Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد قریشی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح با هدف پایش دقیق آفات شایع در باغ های میوه به ویژه مگس میوه مدیترانه ای و تخمین جمعیت آفات شایع و تعیین زمان دقیق مبارزه با آنها اجرا می‌شود.

وی افزود: تله‌های فرمونی در چند نقطه از باغ های شهرستان برای کنترل آفت های درختان میوه و خصوصا مگس مدیترانه‌ای نصب شده است و کلینیک گیاه پزشکی و کارشناسان حفظ نباتات شهرستان به طور منظم، تله‌های فرمونی را برای تعیین پیک جمعیتی آفات بررسی و کنترل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، فرمون ها مواد شیمیایی هستند که به صورت سیگنال در جهت ارتباط بین حشرات از بدن آن ها ترشح یا دفع می شود. به عبارتی فرمون موجب پاسخ اجتماعی در اعضای یک گونه می شود.

فرمون‌ها به سه گروه مختلف تقسیم بندی می شوند؛ فرمون ‌های هشدار دهنده، فرمون‌های جنسی و فرمون‌های دنباله ‌دار غذا، وابستگی برخی از حشرات و آفات به فرمون ها در طول چرخه عمر آنها فرصتی برای ایجاد یک ابزار جایگزین بی خطر از نظر زیست محیطی برای کنترل آفات فراهم می کند.

برگزاری دوره آموزشی مهارتی پرورش قارچ خوراکی در شهرستان پردیس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: یک دوره آموزشی مهارتی پرورش قارچ خوراکی در دو جلسه در محل اداره برای علاقمندان برگزار شد.

قریشی توضیح داد: در راستای اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی بخش کشاورزی، یک دوره آموزشی مهارتی دو روزه پرورش قارچ خوراکی با شرکت بیش از ۳۵ نفر از بهره برداران و علاقمندان به پرورش قارچ خوراکی در شهرستان از بخش های بومهن ، جاجرود و مرکزی برگزار گردید.

وی اظهار داشت: پیامک فراخوان شرکت در کلاس برای بهره برداران ارسال شده بود و شرکت کنندگان در این دوره آموزشی، آموزش های لازم در خصوص شرایط یک سالن استاندارد، ضد عفونی محل پرورش، شرایط رطوبت و دمایی سالن، انواع آفات و بیماری ها و نحوه کنترل آنان و برداشت قارچ را فرا گرفتند.

 مدیر جهاد کشاورزی ادامه داد: این دوره آموزشی در راستای ایجاد مشاغل خانگی و افزایش اشتغال در بخش کشاورزی برگزارشد.

قریشی افزود: یکی از برنامه‌های این مدیریت در سال جاری، ایجاد و توسعه اشتغال خانگی است و پرورش قارچ باتوجه به شرایط مناسب  نظیر؛ نیاز به امکانات اندک برای شروع کار، در دسترس بودن مواد اولیه و امکان شروع کار با سرمایه اندک، بسیار مورد توجه قرار گرفته که توسط جهاد کشاورزی در حال برگزاری است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها شهرستان پردیس وزارت جهاد کشاورزی قارچ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان پردیس وزارت جهاد کشاورزی قارچ شهرستان پردیس وزارت جهاد کشاورزی قارچ پرورش قارچ خوراکی شهرستان پردیس جهاد کشاورزی دوره آموزشی فرمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: پرورش شتر، ظرفیت مغفول در این شهرستان است.

سعید خسروجردی در حاشیه بررسی مکان‌یابی مجتمع شترداری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر ظرفیت بسیار مناسبی برای شترداران است.

وی از وجود ۱۷۰۰ نفر شتر در این منطقه خبر داد و افزود: با توجه به پتانسیل‌های موجود قطعاً امکان افزایش جمعیت شتر در این منطقه وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گسترش صنعت شترداری در داورزن را نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط دانست و تصریح کرد: شهرستان داورزن با ۱۷۰۰ نفر شتر از جایگاه قابل قبولی در خراسان رضوی برخوردار است.

وی گفت: با توجه به خشکسالی‌های سال‌های اخیر و کاهش بارش‌ها پرورش شتر در بین دام‌های پرواری دیگر سبک و سنگین دام به‌صرفه‌تری است.

خسروجردی با بیان اینکه امکان تهیه علوفه از منابعی چون ظرفیت علوفه‌ای خارشتر و نیز امکان چرا در بیابان‌ها برای این دام‌ها فراهم است، اظهار کرد: شهرستان داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر برای شترداری بسیار مناسب است. 

وی افزود: تحقیقات علمی نشان داده شیر شتر دارای ارزش غذایی بسیاری بوده که می‌تواند فراورده‌های زیادی از آن تولید و با استفاده از همین پتانسیل ثروت ایجاد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن در پایان ایجاد مجتمع شترداری برای ساماندهی شترداران منطقه را یک امر ضروری دانست و گفت: تولیدات صنعت پرورش شتر که می‌تواند سرچشمه درآمدهایی شود که ماده اولیه آن شیر و پشم و کود شتر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است