Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمود حسینی پور، مردمی بودن را رمز مقبولیت آیت الله کوهستانی و نفوذ شخصیت آن عالم بزرگ در جان و روح مردم و شخصیت های بزرگ معاصر عنوان کرد و گفت: جنبه های عملی شخصیت آن عالم ربانی باید تحقیق و شناسانده شود. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، استاندار مازندران در پیش همایش کنگره ملی بزرگداشت حضرت آیت‌الله العظمی شیخ محمد کوهستانی (ره) که در مشهد مقدس برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) با بیان این که امروزدر محفل و انجمنی بزرگ گردهم آمده ایم که به نام و خاطره ستاره درخشان آسمان زهد و تقوی و جهد و علم و عمل و اجتهاد زینت یافته است، افزود: سخن راندن از آن اسوه زهد و فضیلت ( که بر قله پارسایی تکیه زده بود ) و بیان ویژگی ها و خصلت های ربانی و ممتاز آن انسان کامل و عارف واصل و شیخ صمدانی، کاری صعب، سخت و بسیار دشوار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مازندران؛ حضرت آیت الله العظمی شیخ محمد کوهستانی (ره)؛ را جامع و کامل ترین عالم معاصر استان و کشور و جهان تشیع و عارفی غریب و گمنام دانست که ضرورت دارد روی جنبه های اساسی شخصیت برجسته این غواص بحر معانی درنگ شود و یادآور شد: با مباهات، نام مازندران را به نام آن مجاهد راه حق و لنگر فقه و تقوی پیوند می زنم و با افتخار می گویم که از سامان آن عارف عالیمقام می آیم.

حسینی پور، مردمی بودن را رمز مقبولیت آیت الله کوهستانی و نفوذ شخصیت آن عالم بزرگ در جان و روح مردم و شخصیت های بزرگ معاصر عنوان کرد و گفت: مهم ترین خدمت و جهاد علمی آیت اللّه کوهستانی در عرصه علم و دین، تأسیس حوزه علمیه در زادگاهش، روستای کوهستان شهرستان بهشهر بود.

استاندار، بر پژوهش در جنبه های متنوع شخصیت عَمَلی آیت الله شیخ محمد کوهستانی تاکید کرد و افزود: یکی از وظائف اصلی ما پررنگ کردن هویت علمای دین و عالمان برجسته دینی است.

وی در ادامه گفت: مازندران مهد علویان است و با داشتن شخصیتهای عظیمی همچون آیت الله کوهستانی باید ابعاد معنوی این بزرگان را به نسل امروز معرفی کنیم.

حسینی پور، آیت الله کوهستانی را یکی از علمای بزرگ استان مازندران معرفی کرد و افزود: شخصیتی با چنین شاخصه هایی از یک خانواده ساده به درجه ای دست یافت که ازافتخارات جهان تشیع و عالمان دینی شد. باید قدر این گوهر ذی قیمت را دانست.

استاندار مازندران با بیان اینکه دیار علویان در خطه سبز شمال کشور دارای فرهیختگان و عالمان بنام بوده که علاوه بر استان مازندران در سطح کشور نیز معرف عموم هستند، گفت: می توان با برخورداری از این نعمات و هویت های معنوی در مقابل تهاجم فر هنگی دشمنان بهره گیری کرد.

حسینی پور افزود: مازندران درحوزه اقتصادی و اجتماعی درحال توسعه است، در زمینه فرهنگی نیز نیازمند برنامه ریزی بهتر هستیم؛ بزرگداشت شخصیتهای علمی و دینی گامی موثر در این زمینه است.

استاندار، دیار علویان را از مهمترین شاخصه های مازندران دانست و عنوان کرد: مازندران ثقل و‌ مرکز پرورش علمای بزرگ و دینی است که آیت الله کوهستانی با دارا بودن فضیلت و جهاد در راه خدا نمونه ای ممتاز در دیار علویان بوده است.

گفتنی است؛ در این همایش همچنین حجت الاسلام جباری، امام جمعه شهرستان بهشهر، جوادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، دکتر بلخاری، رئیس انجمن مشاهیر و مفاخر، دکتر شالویی، مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله علم الهدی و آیت الله محمدی لائینی، نمایندگان رهبر معظم انقلاب در استان های خراستان رضوی و مازندران و آیت الله مروی، تولیت آستان قدس رضوی نیز سخنرانی کردند.

در این همایش همچنین شریعتی، نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی، سردار مسلمی، فرمانده سپاه کربلای مازندران، حجت الاسلام محمدی لائینی، امام جمعه نکا، میرزایی، فرماندار شهرستان بهشهر و روحانیون، علما، شخصیت ها و مدیران کشوری، اساتید دانشگاهی، پژوهندگان و صاحب نظران حوزه های علوم و معارف دینی، اندیشوران از سراسر کشور و برخی میهمانان ویژه حضور داشتند.

این همایش در سالن آیت‌الله طبرسی (ره) مرکز پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی مشهد مقدس برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مازندران استاندار مازندران حسینی پور آیت الله کوهستانی آیت الله کوهستانی حسینی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسرت بزرگ پرسپولیس: مجتبی حسینی!

به گزارش "ورزش سه"، همیشه نام آلومینیوم برای پرسپولیس کابوس‌وار بوده و سرخ پوشان شکست‌های تلخی برابر ایرالکو را داشتند، اما باخت در نخستین مسابقه دور برگشت لیگ برتر در همین فصل و برتری تفکرات تاکتیکی سید مجتبی حسینی مقابل اوسمار اولیویرا کاری کرد تا قرمزها اولین و آخرین باخت خود همراه با این سرمربی را متحمل شوند که دیشب هم چنین اتفاقی رخ داد.

مجتبی حسینی که تجربه کار در پرسپولیس را دارد و بسیاری از بازیکنان قرمزها را شاگردان سابق او تشکیل می‌دهند، شناخت خوبی از این تیم داشت و در لیگ برتر نتیجه‌ای گرفت که موجب شد تا الان قرمزها صدرنشین لیگ برتر نباشند و شب گذشته هم موجب حذف آنها شد.

پرسپولیس اولین و آخرین شکست خود در دور برگشت لیگ برتر را مقابل شاگردان مجتبی حسینی داشت؛ در صورتی که اگر در آن مسابقه حتی به تساوی می‌رسیدند، همین حالا صدرنشین لیگ بودند ولی باخت در اراک کاری کرده تا اکنون پشت سر استقلال قرار بگیرند، اما شب گذشته هم این سرمربی به شاگردان خود اطمینان داشت تا یک برد دیگر در اراک به دست می‌آورند.

مجتبی حسینی با تعویض‌های فوق‌العاده مقابل پرسپولیس سرنوشت بازی را تغییر داد و کاری کرد تا دو بار در جریان مسابقه شکست 2 گله را جبران کنند و در پنالتی‌ها نیز کامبک بزنند و در نهایت قرمزها را از جام حذفی بیرون کنند.

حسینی با دومین برد متوالی مقابل پرسپولیس و اوسمار، تبدیل به کابوس این تیم در دو ماه اخیر شد و کاری کرد تا آنها فعلا صدرنشین لیگ برتر نباشند و جام حذفی را هم تمام شده ببینند.

دیگر خبرها

  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • حسرت بزرگ پرسپولیس: مجتبی حسینی!
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • تیم حسینی کابوس تیم های سخت لیگ
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد
  • شروین بزرگ: کم بازی کردم اما جواب اعتماد حسینی را دادم
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود