Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@19:50:27 GMT

7200 تن نهاده دامي در بابل توزيع شد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۴۱۱۶

خبرگزاری آریا- مدیرجهاد کشاورزی بابل از توزیع هفت هزار و 226 تن انواع نهاه دامی بین دامداران این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان بابل: محسن علی گل زاده اظهار کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان صنعت دام و کاهش هزینه های تولید، سه ماه نخست امسال 7 هزار و 226 تن نهاده دامی با قیمت یارانه ای بین دامداران شهرستان بابل توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: این نهاده ها شامل سه هزار و 575 تن کنسانتره دام، یک هزار و 601 تن ذرت، یک هزار و 17 تن جو، 959 تن سبوس گندم و 72 تن سویا بود.           
وی با بیان اینکه استفاده از کنسانتره و مکمل در خوراک دام و طیور در روند پرورش دام و طیور تاثیر بسزایی دارد و باعث می شود بیشترین بازدهی در دامداری ها و مرغداری ها وجود داشته باشد، افزود: بهبود شیر تولید شده، افزایش چربی شیر، بهبود گوشت دام، بهبود عملکرد تولید مثل، تامین اسید آمینه برای طیور، تامین مواد معدنی ضروری برای رشد بدن و تامین ویتامین ها از مزیت های استفاده از مکمل در جیره غذایی دام و طیور است.        
علی گل زاده با اشاره به اینکه ملاک شناسایی، تشخیص و توزیع نهاده‌های دامی بین دامداران هویت گذاری و پلاک کوبی دام‌هاست، تصریح کرد: دامداران برای خدمات رسانی بهتر، دام‌های خود را هویت دار و کد یکتای دامداری دریافت کنند تا بتوانند از نهاده‌های دامی دولتی استفاده کنند.

وی در پایان گفت: نهاده های دامی از طریق اداره کل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی مازندران تامین و توسط 8 تعاونی و کارگزاری های مربوطه با نظارت مستمر کارشناسان بهبود تولیدات دامی این مدیریت بین دامداران بابلی توزیع شد.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: 7200 تن نهاده دامی بابل توزیع بین دامداران نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران

علی چاله‌چاله رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : با توجه به هشدار‌های هواشناسی در خصوص وقوع بارش‌های سنگین از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۵ اردیبهشت ماه که هسته اصلی بارش‌ها از چهارشنبه تا شنبه خواهد بود، از کشاورزان استان تقاضا می‌شود تمهیدات لازم را جهت مراقبت از زمین‌های کشاورزی، باغات و دام‌های خود بکار گیرند.

علی چاله‌چاله افزود: کشاورزان برای جلوگیری از خسارت احتمالی باید آبیاری مزارع را در مناطق دربرگیرنده بارندگی ها، بویژه در مزارع غلات جهت جلوگیری از خوابیدگی مزارع، بیماری‌های قارچی و زنگ گندم به تاخیر بیندازند.

وی اضافه کرد: بهره برداران از سمپاشی مزارع و باغات خود طی این بازه زمانی اجتناب کرده و نسبت به پاکسازی مسیر آب مزارع و باغات و کانال‌ها اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: کنترل رطوبت انبار‌ها جهت جلوگیری از بیماری‌های قارچی، بسته نگه داشتن دریچه گلخانه‌ها در هنگام کاهش دما و بارش‌ها و پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها نیز باید در اولویت قرار گیرد.

چاله‌چاله با بیان اینکه لازم است دامداران و عشایر استان نیز طی این مدت از عبور دام‌ها در ارتفاعات اجتناب کرده و دام ها، علوفه و خوراک دام و طیور را به اماکن سرپوشیده منتقل کنند یادآور شد: زنبور داران نیز تمهیدات لازم را جهت مراقبت از کندو‌ها در زمان بارندگی‌ها اعمال کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود