Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مرکز بهداشت شهدای والفجر از طرح جمع آوری فروش دام زنده و کشتار غیر مجاز در منطقه بلوار خلیج فارس شهر صدرا خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «علیرضا شریعتی» گفت: تب خونریزی دهنده کریمه – کنگو (CCHF) یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده است که در اثر گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود، این بیماری برای نخستین بار در سال ۱۹۴۴ در کریمه اوکراین شرح داده شد و نام تب خونریزی دهنده برای آن اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او افزود: با توجه به شیوع بیشتر بیماری تب کریمه کنگو در فصل تابستان، یکی از عواملی که می تواند در افزایش شیوع این بیماری موثر باشد، کشتار غیرمجاز دام است.شریعتی بیان کرد: کشتار غیرمجاز دام، به ویژه در معابر عمومی، عرضه گوشت بدون مهر دامپزشکی و خارج از یخچال ممنوع بوده و لازم است شهروندان فرآورده های خام دامی موردنیاز را از مراکز مجاز و دارای هویت خریداری کنند.مهندس «محمدعلی محسنی پور» مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر نیز گفت: برای کنترل بیماری کریمه_کنگو طبق هماهنگی‌ های انجام شده با دادستانی، نیروی انتظامی، شبکه دامپزشکی، اجرائیات شهرداری، پلیس راهور و نماینده اصناف، طرح جمع آوری فروش دام زنده و کشتار غیر مجاز در منطقه بلوار خلیج فارس شهر صدرا به مرحله اجرا درآمد.او افزود: در این اقدام، با شناسایی مکان های کشتار غیر مجاز در ورودی شهر صدرا و پس از دستور مقام قضایی، کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر به همراه کارشناس شبکه دامپزشکی، نیروی انتظامی و اجرائیات شهرداری اقدام کردند.مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر با بیان اینکه گوشت می تواند منبعی بالقوه برای انتقال بیماری‌های مشترک باشد، بنابراین خرید گوشت از مراکز غیرمجاز و افراد ناشناس خطر ابتلا به بیماری ‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری تب کریمه کنگو را به دنبال دارد.انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دام فارس تب کنگو مرکز بهداشت شهدای والفجر خونریزی دهنده کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فاتحی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند