Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویکتورلازیچ رئیس موسسه فرهنگ و هنر «آدلیگات» با حضور در محل سفارت ایران در صربستان با سفیر و رایزنی فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد که در این نشست، برنامه‌ها و طرح‌های پیشنهادی با هدف تقویت و گسترش همکاری‌های فرهنگی کشورهای ایران و صربستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در صربستان، رشید حسن‌پور سفیر کشورمان در صربستان با ابراز رضایت از فعالیت‌های فرهنگی موسسه آدلیگات، آمادگی سفارت و رایزنی فرهنگی را برای همکاری در زمینه برنامه‌های مشترک اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازیچ، رئیس موزه آدلیگات نیز با یادآوری ارتباط خوب با سفارت و رایزنی ایران با اعلام آمادگی برای برگزاری نمایشگاه «ایران در آرشیو مطبوعات صربستان از سال ۱۸۵۰ تا ۱۹۵۰»، از سفارت و رایزنی درخواست کرد تا در انتخاب مطالب مناسب از میان انبوه مطالب منتشر شده  طی این یکصدسال و برگزاری نمایشگاه درچند شهر صربستان همکاری کنند.

 او افزود: «آدلیگات» قصد دارد کتابی را از مجموعه این مطالب با مشارکت وزارت فرهنگ صربستان منتشر کند. همچنین دیگر پیشنهاد او، همکاری در برگزاری نشست ادبی نویسندگان و دعوت از یکی از نویسندگان برجسته ایران بود.

پورپزشک رایزن فرهنگی نیز با اشاره به سابقه همکاری با موسسه آدلیگات و اعلام آمادگی برای مشارکت در برگزاری نمایشگاه «ایران در مطبوعات صربستان» و برپایی نشست ادبی، با برشمردن برخی از برنامه‌های در دست انجام رایزنی از همکاری با موسسه «آدلیگات» استقبال کرد و گفت آماده بررسی پیشنهادهای دیگر نیز هستیم.

در این دیدار مقرر شد، جلسه دیگری برای بررسی جزئیات و نحوه همکاری مشترک برگزار شود.

همچنین در پایان این دیدار آلبومی حاوی مجموعه تمبر و پول‌های اسکناس و سکّه‌های ایران مربوط به دوران بعد از انقلاب اسلامی که از سوی رایزنی فرهنگی تهیه شده‌بود، به موزه آدلیگات اهداء شد که مورد توجه و استقبال مدیر موزه قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، انجمن فرهنگ، هنر و همکاری بین‌المللی (ADLIGAT)» که بنیان آن را کتابخانه Lazic تشکیل می‌دهد، به‌طور رسمی در سال ۱۸۸۲ تأسیس شد و تا به امروز بعد از ۹ نسل زنده مانده‌است. کتاب - موزه «آدلیگات» با بیش از یک میلیون عنوان اثر ارزنده، غنی‌ترین و متنوع‌ترین مجموعه‌موزه غیردولتی در صربستان است. بسیاری از شخصیت‌های برجسته و مشهور علمی و فرهنگی و هنری، مجموعه‌های نفیس خود را به این موزه اهداء کرده و می‌کنند و همچنین آثار ارزشمند تاریخی از گوشه و کنار دنیا برای غنای این موزه افزوده‌است.

یادآور می‌شود، در سال‌های گذشته با کمک رایزنی فرهنگی فرهنگی کشورمان، در  این موزه‌ گوشه‌ای را برای ایران اختصاص داده‌اند. همچنین  ۲۵۰ عنوان کتاب فارسی در زمینه‌های مختلف ادبی، هنری، تاریخی، مذهبی و فرهنگی به کتابخانه موزه اهدا شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رایزنی فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی

مدیر کل کتابخانه‌های استان در این مراسم با بیان اینکه یکی از بزرگترین داشته‌های ما رشادت‌ها، خود باوری‌ها واستقلال ملت است که از مردان غیور دوران دفاع مقدس به یادگار مانده است گفت: در افق جدید در کتابخانه‌های استان سعی بر رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس هستیم.

بابایی با اشاره به اینکه در ۱۹ ماه گذشته سعی بر آشتی مردم با کتابخانه‌ها داشتیم افزود: درهمین راستا تعداداعضای کتابخانه‌های ما به ۱۶۱ هزار نفر افزایش داشته وبیش از ۱میلیون و ۱۵۰ هزار جلد کتاب به امانت رفته است.

وی اضافه کرد: ۶۴ برنامه فرهنگی از سنین کودکان تا بزرگسالان در حال اجرا است و در حال تبدیل کتابخانه‌ها به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم، ما در کنار امانت کتاب در حال تبدیل کتابخانه به مرجع و منبع هستیم وامروز بیش از ۷۰کتابخانه ما بالای ۵۰ سال سن داردکه نیازمند بهسازی است.

گفتنی است کتاب «لبخند آفتابی» به قلم سید رضا علوی به رشته تحریر در آمده که در بردارنده بخشی از خاطرات رسول آفتابی از رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور