Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@20:19:10 GMT

فروش NFT به پایین ترین سطح ۱۲ ماهه رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۳۵۵۸

فروش NFT به پایین ترین سطح ۱۲ ماهه رسید

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ در ببحوحه سقوط بازار رمزارزها، بازار توکن‌های غیرمثلی نیز تحت تاثیر قرار گرفت و میزان فروش آنها در ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح ۱۲ ماهه خود رسید.

NFTها مالکیت یک آیتم دیجیتال منحصر به فرد - اغلب یک قطعه هنری مجازی - را به فردی اعطا می کنند، حتی اگر آن آیتم به راحتی قابل کپی شدن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مالکیت در یک دفتر کل دیجیتال غیرمتمرکز به نام بلاک چین ثبت می شود.

طبق گفته شرکت تحقیقاتی کریپتو Chainalysis، مجموع فروش NFT در ماه ژوئن به بیش از 1 میلیارد دلار (830 میلیون پوند) رسید که بدترین عملکرد آنها از ماه مشابه سال گذشته با فروش 648 میلیون دلاری بود. همچنین فروش در ماه ژانویه به 12.6 میلیارد دلار رسید.

اتان مک‌مهون Ethan McMahon اقتصاددان Chainalysis می‌گوید: "این کاهش قطعاً با رکود گسترده‌تر در بازارهای کریپتو مرتبط است."

ارزش بازار ارزهای دیجیتال نوامبر گذشته حدود 3 تریلیون دلار بود و اکنون به کمتر از 1 تریلیون دلار رسیده است.

NFTها به یک بلاک چین متکی هستند. بلاک چین یک دفتر کل غیرمتمرکز است که ابتدا توسط بیت کوین برای ردیابی مالکیت ارز دیجیتال مورد استفاده قرار گرفت.

لازم است اشاره شود که در زمان اوج بازار NFTها، توکن غیرمثلی اولین توییت جک دورسی، 2.9 میلیون دلار ارزش‌گذاری شد. همچنین ارزش توکن اصلی بازی ویدیویی اکسی اینفینیتی به ارزش کل 9.75 میلیارد دلار رسید. همچنین کوکاکولا بیش از 575 هزار دلار از فروش اقلام دیجیتالی مانند یک ژاکت سفارشی برای استفاده در متاورس به دست آورد.

بازار ارزهای دیجیتال در میان نوسانات گسترده در بازارهای سهام، در میان ترس از افزایش تورم و نرخ بهره بالاتر، که تمایل برای دارایی های پرریسک تر از جمله سهام فناوری و دارایی های دیجیتال کاهش داده، تحت فشار قرار گرفته است.

همچنین به دنبال فروپاشی پروژه ترا و مشکلاتی که در موسسات مالی مرتبط با رمزارز مانند شبکه سلسیوس ایجاد شد، اعتماد به دارایی‌های رمزارزی کاهش یافت و از این رو بازار NFT نیز تحت تاثیر قرار گرفت.

میزان فروش ماهانه NFTها

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ان اف تی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنج هندی عقب‌نشینی کرد

قیمت برنج هند به دلیل کاهش تقاضا به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، قیمت برنج هند با توجه به کاهش تقاضا و عرضه فراوان، به پایین‌ترین سطح خود در بیش از سه ماه گذشته رسید، در حالی که قیمت‌های تایلند تا حد زیادی ثابت ماند.

رقم برنج ۵ درصد شکسته هندی ۵۲۸ تا ۵۳۶ دلار آمریکا در هر تن قیمت‌گذاری شد که از ۵۳۸ دلار آمریکا تا ۵۴۶ دلار آمریکا کاهش یافته است. قیمت‌ها در ماه گذشته به رکورد ۵۶۰ دلار آمریکا رسید.

تقاضا از سوی کشورهای آسیایی و آفریقایی بسیار ضعیف است. برخی از صادرکنندگان عوارض کمتری برای صادرات می‌پردازند و برنج را با قیمت کمتری به خریداران خارجی عرضه می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، دهلی نو در آگوست ۲۰۲۳ برای کنترل قیمت برنج داخلی، ۲۰ درصد عوارض صادراتی را بر صادرات برنج نیمه جوش اعمال کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • قلک پورشه خالی شد
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت