Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:58:24 GMT

تصمیم‌گیری برای ازدواج؛ نه احساسی، نه وسواسی

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۳۷۷۰

تصمیم‌گیری برای ازدواج؛ نه احساسی، نه وسواسی

ایسنا/خوزستان مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به عوامل مهم و اساسی انتخاب همسر و ازدواج موفق، گفت: تصمیم‌گیری برای ازدواج باید جدی گرفته شود و در آن نباید احساسی عمل شود اما نباید بیش از اندازه هم وسواس به خرج داد.

دکتر مژگان قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا‏، با اشاره به برگزاری هفته ملی ازدواج، در خصوص ویژگی‌های ازدواج موفق اظهار کرد: ازدواج مهمترین پدیده زندگی انسان‌ها است و اصلی ترین پیامد آن احساس خوشبختی است؛ ازدواج موفق بهترین فرصت برای تجربه ماندگار و پایداری این خوشبختی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احساس خوشبختی زمانی برای فرد ایجاد می شود که با تصمیم درست و آگاهانه فرد مناسبی برای همسری انتخاب شود.

وی با اشاره به عوامل مهم انتخاب همسر و ازدواج موفق تصریح کرد: آگاهی درست و انگیزه مناسب برای ازدواج، داشتن شرایط مناسب برای ازدواج، داشتن دلایل درست و منطقی برای ازدواج، آمادگی فردی، آمادگی خانوادگی، انتخاب فرد مناسب برای همسری، داشتن و یا کسب مهارت های لازم و پایه همسرداری و دریافت کمک از مشاوران، بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان عوامل مهم و اساسی انتخاب همسر و ازدواج موفق هستند.

مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت خوزستان گفت: توجه به این موارد موجب اعتماد و اطمینان بیشتر برای انتخاب همسر و ازدواج موفق می شود و هر چه نقش این عوامل در انتخاب فرد مناسب به عنوان همسر بیشتر باشد احتمال موفقیت در امر ازدواج بیشتر می شود و برعکس هرچه به این عوامل مهم بی توجهی شود منجر به انتخابی نامناسب خواهد شد.

قاسمی بیان کرد: ازدواج، پاسخی به نیازهای روانی، جسمی و جنسی افراد است؛ نیاز به والد شدن و بقای نسل، نیاز به عشق و صمیمیت، نیاز به حمایت و تکیه گاه، نیاز به رشد، تکامل و خودشکوفایی، نیاز به پذیرش و مقبولیت اجتماعی - نیاز به آرامش و امنیت - نیاز به همدم و مصاحب، نیاز به همراهی و تایید و نیاز به استقلال برخی از نیازهای ازدواج هستند.  

وی افزود: آرامش، تلاش برای امرار معاش بیشتر، احساس مسئولیت و توسعه خود برخی از تاثیرات مثبت ازدواج برای زوجین هستند.

مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم کسب مهارت های لازم توسط زوجین بیان کرد: برای ازدواج موفق، زوجین باید مهارت در خودآگاهی، همدلی و تصمیم گیری را کسب کنند. همچنین باید به ملاک های انتخاب همسر از جمله ایمان، اخلاق، تشابه علایق و سلیقه ها، وضع مالی، تحصیلات و تناسب خانواده ها توجه شود.

وی با اشاره به نیازهای صمیمیت در ازدواج گفت: لذت بردن از رابطه زناشویی سالم و لذت بخش، داشتن اهداف، ایده ها، هنجارها و تجربیات روانی مشترک، توانایی در میان گذاشتن ایده ها، هنجارها، اهداف و تفکرات بدون احساس منفی و خود کم بینی، توانایی درک و پذیرفتن احساس همسر(همدلی)، به زبان آوردن احساس خود بدون ترس و نگرانی، توانایی تقسیم کار و به اشتراک گذاشتن مسئولیت ها و پذیرش توانایی ها و مهارت های زوجین، توانایی ارائه پیشنهادهای خلاق و تجربه کردن روش های متفاوت و نو برای انجام امور سالم و ابتکاری، پایبندی به رابطه ازدواج و ارزش قائل شدن برای یکدیگر، لذت بردن از میهمانی و میهمان نوازی و مشارکت در فعالیتهای مذهبی و اجتماعی، توانایی تفریح سالم و سرگرمی با یکدیگر، پذیرش تفاوت ها و از میان برداشتن تضادها، در میان گذاشتن تجربیات با یکدیگر درباره زیبایی های مختلف و ارتباط موثر برای بیان امیدها، رویاها، اهداف، تمایلات و ترس ها نیازهای دوازده‌گانه صمیمیت در ازدواج هستند.

قاسمی عنوان کرد: بهترین زمان تصمیم گیری برای ازدواج وقتی است که فرد دور از احساسات و اضطراب باشد تا تصمیم در کنار تفکر، مشورت و آرامش و در مدت زمانی مناسب گرفته شود بنابراین اصرار و عجله زیاد طرف مقابل یا خانواده ها نباید مانع از تحقیق، تفکر و ارزیابی شود.

مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: تصمیم گیری برای ازدواج باید جدی گرفته شود و در آن احساسی عمل نشود اما نباید بیش از اندازه هم وسواس به خرج داد. همچنین در دوران خواستگاری و مخصوصا هنگام تصمیم گیری باید بین طرفین تفاهم باشد و بعد از آن توافق.

وی بیان کرد: هر ساله روز اول ذی الحجه به عنوان روز ازدواج جوانان و آغاز هفته ازدواج انتخاب شده است. در این هفته با مشارکت کلیه ذی نفعان درون و برون سازمانی به منظور ترویج ازدواج آسان جوانان و بر مبنای سیاست های ابلاغی جمعیت اقداماتی انجام می شود.

قاسمی با اشاره به ارائه برنامه های آموزشی و مشاوره ای مورد نیاز جوانان به صورت مجازی و رسانه ای در زمینه ازدواج آسان افزود: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز متولی سلامت ازدواج جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله و انتخاب همسر مناسب است بنابراین برنامه ازدواج سالم  به صورت برگزاری همایش ها، جلسات‏ و سمینارها و ارائه آموزش های لازم توسط مراقبین سلامت، بهورزان و کارشناسان ستاد در سطح کانون های تجمعی جوانان از جمله دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی، حوزه های علمیه، پادگان ها، مساجد و بسیجی اجرا می شود.

مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت خوزستان گفت: همچنین با برپایی چادر و پایگاه در نمایشگاه ها و مراکز تجاری در شهرستان ها علاوه بر ارزیابی سلامت جوانان در طول هفته ازدواج، توزیع پمفلت، تراکت و مطالب آموزشی با عناوین فواید ازدواج برای آقایان، زنان و اجتماع به ازدواج سالم و آسان در جوانان پرداخته می شود.

وی بیان کرد: برنامه های گروه سلامت جوانان در راستای ارتقای نرخ باروری کلی با هدف ارتقای کمی و کیفی ازدواج، ترویج فرهنگ ازدواج به هنگام، آگاهانه و آسان در جوانان به منظور ارتقای شاخص های سلامتی در جوانان، ترویج فرهنگ مشاوره ازدواج و خانواده، معرفی الگوهای ازدواج ساده، ترویج تسهیل ازدواج جوانان، مقابله با بالا رفتن سن ازدواج، افزایش جمعیت و تربیت نسل صالح و کارآمد، ارتقای مهارت های ارتباطی و اجتماعی جوانان و افزایش آگاهی های مربوط به ازدواج در میان آن ها، آموزش  و ارتقای مشاوره به جوانان قبل، حین و بعد از ازدواج و تهیه و تدوین محتواهای آموزشی‏، توجه به علل افزایش سن ازدواج و رفع موانع ازدواج و لزوم انجام مداخلات هوشمندانه و برنامه محور بر اساس سیاست های جمعیتی برنامه ریزی شده که با همکاری برون سازمانی و سازمان های مردم نهاد قابل اجرا هستند.

قاسمی عنوان کرد: امسال آموزش ها از طریق گروه های مختلف به صورت حضوری و مجازی از جمله توزیع و انتشار تیزر ازدواج سالم، موشن گرافی انتخاب همسر مناسب و ازدواج سالم، احادیث و پیام ها‏ و نصب بنر و برگزاری مسابقات دانشجویی انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان ازدواج انتخاب همسر و ازدواج موفق مدیر گروه سلامت خانواده تصمیم گیری برای ازدواج ازدواج سالم عوامل مهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون بارسا: به غیر از ژاوی به مربی دیگری فکر نکردیم

به گزارش "ورزش سه"، رافا یوسته، معاون ورزشی باشگاه بارسلونا، در گفتگو با میکروفون دازن، پیش از بازی با والنسیا در مورد تصمیم ژاوی برای ادامه همکاری با بارسا صحبت کرد.

یوسته درمورد تصمیم ژاوی گفت: "تیم بعد از شنیدن این خبر خیلی خوب کار می‌کند. این چیزی بود که رختکن و باشگاه نیاز داشتند، یعنی ثبات.

ژاوی حتی به خوان لاپورت گفت که شور و شوق زیادی دارد، تا آخر روی جوانان حساب می‌کند و اشتیاق به تیم برگشته است. ژاوی گفت ما با پروژه‌ای روبرو هستیم و باید آن را محقق کنیم."

او تایید کرد که هرگز جدایی ژاوی را باور نکرده بود: "وقتی ژاوی به ما گفت که می‌رود هرگز این تصمیم را باور نکردم؛ با خودم گفتم این مرد قرار نیست برود، چون او بارسا را دوست دارد و این بخشی از زندگی اوست.

ما هرگز به مربی دیگری فکر نکردیم. مهم‌تر از همه این است که بازیکنان می‌خواهند به این پروژه ادامه دهند، به خصوص جوانان، و ژاوی همچنین از حمایت هیئت مدیره و مدیریت ورزشی باشگاه برخوردار است."

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • معاون بارسا: به غیر از ژاوی به مربی دیگری فکر نکردیم
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند