Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی اسماعیل بگی درباره هوشمندسازی حوزه تاکسیرانی، بیان کرد: چهار بخش (سامانه‌های خدماتی، سامانه‌های نظارتی، پرداخت الکترونیک و حمل و نقل عمومی) در هوشمندسازی مدنظر قرار دارد. بخشی از این اقدامات طی سال‌های گذشته انجام شده اما به علت وسعت کار و ضرورت به روز بودن، بخش دیگری از اقدامات باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چکیده صحبت‌های مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران را در ادامه می‌خوانید:

*بخش نخست مربوط به خدماتی است که به شهروندان و تاکسیرانان ارائه می‌شود. سامانه‌ای تحت عنوان سیماتاکسی از گذشته وجود داشته اما بسیاری از فرآیندهای این سامانه نیازمند اصلاح و بازنویسی هستند.  سامانه سیما تاکسی امکان نظارت و ارائه خدمات به صورت کاملاً درست را ندارد. هدف سازمان تاکسیرانی این است که تمامی خدمات سامانه، غیرحضوری و الکترونیک شود؛ یعنی تاکسیرانان و شهروندان بتوانند در هر ساعتی از شبانه روز درخواست خود را ثبت و از خدمات به صورت غیرحضوری بهره مند شوند.

* توسعه اپلیکیشن‌های خدمات تاکسیرانان با هدف غیرحضوری سازی، ارزان سازی و پایداری خدمات (صدور پروانه، مرخصی، امکانات رفاهی و ...) و همچنین توسعه اپلیکیشن خدمات به شهروندان در جهت ارتقاء رضایتمندی (نظارت، نظرسنجی، اطلاع رسانی و ...) در دستور کار قرار دارد.

*در سال‌های گذشته، نظارت بر عملکرد تاکسیرانان، هوشمند سازی شده نبود. باید ماتریسی از موضوعات مختلف استخراج شود تا پس از آن به سمت مرحله اجرا پیش رویم. از طریق هوشمندسازی سامانه‌های نظارتی می‌توان به عملکرد تاکسیرانان پی برد تا بر مبنای عملکرد عادلانه، رتبه بندی شوند. درحال حاضر هیچ اطلاعات جامعی از عملکرد تاکسیرانان در دست نیست که همین موضوع ضرورت هوشمندسازی را می‌طلبد.

*همزمان با اعمال نرخ کرایه جدید تاکسیرانان از اردیبهشت، بارکد پرداخت الکترونیک روی برچسب کرایه تاکسی‌ها ثبت شد. همچنین بارکدهای جانبی درحال حذف هستند. همین امر باعث شده تا دسترسی به پرداخت الکترونیک کرایه بیشتر شود. پرداخت الکترونیک کرایه در ماه‌های اخیر، حدود دو نیم تا سه برابر افزایش یافته است. درضمن همه تاکسیرانان قابلیت نصب بارکد پرداخت الکترونیک کرایه را دارند.

*حدود دو سال گذشته قراردادی میان معاونت حمل و نقل و شرکت خصوصی اسنپ منعقد شد تا طی آن دستورالعملی اجرا شود. ناظر این دستورالعمل معاونت حمل و نقل است. وزارت کشور باید اطلاعاتی درباره شرکت‌های تاکسی اینترنتی را در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار دهد.

* معاونت حمل و نقل  باید الزاماتی را در خصوص تاکسی‌ها رعایت کند. باید اختیاراتی از معاونت حمل و نقل به سازمان تاکسیرانی تفویض شود تا بتوانیم یک‌سری از موضوعات را حل و فصل کنیم. البته دستورالعملی هم توسط سازمان تاکسیرانی آماده شده اما باید معاونت حمل و نقل آن را به وزارت کشور تحویل دهد. طبق این دستورالعمل باید شرکت‌های خصوصی در زمان اوج ترافیک به تاکسی‌های خطی، مسافر ندهند.

* درحال تلاش هستیم تا ارائه ایساکوکارت به تاکسیرانان مداومت و نظم بیشتری داشته باشد و همچنین مشمول همه تاکسیرانان شود. درحال حاضر فقط یک دهم تاکسیرانان شهر تهران از خدمات ایساکوکارت بهره برده‌اند. همچنین تفاهم نامه‌ای با بانک رسالت امضاء شده است که درحال عملیاتی کردن آن هستیم. طبق این تفاهم نامه، امکان خرید قطعات خوبی برای تاکسیرانان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان فراهم می‌شود.

کد خبر 687599 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها شهردارى تهران خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس تهران تاکسی اینترنتی حمل و نقل شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهردارى تهران تهران تاکسی اینترنتی حمل و نقل شهری پرداخت الکترونیک سازمان تاکسیرانی معاونت حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می‌شود

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا اعلام کرد که به زودی سامانه‌ درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.   به گزارش ایسنا، مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت:‌ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودروهای نوشماره و چه خودروهای دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.   مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.   وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.   هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود  برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی  و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود
  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • افزایش ۳ برابری برگزاری مجامع الکترونیک با سامانه «دیما»
  • تاکسی بدون خط
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه