Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@06:44:07 GMT

غدیر موضوع اهم اسلام شناسی است

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۴۱۴۷

غدیر موضوع اهم اسلام شناسی است

آیت الله عبادی در نشست شورای راهبردی و سیاستگذاری بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان جنوبی گفت: مسئله غدیر مربوط به مذهب خاصی نیست و موضوع اهم اسلام شناسی است و لذا اسناد آن آیات قرآن و احادیث پیامبر اکرم (ص) است که هر پژوهشگری پیرو هر مذهبی که باشد، می‌تواند از این اسناد مستند استفاده کند.

او به روایت ﺍﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﺑﻘﺪﺭ ﺍﻟﻤﻌﺮﻓﺔ به معنای ﺍﺣﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯه ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎﺷﺪ اشاره کرد و گفت: کار‌های خوبی که می‌خواهد انجام شود متناسب با میزان معرفت خود به خود بروز پیدا می‌کند بنابراین توجه شود که روی مسئله معرفت خیلی باید کار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله عبادی گفت: اگر معرفت نسبت به مسئله غدیر و مکتب علوی حاصل شود بعد به همه لوازم معرفت به صورت خودکار عمل می‌شود لذا در دستورالعمل بنیاد بین المللی غدیر بر مسائل تحقیق و پژوهشی و کارشناسی توصیه شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از جهت محتوا به رسانه‌هایی که می‌خواهند در خصوص مسئله غدیر کار کنند باید غنا ببخشیم.

او گفت: غنای مطالب غدیر از جهت استنادات به افراد عزم کافی می‌دهند، اما احیای عملی، رفتاری، اخلاقی و معنوی علوی در کار‌ها و اخلاقمان مهمتر است و بر مخاطب بسیار تاثیر می‌گذارد.

آیت الله عبادی بر احیا و ترویج شیوه‌های رفتاری مکتب علوی تأکید کرد و گفت: دستور العمل‌هایی که در انجام مراسم ایام غدیر ذکر کردند در حدی می‌تواند مؤثر باشد که در موازنه با مسائل عقیدتی و رفتاری آن توازن درستی داشته باشد و اگر نامیزان باشد چه بسا اثر معکوس خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نتیجه گیری از حرکت غدیر این است که ما به آرمان‌های غدیر برسیم که آرمان‌های پیامبران است و آرمان‌های انقلاب ما نیز همان آرمان‌های غدیر و اسلام است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولی فقیه بنیاد غدیر خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور

به گزارش صدای ایران از تسنیم،نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در خراسان جنوبی گفت: بارش‌های سیل آسا شب گذشته به برخی راه‌های ارتباطی خسارت وارد کرد و امروز تعداد کمی از داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به حوزه امتحانی نرسیدند که تیر ماه می‌توانند مجدد آزمون دهند.

دیگر خبرها

  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی