Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز شنبه در نشست راهبردی و سیاست‌گذارای بنیاد بین‌المللی غدیر در استان افزود: اگر کسی در این موضوع کارگزاری اعتقاد ضعیفی داشته یا دچار لغزش باشد در این دولت و نظام در جایگاه حکمرانی و متولی بودن بخشی از نظام مدیریتی کشور جایگاهی نخواهد داشت.

وی با اشاره به فلسفه و اهمیت غدیر، بیان کرد: موضوع غدیر و دهه ولایت هم برای شیعیان جهان اسلام و از طرفی برای دشمنان اسلام ناب و انقلاب اسلامی یک موضوع اساسی، کلیدی و بنیادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال با توجه به فضای جدیدی که در کشور با همراهی و همسویی سه قوه و نیروهای ارزشی و انقلابی شکل گرفته است انتظار این است که برنامه‌های انقلابی، دینی و مذهبی به شکل روتین و عادی نبوده و شاهد برنامه‌های متنوع‌تر، تازه‌تر، با نشاط‌تر و عمیق‌تر و همچنین دارای محتوا و جامع و کامل باشیم.

قناعت با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که «غدیر عیدالله الاکبر است» تصریح کرد: غدیر همان ابتدای خط همه رسالت‌های انبیای الهی است چراکه اوج رسالات انبیا و نقطه روشنایی از ابتدا تاکنون به غدیر متصل بوده است.

وی عنوان کرد: اصول حکمرانی غدیر با اصول مکتب‌ها یا مدیریت‌های امروزی در جهان متفاوت بوده زیرا اصول آن بر بنیاد حاکمیت الله گذاشته شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه شالوده و اساس غدیر، آموزه‌های اسلام ناب است یادآور شد: بنابراین باید مدیرانی در تراز اسلام ناب بر مسند حکومت قرار بگیرند زیرا وقتی مدیران در تراز غدیری قرار بگیرند جای ظلم، فساد و طاغوت نخواهد بود.

وی گفت: رشد، پیشرفت و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت همه ما یا به نوعی نجات بشریت از ظلمت و تاریکی از رخداد غدیر می‌گذرد.

قناعت افزود: غدیر یک شاخص، معیار، میزان و حرکت رو به جلو است یعنی یکی از شاخص‌ها و معیارهای اصلی مسیر رفت ما غدیر است.

وی بیان کرد: در غدیر مساله ولایت مطرح شده که اگر ملت‌ها، حکام و کارگزاران در همه کشورها این اصول را مبنای کار خود قرار دهند بسیاری از راه‌های نرفته و گره‌های موجود باز خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: آنچه جهاد و بلادهای کفر و غربی‌ها با آن مشکل دارند اینکه مبنا و بنیاد غدیر، میزان فضیلت، عدالت و آرمان‌خواهی و نفی هر نوع ظلم و تباهی است.

وی تصریح کرد: نبی مکرم اسلام (ص) چارچوب کلی و نقشه راه را برای بشریت در غدیر ترسیم کرده لذا لبیک به فرمایشات نبی مکرم اسلام تکلیف ما است.

قناعت عنوان کرد: پیام مردم ایران در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ پیام تحول خواهی، عدالت خواهی، مبارزه با فساد، تبعیض و بی‌عدالتی و ضرورت رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی است.

وی یادآور شد: آیت‌الله رئیسی نیز در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری که در ایام غدیر سال قبل برگزار شد فرمود، رسیدن به چشم اندار بیانیه گام دوم انقلاب از مجرای غدیر و پیام آن می‌گذرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر در خصوص ویژگی مدیران  گفت: اگر مدیران جمهوری اسلامی این پیام را ملاک کار خود قرار دهند به مقصد نزدیک‌تر شده و مشکلات زودتر رفع خواهد شد.

وی بیان کرد: خدا را به جهت نعمت ولایت و امامت شاکریم و پیمان می‌بنیدیم اصل حکمرانی که در نامه ۵۳ نهج البلاغه آمده را در گفتار، کردار، اندیشه و عمل مبنای کار قرار دهیم.

قناعت تصریح کرد: دهه ولایت امسال خاص است و انتظار داریم برنامه‌های متنوع، باشکوه، عمیق و وسیع به ویژه در بخش بصیرت افزایی در دستور کار قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: نظام سلطه به دلیل قدرت رسانه‌ای قوی که دارد هر کار می‌تواند انجام می‌دهد و تنها امید آنها اکنون فضای مجازی و رسانه‌ای است لذا باید برنامه‌های پرمحتوا و خوب داشته باشید.

وی با بیان اینکه غدیر بنیادی روشن و وحدت بخش است یادآور شد: نباید اجازه داد دشمنان کوچکترین خدشه‌ای در این زمینه ایجاد کنند لذا تمام دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد استان باید برنامه‌های خود را ارائه دهند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: به عنوان وظیفه اداری، دینی و انقلابی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان باید همکاری تنگاتنگی با این بنیاد بین‌المللی غدیر داشته باشند تا شاهد برنامه‌های پرمحتوا در این دهه باشیم.

وی با بیان اینکه نظارت بر تولید و چاپ محتوا در خصوص غدیر در دستور کار قرار بگیرد، افزود: فرمانداران ۱۱ گانه به ویژه مرکز استان باید نظارت و ارزیابی‌های لازم را بر برنامه داشته باشند.

قناعت بیان کرد: برخی امور خوب، ناب و اصلی مانند موضوع غدیر را می‌توان در فضای مجازی به میزان خیلی زیاد منتشر کرد و از ظرفیت فضای مجازی غافل نبود.

برچسب‌ها بیرجند بنیاد بین المللی غدیر نهج البلاغه خراسان جنوبی دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند بنیاد بین المللی غدیر نهج البلاغه بیرجند بنیاد بین المللی غدیر نهج البلاغه خراسان جنوبی دولت سیزدهم استاندار خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور

معاون وزیر صمت گفت: سال گذشته ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد مجید فولادگر امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در دیدار با استاندار خراسان شمالی، اظهار کرد: لازم است تسهیلات به صورت هدفمند هدایت شود تا شرکت یا واحد صنعتی برای خریداری و تأمین ماشین‌آلات خود مبادرت کند و در نهایت به تولید برسد.

وی افزود: سال گذشته ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور پرداخت شد.

معاون وزیر صمت تقویت بازارهای خارجی و افزایش مراودات بین‌المللی با هدف افزایش صادرات را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: این وزارتخانه تلاش دارد میزان تولیدات را به برکت شعار سال با اجرای برنامه‌های مختلف با همکاری‌های بین بخشی افزایش دهد.

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه، ناترازی منابع و مصارف بانک‌های استان را مورد توجه قرار داد و بر نیاز استان به خط اعتباری ویژه تاکید کرد و گفت: برای حرکت قوی و تحقق جهش تولید در استان نیاز است تا خط اعتباری ویژه در نظر گرفته شود که در جلسه هیئت دولت نیز این مهم برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان، مطرح شد.

وی اضافه کرد: با وجود محدودیت منابع خراسان شمالی در بسیاری از شاخص‌ها رتبه برتر کشور را دارد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به شناسایی ۱۳ زنجیره ارزش راهبردی در استان، تاکید کرد: تکمیل این زنجیره‌های ارزش در استان، ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد تا در ابعاد مختلف، توسعه رخ دهد.

حسین‌نژاد ضمن برشمردن فرصت‌های استان و فراهم شدن زیرساخت‌های برای سرمایه‌گذاری، ادامه داد: حذف تعهد ارزی برای صادرکنندگان استان در جلسه هیئت دولت درخواست شد تا زمینه و رغبت برای ورود بیشتر سرمایه‌گذاران فراهم شود.

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان، تخصیص آن را در پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان مهم عنوان کرد.

استاندار خراسان شمالی اهمیت و نقش محدودیت‌های انرژی بر تولید و صنایع استان را دانست و تاکید کرد: محدودیت انرژی موجب ضربه به تولید و تولیدکنندگان و کاهش ارزآوری می‌شود که پیشنهادهایی توسط استانداران برای این موضوع در جلسه هیئت دولت به رئیس جمهور ارائه شد.

کد خبر 751442

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • دستورات ویژه وزیر نیرو برای خراسان جنوبی
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • فیلم| لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • حضور طلبه ها در منطقه سیل زده کرغند
  • ببینید | لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی