Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در اطلاعیه شماره یک، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های اعزام زائران اربعین را برای امسال اعلام کرد.

به گزارش‌ایسنا، متن اطلاعیه شماره ۱ ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) به شرح زیر است:

بسمه تعالی

« انا من حسین »

به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت(علیهم السلام) می‌رساند با توجه به تاثیر شیوع بیماری کرونا طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در مراسم راهپیمایی اربعین و با امعان نظر به اقدامات متعدد و گسترده ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در تمهید، ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های رفاهی، بهداشتی و خدماتی مناسب‌تر در قیاس با سنوات گذشته و با توجه به قرار گرفتن اربعین سالجاری در  فصل تابستان و شرایط خاص گرمای هوا ، وجود ریزگردها ، شیوع برخی بیماری‌ها و خطرات ابتلا به سویه‌های جدید کرونا و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... حساسیت حفظ سلامتی زوار به عنوان یکی از ملاحظات اصلی و اساسی برای شرکت در این مراسم معنوی بیش از پیش مطرح شده است که بر همین اساس و به منظور رعایت مسائل بهداشتی ، ملاحظات و الزامات و توصیه‌های پزشکی کمیته بهداشت و درمان اربعین در تمهید سفر ایمن و کم خطر برای تمامی زائران اربعین حسینی(ع)؛ موارد ممنوعیت و محدودیت اعزام زوار جهت شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین ۱۴۰۱ به شرح ذیل اعلام می شود :

    با توجه به هماهنگی سیاسی و دیپماتیک با دولت عراق ، صرفاً کسانی می‌توانند عازم سفر اربعین سال جاری شوند که طی ماه‌های پیش رو تا ایام اربعین ، حداقل یک دز واکسن یادآور کرونا را تزریق کرده باشند .

    شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین امسال صرفاً منوط به ثبت نام در سامانه سماح و رعایت سایر شرایط ثبت نامی اعم از الزام به بیمه و ... مندرج در آدرس Samah.haj.ir امکان‌پذیر خواهد بود و نحوه و چگونگی پیش ثبت نام متعاقباً و بموقع از طریق کمیته اعزام اربعین(سازمان حج و زیارت) اطلاع رسانی خواهد شد.

    توصیه های بهداشتی و پزشکی مدنظر کمیته بهداشت و درمان اربعین و همچنین ملاحظات امنیتی و قضایی نیز در این پیش ثبت نام ملاک نظر قرار خواهد گرفت که از طریق سامانه سماح اطلاع رسانی و بارگذاری خواهد شد .

    با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه های « وزارت بهداشت و ایران من و ... » موضوع احراز واکسیناسیون و سایر شرایط و ملاحظات بهداشتی و ... مورد بررسی و راستی آزمایی قرار خواهد گرفت و افراد غیر واجد شرایط از فهرست نهایی زائران حذف خواهند شد .

    پیش ثبت نام موصوف به هیچ وجه ثبت نام قطعی زوار اربعین تلقی نخواهد نشد .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاداربعین اربعین حسینی ع ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) گفت: ثبت‌نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین حسینی در مشهد مقدس آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمد رجبی اظهارداشت:اعضای کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم مشهد، برای بیست و چهارمین سال پیاپی از مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای دل طی خواهند کرد.

وی افزود:ثبت نام در این کاروان مخصوص برادران است که از هم اکنون آغاز و تا پنجم خرداد ماه ادامه دارد.

رجبی تصریح کرد:کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) برای بیست و چهارمین سال پیاپی، در 25 خرداد امسال با برگزاری مراسم بدرقه در مشهد، بعد از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع)، عازم کربلای معلی خواهند شد.

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) گفت: علاقه مندان برای ثبت نام در این کاروان و حضور در طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی می‌توانند با شماره تلفن‌های 09159061410، 09159101510 و 05133712305 تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد:متقاضیان برای ثبت نام حضوری نیز می‌توانند صبح‌ها از ساعت 8 الی 12 و عصرها از ساعت 16 الی 20 به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) واقع در مشهد مقدس، شهرک شهید رجایی، روبه‌روی حر 23 مراجعه کنند.

رجبی اظهارکرد:کاروان پیاده انصار الحسین، یک کاروان مردمی است که اعضای این کاروان حدود 2 هزار کیلومتر در خاک ایران پیاده روی می‌کنند و با عبور از 5 استان کشور از طریق مرز شلمچه و پس از طی تشریفات قانونی وارد خاک عراق خواهند شد و سپس با میلیون‌ها زائر حسینی همراه و ادامه مسیر را در خاک عراق به سمت کربلای معلی پیاده‌روی خواهند کرد و در آستانه اربعین حسینی در حرم سید و سالار شهیدان نائب‌الزیاره مردم شریف ایران و تمامی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواهد بود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد