نظام اسلامی بکارگرفته، تبیین و روایت واقعی دستاورد‌های نظام وظیفه عموم بویژه مسئولان است.

وی در ادامه با بیان اینکه هرحکومتی برای رسیدن به مشروعیت در کنار کارآمدی به روایتگری مناسب نیاز دارد افزود: اقدام بموقع سپاه در انجام عملیات وعده صادی و روایت عاقلانه و اخلاق مدار صداوسیما در این عملیات نمونه‌ای عینی و موفق از روایتگری بود.

حسنی معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز گفت: با تشکیل قرارگاه جهاد تبیین بدنبال معرفی خدمات نظام در استان ایلام هستیم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود