Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان در سفر یک روزه مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی کشور به سمنان، ضمن بازدید از روند ساخت مرکز اصلاح نژاد گوسفند سنگسری و مرکز به نژاد دامی جهاددانشگاهی در شهرستان مهدیشهر، در نشستی پیشرفت راه اندازی این مرکز بررسی شد.

مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی کشور در این نشست با بیان اینکه راه اندازی مرکز به‌نژاد دامی جهاددانشگاهی، شتابدهنده طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر است، اظهار کرد: این طرح، یک طرح ملی و فناورانه است و خوشبختانه زیرساخت بسیار مناسبی از لحاظ فضای فیزیکی، تجهیزات آزمایشگاه و نیروی انسانی متخصص فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داراب یزدانی با برشمردن ویژگی های یک طرح فناورانه در جهاددانشگاهی افزود: طرح های فناورانه مختلفی در حوزه اصلاح نژاد دام سبک در کشور تهیه و ارائه شده است، اما طرح اصلاح نژاد و به نژاد دام گوسفند سنگسری از سوی جهاددانشگاهی استان سمنان جدا از اینکه یک طرح ملی است، دارای ویژگی های منحصر به این اقلیم و منطقه است، حفاظت از این ژن  و نژاد دامی و همچنین بحث آمیخته گری و معرفی یک نژاد برتر و بهتر، از ویژگی های این طرح فناورانه است.

وی توصیه کرد: همکاران ما با در جهاددانشگاهی استان تلاش کنند جایگاه خودشان را در این زنجیره پیدا کنند، هدف از این طرح را مشخص کنند و با نیروی انسانی متخصص کار را پیش ببرند، ضمن اینکه باید نگاه ملی در اجرای این طرح وجود داشته باشد.

مدیرکل کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی کشور اضافه کرد: جهاددانشگاهی در حوزه دام سبک و سنگین، در پژوهشگاه رویان و پژوهشکده ابن سینا در یکی دوسال گذشته توفیقات خوبی داشته است، انشاءالله تلاش می کنیم از ظرفیت این مجموعه علمی و پربار در جهت پیشرفت این طرح در استان سمنان استفاده کنیم.

یزدانی تصریح کرد: ما موظف هستیم از طرح های علمی و فناورانه ملی حمایت کنیم، در همین راستا از تمام ظرفیت و توانمندی موجود در مجموعه جهاددانشگاهی کل کشور برای پیشبرد اهداف و اجرای مطلوب پروژه ها و طرح ها استفاده می کنیم.

علی منصفی راد، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در این نشست از مرکز" اصلاح نژاد و به نژاد دام سبک گوسفند سنگسری" به عنوان یک نقطه عطف در رشد و توسعه صنعت دامپروری در این استان نام برد و گفت: پروژه احداث مرکز اصلاح نژاد و مرکز به‌نژاد دامی با تکیه بر دام سبک  به عنوان یک طرح ملی فناورانه توسط جهاددانشگاهی استان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: این طرح فناورانه در راستای تحقق شعار سال و توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و در قالب یک ایستگاه تخصصی عملیاتی می‌شود و می تواند به عنوان یک بازوی اجرایی به اجرایی شدن بهتر طرح ملی" قطب دامپروری مهدیشهر" کمک کند، جهاددانشگاهی در سطح ملی و با اتکا به دو پژوهشگاه بزرگ رویان و ابن‌سینا از توانمندی بسیار بالایی در این بخش برخوردار است که انتقال دانش آن به استان می‌تواند به رشد و توسعه بیشتر استان نیز کمک کند.

وی از ارتباط و تعامل خوب بین وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهاددانشگاهی به عنوان یک فرصت مناسب برای اجرایی شدن این طرح ملی و ارتقا سطح همکاری های جهادکشاورزی و جهاددانشگاهی در استان یاد کرد و افزود: خوشبختانه راه اندازی مرکز به‌نژاد دامی جهاددانشگاهی استان به عنوان یک طرح فناورانه به تایید جهاددانشگاهی کشور رسیده و بخشی از اعتبارات آن نیز تامین شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از خرید تجهیزات آزمایشگاه پایه جهاددانشگاهی در مرکز به‌نژاد دامی جهاددانشگاهی استان در شهرستان مهدیشهر خبر داد و عنوان کرد: تجهیزات متعددی خریداری شده و انشاءالله در فاز اول راه اندازی مرکز اصلاح نژاد دامی سبک این آزمایشگاه افتتاح خواهد شد.

وی اظهارامیدواری کرد: انشاءالله با حمایت های خوبی که در سطح ملی و استانی از این پروژه انجام می شود، با راه‌اندازی مرکز اصلاح نژاد و به نژاد دامی و ایستگاه اصلاح نژاد دام سنگسری، بسترهای لازم برای رشد و توسعه بیشتر صنعت دامپروری در استان سمنان و خصوصا شهرستان مهدیشهر فراهم شود.

در این نشست مدیرگروه نظارت و ارزیابی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی و مدیرگروه پروژه یابی و پیگیری طرح های جهاددانشگاهی و معاونین و مدیران جهاددانشگاهی استان سمنان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سمنان جهاد دانشگاهی استانی علمی و آموزشی منطقه سمنان دامپروري جهاددانشگاهی استان سمنان جهاددانشگاهی کشور مرکز اصلاح نژاد راه اندازی مرکز طرح فناورانه اصلاح نژاد عنوان یک طرح ملی دام سبک یک طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها کمک کنند ظرفیت مردمی پای کار بیاید

استاندار چهارمحال بختیاری گفت: شوراها کمک کنند ظرفیت های مردمی هم پای کار بیایند، تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و دامپروری در استان از مهم ترین مسائل قابل تامل است و این سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، کشاورزی و دامپروری تحولی در استان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری امروز _پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت_ در همایش روز شوراها اظهار کرد: تقویت شورای‌ها، تقویت نظام است و بها دادن به ساحات مختلف آن مانند بها دادن به مردم است، شوراها نقش مهمی در پیوند مردم و حکومت دارد و نشان دهنده مردم سالاری دینی است.

وی ادامه داد: بالاترین اعتبار سفر ریاست جمهوری برای چالش آب شرب پایدار استان بود، افتتاح طرح بن بروجن که ۵۰ درصد آب شرب مردم استان را تأمین می‌کند، همچنین تکمیل سد باباحیدر، گهرو، بیدکان و جهاد آبرسانی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته بعد از سفر ریاست‌جمهوری برای تأمین آب شرب پایدار در استان بود.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: همه پروژه‌های استان در حال حاضر فعال هستند و هم اکنون سه هزار میلیارد بودجه جهت پروژه راه آهن استان مصوب شده و یک پرواز نیز به فرودگاه استان اضافه شد.

حیدری اضافه کرد: شوراها کمک کنند ظرفیت‌های مردمی هم پای کار بیایند، تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و دامپروری در استان از مهم‌ترین مسائل قابل تأمل است و این سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، کشاورزی و دامپروری تحولی در استان ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: در دوره دولت سیزدهم در حوزه زیرساخت‌های ورزش ۸۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس و ۱۲ سالن چند منظوره در استان به بهره برداری رسیده است.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به زیر ساخت‌های ورزشی خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تجهیزات پزشکی در اختیار استان قرار گرفته و همواره توسعه درمانگاه و بیمارستان در دستور کار بوده است.

کد خبر 750155

دیگر خبرها

  • شوراها کمک کنند ظرفیت مردمی پای کار بیاید
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح جرائم بهداشتی
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۱ نقطه فارس برگزار می‌شود
  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود